Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cbd olie maken paar vraagjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cbd olie maken paar vraagjes.

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben van plan om zelf cbd olie te gaan maken maar zit even met een paar vragen.

    Het plan is om na de oogst direct de toppen/knip afval au bain marie in water en (olijf)olie 2 uur te laten trekken. Vervolgens met een french press/ cafetiete een paar keer te spoelen en het geheel vervolgens in de vriezer zetten. Het water bevriest en de olie zou je er dan zo af kunnen laten lopen.
    kan dit zo met verse toppen? Ik vraag me af of het echt noodzakelijk is om eerst te drogen aangezien het toch weer nat verwerkt wordt. En welke verhouding ml olie op gr wiet is aan te raden?

    #2
    Worst dat niet gemaakt door ijskoud gas erdoor te laten stromen?

    Comment


      #3
      Olie maak je met alcohol

      Attached Files

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Zo das een hoop info

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Die info staat vele malen op internet. Dus geen behoefte om alles voor te kauwen.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Robbyie View Post
      Hallo, ik ben van plan om zelf cbd olie te gaan maken maar zit even met een paar vragen.

      Het plan is om na de oogst direct de toppen/knip afval au bain marie in water en (olijf)olie 2 uur te laten trekken. Vervolgens met een french press/ cafetiete een paar keer te spoelen en het geheel vervolgens in de vriezer zetten. Het water bevriest en de olie zou je er dan zo af kunnen laten lopen.
      kan dit zo met verse toppen? Ik vraag me af of het echt noodzakelijk is om eerst te drogen aangezien het toch weer nat verwerkt wordt. En welke verhouding ml olie op gr wiet is aan te raden?
      Zou is even goed lezen hoe je olie maakt hier op het forum. Jou methode is niet goed
      God was never on your side..

      Comment


        #5
        Zijn zelfs stickies over hoe maak je olie hier op t forum.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #6
          Dat kan wel zo, de terpeentjes en trichjes lossen ook op in (warme) olie. De vetten in bijvoorbeeld boter, melk of chocomel doen hetzelfde. In de regel wordt hier kokosolie voor gebruikt

          Ik zou wel een slowkooker gebruiken, en dan voor een uur of 8 laten staan. Vervolgens uitknijpen in een doek ofzo. Water erbij kan, maar zou ikzelf niet doen. Dat zou ik pas doen om de laatste resten weg te spoelen uit de materialen zodat je twee batches hebt, met en zonder water

          Nadeel is dat je een erg verdund product hebt, maar misschien is dat wel wat je zoekt.

          Ik maak het met alcohol die je er allemaal uitdampt. Zo kun je zelf weer verdunnen met olijfolie ofzo en dan de goede sterkte uit gaan zoeken.

          Dit alles kan met verse toppen, zekers. Persoonlijk zou ik het drogen, zoveel mogelijk. Alles wat met drogen eruitgaat hoef je er later niet meer uit te halen. Mijn wiet is kurk en kurkdroog. Ik zet een pot wiet een paar uren in de volle zon op mijn balkon en je kunt het vergruizen zo droog
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment

          Bezig...
          X