Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziek en je huis aan kant houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ziek en je huis aan kant houden

    Aanrecht staat momenteel weer kledvol, ghehe, zo maar de afwas doen.

    Comment


      #17
      Re: Ziek en je huis aan kant houden

      De mijne is leeg en schoon
      Vandaag de vloer gezogen en gedweild en ja het ziet er netjes uit hier
      Ben trots op mijn eigen.

      groetjes
      God was never on your side..

      Comment


        #18
        Re: Ziek en je huis aan kant houden

        Hey hey,

        De 2de stap kan ik stiekem overslaan

        Ik moet mn keuken nog steeds helemaal in orde krijgen... ik ben een rasechte chaoot... geen chaos, is geen rust voor mij Heb de zooi die wegmoet weg, de vuile afwas in de afwasmachine, maar nog steeds staat het hele aanrecht vol.......

        Om in iedere kamer een spuitbus te zetten met schoonmaakmiddel, tja, dan ben ik erg snel klaar heb maar 1 kamer xD maar toch ga me er weer mee bezig houden :p
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #19
          Re: Ziek en je huis aan kant houden

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Bij mij thuis kun je van de vloer eten.
          ligt er zoveel op de grond?

          Comment


            #20
            Re: Ziek en je huis aan kant houden

            Voor zover de katten zich er niet over ontfermen ligt er behoorlijk wat.

            Comment


              #21
              Re: Ziek en je huis aan kant houden

              Oke Bella,mn aanrecht is schoon...zelfs mn gasfornuis gedaan,goed he.
              Zoals ik afgelopen week met je afgesproken heb doe ik mee..
              Op het moment gaat het hier best lekker met opruimen en schoonmaken,maar heb er dagen,weken bij dat er niets uit mn handen komt,en dan is het juist belangrijk om een regelmaat te hebben in je dagelijkse dingen,
              dan wil het nog wel eens een paar dagen blijven liggen,maar wordt het geen berg waar je niet meer overheen kan kijken.
              Zeker als je depressief bent,of minder mobiel,is elk klusje een opdracht,als je de klusjes klein houd kun je het beter behappen,is het geen muur waar je over moet.
              SoUms zijn dingen niet in je ritme te krijgen en moet je andere maatregelen nemen,zoals de afwas bijvoorbeeld,
              Dat was de nagel aan mijn doodskist,dat bleef me in de weg staan,
              Ernaar kijken,
              Denken ik MOET die afwas doen,
              Na 2 uur nog altijd tegenzin,want het is zoooo veel
              Nog somberder worden,begin nou eens aan die afwas mens.
              Morgen dan maar
              Volgende dag zelfde ritueel
              Resultaat??
              Er word NIETS gedaan,geen afwas,niet stofzuigen,niet opruimen enz.enz.
              met als bijwerking nog dieper depressief,rommel rond je heen is namelijk rommel in je hoofd en zo was het kringetje rond voor mij.
              Oplossing was de vaatwasser,is echt niet te doen zonder,eerste levensbehoefte geworden,en dat blijft zo,wat een opluchting al.
              Zo heb ik op het moment dat poetsen lukt geen last meer van die afwas die eerst nog moet.
              Mijn eerste tip..

              Verder hoop ik dat er veel mensen wat aan je programma gaan meedoen,
              Hoeft niet alles te doen,alle beetjes helpen echt waar.
              Tnx meis,en succes

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #22
                Re: Ziek en je huis aan kant houden

                Aaaah, dit ziet er goed uit ik probeer mee te doen.
                Ik kom uit een familie van sloddervossen en teringbendemakers, en dan wel
                zodanig dat je over vervuilen mag spreken helaas.
                Zelf heb ik een flinke tik van die molen meegekregen, binnen de familie ben ik de minst erge...... maar toch.
                Heel herkenbaar is het tegen de schoonmaakberg opzien en daar depri van
                worden, dan maar met een zak chips in de berg zooi kruipen en doen
                of het er niet is.
                De kinderen nemen wel eens vriendinnetjes mee, en kleine kinderen zijn
                nog zo lekker eerlijk.
                OOooooooh zoveel rommel heb ik nog nooooooit gezien!!! kuch...
                Maar goed, ze spelen wel dolgraag bij ons

                nou daar komt ie

                Voor:


                en na:

                Comment


                  #23
                  Re: Ziek en je huis aan kant houden

                  Das nogal een verschil....

                  Nu komt die "voor" foto mij erg bekend voor hoor en ben ik maar alleen
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #24
                    Re: Ziek en je huis aan kant houden

                    hehe idem vanaf men werk hier eindelijk gedaan is start ik er ook volledig mee, effe geprobeerd nu maar te weinig tijd.....
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #25
                      Re: Ziek en je huis aan kant houden

                      Hoi Belladonna

                      Hier is het nog steeds schoon.

                      we helpen allemaal mee om het zo te houden.
                      Ook de woonkamer is nog steeds netjes en schoon.

                      groetjes mevr. Tiezzz

                      Comment


                        #26
                        Re: Ziek en je huis aan kant houden

                        Hallo Alemaal

                        Misty: Wau wat goed en knap dat je mee doe en dat het je ook luk je aanrecht is schoon
                        en dat maakt het allemaal stukken makkelijker.
                        Je krijg weer meer zin in andere dingen.
                        Misty pak een plastic zak en gooi 10 dingen uit je huis kamer er in die je niet gebruikt.
                        En ja meis er liggen in jou huiskamer echt 10 dingen die jij niet nodig hebt suc6
                        en hou het aanrecht schoon

                        ZWoff: Jeetje mina wat lag er veel op jou aanrecht.
                        En wat knap dat je toch met ons mee aan het doen ben echt super.
                        Wat voel je nu als je naar dat schone aanrecht kijkt?
                        Probeer dit vol te houden voor je gaat slapen zorg je dat het aan recht schoon is
                        Zodat je als je wakker word meteen naar die schone aanrecht kijkt en heerlijk bakje koffie kan zetten.
                        En ik wil je vragen of jij nog 5 dingen van jou aanrecht kan halen die er staan die er eigenlijk niet horen.
                        Waarschijnlijk zal je dan ook dingen uit jou keuken kastje moeten hallen om daar plaats te maken. probeer het gewoon.
                        Ik denk namelijk dat als je er nog minder op je aanrecht staat dat het nog makkelijker word.
                        Op dit moment staat er nog best veel op je aanrecht.
                        Nog een leuke tip voor jou
                        Ken je dat raam foli? zo plak strip op ramen die heb je ook in melk kleur als je die folie bv in jou keuken aan de binnen kant van het glas plakt dan lijkt het of je melk glas hebt en dat zal jou keuken een stuk rustiger maken want nu kan je zo in de kastjes kijken.
                        En met dat plastic kan dat niet maar geeft het juist wel een stukje rust in je keuken.
                        Maar jeetje wat heb jij hard gewerkt.
                        Probeer dit een week vol te houden verder nog niks doen alleen dit 1 week vol houden en geloof me dat valt niet mee.
                        Super en dankje dat je foto plaatste


                        Mr Hoe gaat het lukt het een beetje of kan je het begin niet vinden?
                        Je heb een afwas machine probeer meteen je afwas daar in te plaatsen
                        en zet hem elke avond aan voor je gaat slapen en ruim hem leeg als je uit bed komt meer hoef je nog niet tedoen.
                        Kleine stapjes. Suc6

                        Smoking: Geef de hoop niet op als het niet meteen lukt
                        Ik vind het ook best een hele taak dat aanrecht schoon een leeg houden want potverdikke zonder dat je het weet staat er altijd wel iets op.
                        Nu plaats ik alles meteen in de afwas manchine.
                        En moet nog steeds wennen aan dat lege aanrecht Als of het iemand anders zijn huis is.
                        Lukt het vandaag niet dan morgen.
                        Je zeg weing tijd zet een wekker op 10 min en na die 10 min stop je gewoon geloof me in 10 min kan je heeel veel ik denk jou keuken leeg 7 min

                        Extreme: Kan je ook van jou aanrecht eten?

                        Ik had gisteren rij exame en ja hoor ben gelaagd maar kon gisteren niet mijn taken doen grrr was te nerveus en hyper en god weet wat nog meer.
                        En nu komt het gisteren moest ik strijken en geloof me niet en beetje ook
                        En Vandaag zou ik de badkamer doen en bedden verschonen.
                        Dat lukt me dus nooit op 1 dag allemaal.
                        Dus ik ga de was weg werken en de bedden afhalen vraag mijn man vanavond om de bedden mee op te maken.
                        Aangezien we in weekend nog geen taken hebben maak ik zaterdag de badkamer schoon als ik uit gebreid ga douchen en maskertje ga doen enz.
                        Zo vang ik 2 vliegen in 1 klap mezelf verwennen en toch de badkamer schoon.


                        Hoop dat jullie de moed niet op geven want ik merk dat het wel leuk is als we allemaal zo ons best doen.


                        Groetjes Bella
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #27
                          Re: Ziek en je huis aan kant houden

                          Bella, mijn gelukwensen met het behalen van je rijbewijs. M.b.t. het aanrecht: mijn vrouw en ik werken tussen de 60 en 70 uur per week. Onze hulp in de huishouding (interieurverzorgster heet dat tegenwoordig) komt op werkdagen van 09.00 uur tot 12.00 uur om de huishoudelijke taken te verrichten. Ze maakt ons huis schoon, doet de strijk en de boodschappen. Naast mijn vrouw en kinderen is zij mij het meest dierbaar. Dus mijn aanrecht is altijd schoon.

                          Comment


                            #28
                            Re: Ziek en je huis aan kant houden

                            Hoi Hoi allemaal,

                            Hier wil het nog niet echt... heb de afwasmachine nu wel netjes vol staan iedere dag, dus dat is al 1 pluspunt.. de afwas slingert niet meer overal door het huis...

                            Nu moet ik alleen nog mn rotzooi achter mn achterwerk weggooien... ik ben enorm slordig, dus ieder leeg pak drinken, leeg pakje sigaretten of filters/tipjes/vloeitjes slingeren overal door het huis...

                            Ik krijg vlak voor ik op vakantie ga, een paar mensen over de vloer met wie ik alles compleet op de kop ga zetten... alle kasten leeg en van de plek etc etc etc... zo kom ik in een compleet schoon huisje trug en kan ik met de nieuw gevonden energie een schone start maken ipv meteen alles opgebruiken aan het opruimen van de chaos van voor de vakantie

                            Ik heb inmiddels al 3 prullebakjes aangeschaft en die in mijn kleine huisje neergezet... overal waar ik zou kunnen zitten staat nu dus een prullebak binnen armbereik dit zou moeten helpen, maar helaas helaas... ik ben toch echt een viespeukje zou je wel kunnen zeggen...

                            Ik ga mn best doen moet wel zeggen, als ik deze "chaos" met 3 weken terug vergelijk, dan is er al wel een flinke vooruitgang... ik kan mn vloer zien, mn tafels en mn aanrecht
                            sigpic
                            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                            Comment


                              #29
                              Re: Ziek en je huis aan kant houden

                              Hallo

                              Sorry ben even tijdje van het padje af geraakt
                              Vorige week is mijn hond overleden en kreeg ik mijn rijbewijs in handen en zijn we gaan kijken voor een nieuwe pup.
                              Dat houd in dat ik zo van slag was dat de rommel snel weer terug op de aanrecht stond en ik nergens meer zin in had.
                              Het voelde wel niet fijn kreeg net alles op orde en ineens stort alles in.
                              Maar vandaag pak ik de draag weer op en begin weer opnieuw

                              Aanrecht weer netjes leeg en schoon
                              Vandaag Maandag was dag.
                              Ik houd me nog aan mijn schema elke dag een klusje

                              Een nieuwe stap voor iedereen die daar klaar voor is
                              Neem een kook wekker stel hem in op
                              10 min en loop naar je grootste troepje toe
                              Een hoek waar zooi ligt en kast die bom vol is een tafel voor rotzooi.
                              En ruim
                              10 min op alles wat weg kan gooi je meteen in een vuilniszak en andere dingen ruim je gelijk op.
                              Houd je aan de 10 min en ga daar na lekker een bakje koffie drinken of thee en ben trots op je eigen.

                              God was never on your side..

                              Comment


                                #30
                                Re: Ziek en je huis aan kant houden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
                                Hoi Hoi allemaal,

                                Hier wil het nog niet echt... heb de afwasmachine nu wel netjes vol staan iedere dag, dus dat is al 1 pluspunt.. de afwas slingert niet meer overal door het huis...
                                Je hebt een begin gemaakt das meer dan genoeg

                                Nu moet ik alleen nog mn rotzooi achter mn achterwerk weggooien...
                                ik ben enorm slordig, dus ieder leeg pak drinken, leeg pakje sigaretten of filters/tipjes/vloeitjes slingeren overal door het huis...
                                Je ziet het das een mooi begin

                                Ik krijg vlak voor ik op vakantie ga, een paar mensen over de vloer met wie ik alles compleet op de kop ga zetten... alle kasten leeg en van de plek etc etc etc... zo kom ik in een compleet schoon huisje trug en kan ik met de nieuw gevonden energie een schone start maken ipv meteen alles opgebruiken aan het opruimen van de chaos van voor de vakantie
                                Tipje geef alles een vast plaats in je kasten en plak desnoods een stikker voor de plek en schrijf er op wat er hoort te staan
                                (Zal straks foto van mijn kast plaatsen)

                                Ik heb inmiddels al 3 prullenbakjes aangeschaft en die in mijn kleine huisje neergezet... overal waar ik zou kunnen zitten staat nu dus een prullenbak binnen armbereik dit zou moeten helpen, maar helaas helaas... ik ben toch echt een viespeuk je zou je wel kunnen zeggen...

                                Ik ga mn best doen moet wel zeggen, als ik deze "chaos" met 3 weken terug vergelijk, dan is er al wel een flinke vooruitgang... ik kan mn vloer zien, mn tafels en mn aanrecht

                                Dus met andere woorden je ben goed bezig
                                Ik vind knap van je dat je er toch aan begint hoe gaat het nu ?
                                Lukt het met je aanrecht? en afwasmachine?


                                Ik vind het mega dat je mee doe kleine stapjes het is je eigen langzaam aan aanleren van kleine dingen gard lopers zijn dood lopers
                                God was never on your side..

                                Comment

                                Bezig...
                                X