Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overheerlijke Hasj/wiet brownie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overheerlijke Hasj/wiet brownie

    Korting op 420shop
    Goedemorgen hobbyisten, liefhebbers en vreetkickers.

    Ik zat er al een tijdje aan te denken om mijn recept voor een vers gemaakte hasj of wiet brownie te delen hier. Kan zo iets lekkers toch niet voor mijzelf houden
    Dit recept gaat uit van een bakvorm van 20x20 via hier kun je de hoeveelheden omrekenen voor een andere bakvorm

    Ingrediëntenlijst
    • Voor de brownies
    • 225 gr boter
    • 115 gr pure chocolade (met een hoog percentage cacao; zelf gebruik ik chocola met 78% cacao van Lindt)
    • 2 eieren
    • 1 eidooier
    • 330 gr suiker
    • ¼ tl zout
    • 1 tl vanille extract
    • 125 gr bloem
    • 25 gr cacaopoeder
    • Voor de vulling
    • 75 gram hazelnoten, (optioneel, wel erg lekker)
    • 10 gram wiet of hasj (of meer / minder dit kan naar eigen inzicht)
    • Verder nodig
    • boter, om in te vetten

      Brownies maken


      Verwarm de oven voor op 175 °C. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Verdeel de hazelnoten over de bakplaat en rooster ze in 7 tot 9 minuten goudbruin. Plet de geroosterde noten door de ze op een snijplank te leggen en er met de onderkant van een pan stevig op te drukken. De smaak van grof geplette hazelnoten is het best, dus zorg ervoor dat ze niet te fijn worden.

      Vet een vierkante bakvorm van 20 centimeter in en bekleed de bodem en twee zijkanten van de bakvorm met een op maat geknipt stuk bakpapier.

      Doe de boter met de chocolade in een hittebestendige kom en smelt deze au bain-marie. Laat het gesmolten mengsel iets afkoelen. Klop intussen de twee eieren en de eidooier met de suiker, het zout en vanille-extract luchtig, tot het mengsel heel licht van kleur is geworden en het als een lint van de garde af loopt (ongeveer 5 minuten met de mixer). Meng met een spatel voorzichtig het chocolademengsel door de luchtige eieren tot het een egaal geheel is. Meng vervolgens ook de bloem en het cacaopoeder erdoorheen en tot slot de stukjes hazelnoot en wiet/hasj. Giet het beslag in de bakvorm en bak de brownies 40 minuten in de voorverwarmde oven van 175 °C. Laat ze daarna volledig afkoelen in de vorm voor je ze eruit haalt en in stukken snijdt.

      Tip
      Je kunt de brownies prima een dag (of een paar dagen) van tevoren maken, daar worden ze eigenlijk alleen maar lekkerder van. De brownies zijn ook heel goed in te vriezen!

      Geniet ervan

      Credits voor het recept gaan naar rutgerbakt die doet het alleen zonder heilige kruiden, hier zijn overigens veel lekkere recepten te vinden voor de hobbybakker
    Last edited by Cannanibol; 22 July 2022, 08:27.

    #2
    Lekker, al vraag ik me wel af bij gebruik van hasj erbij. Smaakt dat ook goed? Wel zwaarder dan bij 10 gr hasj toch? Ivm 10gr wiet. Ik zit altijd in met de geur ook bij bakken...
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Cannanibol
      Cannanibol commented
      Editing a comment
      Geen idee hoe hij met hasj smaakt doe het zelf altijd met wiet en geur kun je helaas niet veel aan doen

    #3
    Je kunt de wiet die je gaat gebruiken voor koken van te voren een week of twee water-curen, dat werkt megagoed om de wietgeur (en smaak) eraf te halen.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat ga ik eens proberen. Wiet is niet te vreten eigenlijk

      Bedankt

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als je watergecurede wiet weer droogt en dan decarboxileerd in de oven dus ook geen stank?
      Duurde 5 brood bakken om de geur uit de oven te krijgen laatst.....

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      @takketoeli Zal vast nog wel meuren, maar iig niet meer die intens scherpe wietlucht

    #4
    In al die jaren nog nooit hash brownies gegeten. Het idee van hash in voedsel deed bij mij niet veel goeds. Maar jouw recept maakt mij toch wel echt nieuwsgierig. Denk toch dit weekend maar eens proberen hahah.
    Thanks!

    Comment

    Bezig...
    X