Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tarwegras juicen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tarwegras juicen

    Korting op 420shop
    Ik weet niet of dit topic hier op de goede plek staat maar het heeft iig met gezondheid te maken.
    Vandaag heb ik tarwegraszaden en een slowjuicer besteld nadat ik had gelezen hoe gezond dit spul zou zijn.
    Als student met een wat minder gezond eetpatroon leek het me geen gek idee dit eens te proberen.
    Komt ook nog bij dat het op de lange termijn nog geld bespaard ook, het kan namelijk het ontbijt vervangen omdat het zo voedzaam is.
    De kosten voor 5 kilo zaad, een slowjuicer en nog wat kweekbakjes was 91 euro. 100 dagen een pakje drinkontbijt is ook 90 euro dus dan sta je al quitte.

    Ik ga het zelf thuis kweken (voor zover je het kweken mag noemen vergeleken met onze andere dames) en zal hier ook een klein verslagje van maken.
    Ook ga ik waarschijnlijk wat vergelijkingsproefjes doen met betrekking tot kweekmedium.
    De meeste mensen zetten het gewoon in de vensterbank maar aangezien ik nu ook mijn eerste wietkweekje aan het opzetten ben ga ik ook wat tarwegras naast me plant zetten om de invloed van mijn lampen op het gras te kunnen zien. Het gras schijnt ook de luchtvochtigheid te verhogen dus dit komt waarschijnlijk ook goed uit.


    Voor de mensen die nieuwsgierig zijn geraakt alvast een linkje:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wheatgrass

    En even googelen kan natuurlijk altijd


    Ik hou jullie op de hoogte.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    #2
    Re: Tarwegras juicen

    interessant spul, heb er ook mee geexperimenteerd maar kreeg waanzinnig diarree door een geintroduceerd bacterietje/schimmeltje in het kweekproces... goed schoonhouden dus

    btw : tarwegraszaad noemt men ook wel graankorrels, en zijn als zodanig voor een fractie van de prijs die door de bomenknuffelaars wordt gevraagd te koop.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Tarwegras juicen

      Moet je nou gewoon graan kweken daarvoor?
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: Tarwegras juicen

        Ja, maar geen hele velden ofzo. Een bak van 20x30 cm is al genoeg voor iets van 4 shots dacht ik. Dus om de 4 dagen zo'n beetje een bak zaaien en je hebt elke morgen vers sap, en je kan natuurlijk ook andere groentes juicen. Misschien knipafval ook wel :p
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


          #5
          Re: Tarwegras juicen

          vale noemde in de mediwiet-sectie een bron naar lui die inderdaad wiet juicen...moet je daar eens kijken
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Tarwegras juicen

            hahaha lijkt me wel leuk om dit spul te kweken en na een paar daagjes al op te eten.. Kan gewoon voor het raam neem ik aan?
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: Tarwegras juicen

              ja hoor, maar again : kijk uit met schimmel, dat verpest echt je dag
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              Bezig...
              X