Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke planten/ kruiden kunnen bij mijn binnenkweek ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke planten/ kruiden kunnen bij mijn binnenkweek ?

    Korting op 420shop
    probeer wat nieuws ipv 2 plantzakken in me tent heb ik nu cementkuip met potgrond gemixt met hydrokorrels perliet wordt hier niet verkocht. (zaai en stekgrond waar me stekjes staan).

    maar heb nog wat ruimte over denk en zat te denken nog andere planten te kweken om te proberen, gezelschapsplanten/ combinatie teelt artikelen google zijn gebaseerd op buitenkweek.

    neem aan dat basilicum er bij kan. wat kan er nog meer goed bij in me kweektent ? 1 a 2 soorten lijkt me zat. In toekomst wil ik nog extra tent voor hete pepers en ea exotische plantjes.
    hou niet van beestjes daarom is kweken in tent fijn voor mij .

    groet

    eeltje

    #2
    Klaver is ook leuk. Dat haalt stikstof uit de lucht dat vervolgens in je grond terecht komt.
    Daar kunnen je andere planten dan weer van profiteren. Gok wel dat dit het beste werkt met een bio kweekje.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Was als grap he ik zag eerder kwekers met witte klaver in de pot, lavendel zal wel minder geschikt zijn, ik vind een afgedekte(mulch) laag zoiezo wel een meerwaarde

    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      heb geen groene vingers he ben half jaar geleden begonnen met telkens 2 plantjes en nu pas denk ik iets erbij proberen. geintjes maken mag altijd bij mij maar of ik het ook snap hehe. fijne avond

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Nja, dat overwoekerd niet zo snel lijkt me. In de bloei worden die plantjes maybe een keer 15cm ofzo?
      Maar je moet/kunt het natuurlijk altijd een beetje bijwerken he. Die mr canucks gast op yt spit het zelfs allemaal door zijn toplaag geen na een week of 5 ofzo. (Dat zou ik niet aanraden denk ik.)

    #3
    Bloemkool doet het erg goed tussen de indica soorten
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Mais is beter tussen de sativa's

    #4
    Op zamnesia is er een categorie gezelschapsplanten , hoef je niet te kopen maar kun je ideeen opdoen he
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      ja had dat al gezien maar dacht dat binnen misschien anders was, maar moet wat meer zelf proberen en wat minder vragen hehe. fijn weekend

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb witte klaver geprobeerd, maar ofwel de zon kwam niet tot aan de bodem, of het droogde te snel uit... was moeilijk om ze te onderhouden die klaver...

    #5
    De saguaro cactus dit wordt m

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Die zal niet lang overleven in (voor een cactus)natte grond.

    #6
    Misschien kan je er ook ineens een gezelschapsdier bij doen?



    animals_hero_saguaro.jpg
    Last edited by QnQ; 11 December 2020, 10:58.

    Comment


      #7
      Afrikaantjes, koriander en basilicum.
      Groeien snel en hebben goeie eigenschappen voor de grond en tegen beestjes.

      Buitenkweek: Knoflook om beestjes te verjagen (werkt maar beperkt) en Oost-Indische kers om beestjes (vooral luizen) te lokken. Die zullen bijna altijd de kers verkiezen boven de cannabisplant, dus die wordt langer met rust gelaten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ok voor binnen is die kers misschien niet handig omdat je binnen normaal geen beestjes hebt.
        Buiten werkt dat prima. Ik had ze in dezelfde pot. Luizen op de kers, cannaplant zo goed als schoon.
        Afrikaantjes gaan binnen een stuk sneller

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je kan denk ik ook alleen de grond gebruiken uit een pot waarin een afrikaantje gestaan heeft. Als toevoeging op je potgrond.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Yeah I like it !

      #8
      Chili, houdt spint buiten.

      Duurt wel lang (14 dagen en meer) voordat chili kiemt.

      Wiet was in mijn geval ook eerder oogstrijp.

      Comment


        #9
        https://www.zamnesia.nl/4950-buddy-m...-nutrient.html
        Last edited by Nirvana; 15 December 2020, 20:13. Reden: Wrong link

        Comment

        Bezig...
        X