Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend wiet-consumeerder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnend wiet-consumeerder

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik ben erg nieuw wat betreft wiet. Ik heb twee keer eerder (geprobeerd) wiet te doen, beiden onsuccesvol. Dit was omdat ik me gewoon niet tot het roken ervan kon zetten. Een paar hijsjes kon ik wel doen, maar ik vond het gewoon zo verschrikkelijk vies dat ik hele kleine nam en al snel stopte, met als gevolg dat ik er helemaal niks van voelde.

    Nu vroeg ik me dus af of er manieren waren om dit te consumeren, zonder dat het hele huis naar wiet zal rieken (spacecake ahum). Mijn ouders zijn bijna altijd thuis, op een enkele avond na, en zij weten niet dat ik dit van plan ben. Nu zag ik dat je wiet sowieso moest verwarmen voordat er THC vrij kwam, maar dat dit ook kon door bijvoorbeeld verse melk au bain marie kookt met fijne wiet erin. Ik zag ergens anders echter ook dat als je hasj hebt (wat is het verschil tussen wiet en hasj?), je het gewoon koud door de melk kan gooien omdat in hasj de THCA al is omgezet in THC. Kan iemand mij opheldering geven en eventueel tips?

    Mvg,
    Adolfietje.

    #2
    Met zo'n nickname en uitleg vermoed ik niet dat je 18 bent?

    Comment


      #3
      Het spijt me overigens als dit in het verkeerde subfora is, ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen.

      beowulf, dit heeft ten eerste niks te maken met mijn vraag, en ten tweede, ik heb deze naam maar random gekozen omdat ik graag anoniem wil blijven. Mijn vrienden en familie hoeven niet te weten dat ik wiet doe/wil doen. Vandaar ook het feit dat ik niet wil dat het huis dalijk naar wiet riekt, dan hebben ze me meteen door. FYI niet iedereen die bij z'n ouders woont is een kind.

      Comment


        #4
        Als je geen kind meer bent kun je een volwassen conversatie voeren met je ouders betreffende de drang naar experimenteren.

        Lijkt mij dat 3 volwassenen daar best uit kunnen komen ?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
          Als je geen kind meer bent kun je een volwassen conversatie voeren met je ouders betreffende de drang naar experimenteren.

          Lijkt mij dat 3 volwassenen daar best uit kunnen komen ?
          Kan natuurlijk, maar heb ik voor alsnog liever niet. Zodra ik het met ze er over ga hebben zullen ze toch anders naar me kijken. Voor 't zelfde geld bevalt wiet me helemaal niet, en dan denken m'n anders voor alsnog dat ik een of andere stoner ben. Nergens voor nodig.

          Anyways, back to topic. Een riekloze wijze wiet te consumeren. Hier zullen vast meer mensen benieuwd naar zijn, maar er is maar weinig over te vinden op het internet.

          Comment


            #6
            Als het ongelofelijk vies smaakt dan is het toch al bewezen dat het je ni bevalt? Ik vind dat nl zelf smaakvol. Als je het roken al vies vind dan is eten 10 keer erger en olie wsl ook.

            Comment


              #7
              Ik vind vooral het branderige gevoel vies. Misschien dat het eten me niet zal bevallen, maar daar is maar een manier om erachter te komen. Daarnaast kan ik het gewoon snel m'n mond in proppen en dan is het wachten geblazen; dit werkt zo niet met zo'n stinkstokje, die je meerdere malen moet inhaleren.

              Zou wietmelk een goede oplossing zijn? Mijn doel is om er high van te worden, dit wil ik namelijk ervaren.

              Bvd.

              Comment


                #8
                Verhitten zul je het toch altijd moeten doen, dat kan niet geurloos.

                Comment


                  #9
                  http://herb.co/marijuana-recipes/

                  Denk dat je hier een heel eind komt.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Bij een beetje coffeeshop verkopen ze soms spacecake.
                    Even langs gaan om te vragen kan altijd.
                    't Is wel duurder dan zelf maken, maar geen gedoe, geen rare cake-wiet geur in het hele huis.
                    Kun je meteen advies vragen over de hoeveelheid, anders lig je straks 2 dagen op de vloer als je zo'n hele cake wegwerkt met je maat.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Tea time.
                      http://www.ncsm.nl/hoe-gebruik-ik-ca.../cannabis-thee

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mary Jane View Post
                        Dit klinkt wel te doen, maar door de dermate lage hoeveelheid THC zal ik misschien 2 gram/l ipv 1 gram per liter moeten doen niet waar? Aangezien ik een keer high wil worden, en het niet medicinaal wil gebruiken.

                        Comment


                          #13
                          Tja, doe je meer wiet in een joint...wordt hij sterker. Zelfde bij oraal gebruik.

                          Comment


                            #14
                            Ik snap het niet, als je iets niet lekker vindt laat je het toch staan?

                            Misschien is wiet gewoon niet geschikt voor jou? Niet iedereen reageert goed op Cannabis.

                            Maar enfin, om op je vraag te antwoorden

                            Ls6rSAiYRE6gmw1eLav2_cannabis-parts (1).jpg

                            Van https://www.leafly.com/news/cannabis...s-of-the-plant

                            Alles draait om de trichomen ook wel 'hars' genoemd, die vindt je het meeste op de top en in veel mindere mate op de bladeren en stengels.

                            In de trichomen bevinden zich cannaboiden zoals THC, CBD maar ook de terpenen die voor de verschillende geuren en smaken zorgen van de diverse soorten.

                            Als je een topje rookt of vaped dan verhit je de trichomen waardoor de werkzame stoffen vrij komen.

                            Maar er zijn ook extraheer methodes waarbij je eigenlijk de trichomen probeert los te maken van het plantmateriaal bijv door te weken in alcohol waar de trichomen in oplossen. De trichomen lossen ook op in vet daarom moet je wietthee ook altijd met een schuit volle melk maken, de stoffen lossen dan op in het melkvet, en kunnen dan zo worden opgenomen in het lichaam. Hash zijn simpel gezegd eigenlijk losgemaakte trichomen (google maar voor de methodes) uitgeperst en gezeefd van plantenresten. Van hash kun je dus ook wietthee maken maar dan heb je maar echt een heel klein beetje hash nodig omdat het anders veel te sterk wordt. Als je zo hash opeet heb je weinig kans om effect te voelen alleen in een vettige substantie olie/boter/room/volle melk opgenomen worden de cannaboiden ook daadwerkelijk opgenomen door je spijsverteringskanaal. Zelf gebruikte ik liever chocomelk om wiet oraal te nuttigen, het nadeel is dat wietthee en wietmelk (en spacecake etc) zich lastig laat doseren omdat je pas na 1,5 uur effect voelt. Sterkere wietsoorten hakken er ook steviger in, zou gewoon met een lage dosering beginnen, want je weet niet hoe je erop reageert. Nadat ik daar een minder prettige ervaring mee had ben ik op vapen overgestapt en maak ik mijn eigen wietolie mbv dexso gas. (google maar) Zelf rook ik niet, dus blowen is niet aan de orde. Ik gebruik weinig cannabis misschien 1 x per maand, in periodes dat ik slecht slaap wat meer. Ook niet om stoned te worden maar om lekker te kunnen ontspannen en goed te slapen.

                            Zodra je trichomen extraheert mbv warme melk komt de smaak ook in de melk terecht, bij sommige soorten is dat ronduit smerig, net als bij wietolie, neus dicht en doorslikken
                            Ik vermoed dat je geprobeerde wietje niet van beste kwaliteit was, voedingsresten of verkeerd gedroogde wiet laten je ook erg hoesten bij het roken ervan.

                            En reageer niet gepikeerd op leden met een kritische noot zoals Beo, het forum is 18+ en als wij hier minderjarigen advies gaan geven over Wiet gebruik of kweek zijn we strafbaar bezig en kan het forum uit de lucht worden gehaald. En dat willen we niet, snappie?

                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Dankjewel, een zeer heldere uitleg. Ik weet niet eens of ik wiet vies vind, maar ik vind de rook verschrikkelijk smaken. Ik zal eens wiet chocomel proberen, er staat als het goed is een recpetje hier op de fora die ik kan gebruiken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X