Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raad gevraagd aan mediewieters !!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    raad gevraagd aan mediewieters !!!!

    Korting op 420shop
    Hallo Mediewieters,

    Ik heb jullie wijze raad nodig, mijn schoonvader van 78 slaapt vaak heel slecht, heeft ook veel pijn aan zijn voet ivm met zijn diabetes.
    Hij heeft slaappillen maar slikt die al zo lang dat zijn huisarts zegt dat ze niet meer werken en hij er ondertussen ook aan verslaafd is.
    Zijn er mensen onder jullie die wiet bijvoorbeeld gebruiken in thee om beter van te slapen??
    Hij staat er voor open om het te proberen maar ik heb geen idee van de hoeveelheid die je moet gebruiken, ik wil ook niet dat ie valt oid als hij snacht's naar de wc moet.
    Hopelijk kunnen jullie ons helpen .

    Groetjes Zwof

    #2
    Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

    Wat een goed initiatief van jullie!
    In het medische gedeelte staat ook veel info: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f20/

    De "expert" hierin is bella, die zal je vast en zeker een goed antwoord kunnen geven.
    Ik wens jullie in elk geval al veel succes en moge het bekomen.

    Comment


      #3
      Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

      ja is zeker een goed idee om de slaap wat te bevorderen. Ik heb ook dezelfde situatie pak pijn en slaappillen en hoelanger je ze neemt hoe minder ze helpen. Nu als ik wat slaapproblemen heb maak ik een kop warme melk en een koffielepeltje wietboter die laat ik dan oplossen in me melk tijdens het opwarmen. Helpt wel en is niet zo hevig. De hoeveelheid wiet-boter hangt beetje af van het effect dus zou zeggen begin met weinig en voer geleidelijk op tot je het juiste hoeveelheid hebt.

      Comment


        #4
        Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

        @ Vale, hij weet heus wel waar het medisch gedeelte is, daar heeft hij tenslotte zijn eigen thread in geplaatst

        Als je vragen hebt zou ik deze ook aan Belladonna stellen, die is nogal actief in het 'medisch gebruik van cannabis' gedeelte
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

          Wat ik daarmee bedoelde dat er wel info instaat over de thee, volgens mij zelfs hoe je het moet maken.

          Maar ja, dat was dus de al 2e x een corrigerende reactie van jou na een post van mij, beide niet erg vriendelijk... beetje kribbig vandaag????
          Last edited by ceBep; 4 December 2009, 17:40.

          Comment


            #6
            Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

            Dit is voor meerdere : (voor een pan vol, ca. 3 liter, ca. 10 mensen)

            verse gemberwortel stukje van zo’n 4 cm
            kaneelstokje, stukje van zo’n 4 cm.
            Enkele peperkorrels
            10 stuks kardemon zaadjes
            lepel vol anijszaadjes
            2 gram wiet zal zeker voldoende zijn om niet het stoned maar slapperig gevoel te hebben,,
            1 liter volle melk of sojamelk
            een scheutje room kan ook geen kwaad
            honing voor de smaal
            Chop de gember in kleine stukjes of plakjes
            Ontdoe de wiet van takjes en verkruimelen


            Breng een pan met ongeveer 2 liter water aan de kook
            Doe je gember en wiet en andere kruiden in de pan en laat dit 15 minuten op een laag vuur trekken
            Doe melk of sojamelk en het eventuele scheutje room (laaat de THC beter binden) erbij en laat het nogmaals een kwartiertje sudderen
            Giet de thee door een zeefje in de kopjes en doe er maar flinke scheut honing bij ,

            hoop dat dit wat helpt
            ik doe het toch altijd zo,

            Comment


              #7
              Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

              of doe toch maar 1 en half gram , en neem de bigbang die is daar goed voor

              Comment


                #8
                Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                Dank jullie wel
                @ weedy, ik ben geen hij hoor, hihi
                @vale, ik zal bella eens vragen idd, ik zie dat zij ook erg veel van die medische toepassingen op het forum gezet heeft, echt bijzonder uitgebreid.

                Ik was benieuwd of iemand ook ervaringen kende van iemand die al zo'n hoge leeftijd had, het lijkt me wat riskanter gewoon, hij slikt al zoveel pillen, en er kan interactie zijn met cannabis zoals bella schrijft.
                Maar ik denk dat ik zelf eerst een keertje thee maak met wat van mijn wiet, (of dat feestelijke recept van magicsmoke ) en kijk naar de uitwerking.
                En dan schoonpaps de halve dosering om te wennen

                Comment


                  #9
                  Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                  mn tante is ver in de zestig, heeft diabetes(II) en blowt al een jaartje of 30 denk ik. Het enige waar we bij haar wat meer op letten is de ons allen bekende vreetkick want dan zijn er weer topwaarden te meten qua glucose.Wat ik nu zeg is waarschijnlijk heiligschennis maar toch : er bestaan THC-pilletjes, ze worden uiterst spaarzaam gebruikt bij mensen die erg last hebben van chemokuren. Ik ben erg benieuwd naar Bellas reacties en posts, zal er vanavond eens even voor gaan zitten
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                    Hoi

                    Ik weet niet hoe de gezondheid van jou opa is en of het slim is maar ik geloof niet dat en keer proberen kwaad kan als je het in veilige omstandigheden probeert.
                    Zorg dat je en goed wietje hebt (stuur me anders pm stuur ik je wat op)
                    Als mogelijk zou zijn blijf dan bij je opa slapen of tot hij in bed ligt en slaapt
                    Cannabis werk maar 3 A 4 uurtje dus als hij later in de nacht wakker word en moet plassen dan is het al uit gewerkt dus om vallen zal hij dan niet doen.
                    Zorg dat er water en sinaasappelsap op zijn nachtkastje staan voor als hij dorst krijgt en sinaasappelsap voor als hij het geen fijn gevoel vind dat remt de cannabis af
                    Begin met een halve Mok thee waarschijnlijk krijgt hij het iets warmer en word hij beetje lui en ontspant zijn lichaam waardoor de pijn makkelijker te dragen is.
                    Leg hem uit wat cannabis is en wat hij kan verwachten en leg hem uit dat als hij het niet fijn vind dat het na 3 uur uit gewerkt is.
                    Met thee kan het wel wat langer duren voor hij wat gaat merken dus reken op min 30 min voelt hij na een uur nog niks kan hij nog een halve mok drinken.
                    Wiethee maken recept
                    Let wel ik ben geen dokter en praat alleen uit eigen erv
                    Hoop je zo beetje te hebben geholpen heb je nog vragen gewoon stellen
                    wel wil ik je vragen of je de ervaring die je opa gaat doen hier terug zou willen schrijven zodat ik /wij er ook wat van kunnen leren.


                    Dankje Forum vrienden dat jullie dit aan mij overlaten voeld heel fijn
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                      Dank je wel bella
                      Ik zal hem vertellen wat er hier gezegd is en dan kijken wat hij wil.
                      Een lekker wietje heb ik nog wel ( ik krijg mijn oogst van mijn leven niet op hahahaha)
                      Als hij het wil proberen zal ik zeker even verslag doen, ik zal zelf ook eens thee maken en kijken wat het doet....
                      Nogmaals bedankt alemaal en bella in het bijzonder

                      Comment


                        #12
                        Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                        een zacht haze soortje ,in theevorm lijkt mij de oplossing ,alhoewel hij zal moeten afbouwen van die slaaptroep tenzei dat niet mag van de huisarts?risico op epilepsie etc grt l@tin

                        PS handig linkje daaromtrend
                        http://www.epilepsie.net/medicijnen/medicijnenstop.html
                        Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                        Comment


                          #13
                          Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                          Ik ben nu een week of zes vrij van medicatie en dat na 24 jaar anti-depressiva, ritalin en aanverwante, een lading 'pammen' en ' ines' slaap ik op het moment in als een roos. De wonderdruppels van Wernard zijn me vooralsnog meer dan goud waard. Ik moet mezelf nog 'uitknocken' met een beste lading, maar daar komt al verandering in na mate de behandeling langer duurt. Ik wordt rustiger, maak betere beslissingen en meer van dat soort positieve zooi. Straks wordt ik nog gelukkig ook

                          Comment


                            #14
                            Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                            Mooizo, eindelijk van die pillen af. Nice.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: raad gevraagd aan mediewieters !!!!

                              Die man voor zen eerste keer een haze geven latindos , dan zal het wel een slecht gekweekte haze moeten zijn. Want als je een goeie haze hebt , dan zal die em zeker goeeeed voelen voor de eerste keer

                              Comment

                              Bezig...
                              X