Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietolie.. botermanier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietolie.. botermanier

    Korting op 420shop
    goedenavond allen!

    ik ben Willem, woon in West-Friesland.

    ik houd mij al ruime tijd bezig met het wietkweken.
    niet binnen maar in een kasje. Elk jaar een plant of 6.

    ik maak van het afval vaak boter. Dus, grote pan
    water erin boter erbij en 3uur koken. Daarna uitwringen, water/boter koud zetten. Volgende dag de gestolde boter eraf scheppen. Prima wietboter! En retesterk.

    ik lees en hoor nu veel over wiet olie, deze wordt bereid middels alcohol,verdampen etc.

    nu vraag ik mij af, of ik i.p.v. boter niet gewoon bijv olijfolie kan gebruiken? THC hecht aan vet..

    Mischien weet iemand ook hoeveel ml olie je moet gebruiken per gram wiet?
    het lijkt mij nml dat de olie een maximum heeft kwa opname van THC en bijverwante stoffen?


    hoop iets te horen!

    ✌️

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-ronde-met-thc
    Ik heb deze methode niet zelf uitgevonden, dat hebben andere al voor mij gedaan. Er zijn ook andere manieren om aan je olie te komen, maar ik vond deze manier best fijn werken.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Ik denk dat als je jouw methode gebruikt en dan de boter vervangt door olie, zoals je zelf voorsteld, dat je dan olie krijgt met de zelfde sterkte als dat jouw boter normaal is. Dat is minder sterk dan de harsen die je van de plant ontrekt met de alcohol methode, maar als het voor jouw sterk genoeg is, dan is dat toch ook goed? Het punt alleen is dat er met koken veel plant materiaal in je boter/olie komt en dat komt de smaak (vind ik) niet ten goede, maar dat is puur een mening. Met de alcohol methode zit er veel minder (bijna geen) plant materiaal in en volgens mij lijkt dit op (of is dit) hash olie. Verbeter mij als ik het mis heb.

        Comment


        #5
        als ik olie maak neem ik 15 gram weed crush deze en doe deze in een dubbele nieuwe kous( panty) van een vrouw snijd voetjes eraf
        in 1 voetje doe ik 15 gram weed en doe nog een 2de stuk van de kous er nog eens rond zodat er niets uitvalt en doe deze toe met een rekker
        dompel deze dan onder in halve liter alcohol en roer een paar keer en laar de weed er een 10 tal min in weken
        dan verdamp ik de olie via een babyfles en baby koker en na een uurtje of 8 is al de alcohol verdamp en heb je ongeveer een 3 ml weedolie
        die kan je dan in pepflesjes doen van 20 of 30 ml daar doe je je weedolie en en leng je af verder met olijfolie .... neem wel olijfolie van goede kwaliteit want deze
        zal de meeste smaak geven aan je olie
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door smoker2002 View Post
          als ik olie maak neem ik 15 gram weed crush deze en doe deze in een dubbele nieuwe kous( panty) van een vrouw ....
          Zo kan het ook ja, er zijn vele methode's, maar ik vraag me af of het echt alleen met een panty van een vrouw werkt, of zou het met een heren panty ook goed gaan, want daar heb ik er nog een paar van liggen

          Comment


            #7
            @Slome joop
            ik maak het altijd met dat filmke is stuk makelijker en staat mooi uitgelegd
            https://www.youtube.com/watch?v=69ngb6Zf4GQ&t=238s
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Xactly. Die stank is niet fijn maar alcoholdamp kan gewoon ontploffen.
              Staan (stonden vroeger) wel wat filmpjes op youtube van andere kwekers die dat binnenshuis deden waar de hele keuken ontploft is.

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Onlangs op vice was zo iemand die olie maakte. Al drie keer zijn keuken ontploft.

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Je mag hier niet om lachen, maar HAHAHAHAHAHA

            #8
            Ik heb hier nog een shitload aan bladafval liggen. Zal het is proberen en iets laten weten. Waar ik een hekel aan heb is dat je niet weet wat je inneemt. Kan gaan van niks merken tot spauwke leggen en paar uur afzien...

            Comment


            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Ik maak ook wietolie maar ik win de alcohol terug. En dat gaat prima. Dat scheelt weer in de kosten.

            #9
            Wietolie maken op de koude methode

            Comment

            Bezig...
            X