Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietgummies in 5 stappen met wat knipafval!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietgummies in 5 stappen met wat knipafval!

    Korting op 420shop
    ​Dit recept is voor ~50-80 snoepjes (afhankelijk van de grootte van je vormpjes) van redelijke sterkte (20-40mg thc)


    Je hebt nodig:

    - 25gram knipafval of 12 gram toppen
    - 150ml kokosolie
    - 150ml pure limonadesiroop (Voor de smaak, ik heb Slimpie bosvruchten gebruikt)
    - 50ml water
    - 2,5 eetlepel glucosepoeder
    - 3 theelepels lecithine
    - 3 theelepels maizena
    - 3 of 4 siliconen vormpjes zoals bijvoorbeeld in de link onderaan de post
    - optioneel: kleurstof om ze die aantrekkelijke snoepkleur te geven

    Als je andere hoeveelheden wilt gebruiken dan kun je de verhoudingen aanpassen naar ratio van poeder / vloeistof en zal het goedkomen.


    Stap 1: Verkruimel en decarboxileer de wiet en vermeng het met de kokosolie. Hierover staan genoeg uitgebreidere stappen op internet, dit kost ~4-6 uurtjes de tijd dus ik doe dit altijd al op een dag van te voren).
    Stap 2: Mix de kokosolie met limonadesiroop en water en zet het op laag vuur, het moet goed warm worden maar niet verdampen of koken.
    Stap 3: Gooi de glucosepoeder, lecithine en maizena (en kleurstof) er geleidelijk en in die exacte volgorde doorheen en mix het met een staafmixer oid 1 minuut op de lage stand en 2 minuten op een hogere stand.
    Stap 4: Laat het geheel een halfuurtje afkoelen tot het ongeveer lichaamstemperatuur is en giet het in de vormpjes.
    Stap 5: Zet de vormpjes in de koelkast en laat het opstijven, na een ongeveer een uur zijn ze klaar.

    image.png
    Attached Files
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Ziet er leuk uit. Wel opletten met kinderen😅

    Comment

    Bezig...
    X