Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chocolade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    chocolade

    Korting op 420shop
    Enkele dagen geleden besloot ik chocolade te gaan maken, space-chocolade wel te verstaan
    En zij maar zeker dat die chocolade spaceIngredienten:
    - 10g takjes
    - 1g gezeefd THC poeder

    - Olijfolie
    - Cake-mix
    - Chocolade

    => Dit was goed voor zo'n 100g chocolade die na een half uurtje als een warme douche langs je schedelpan in je ruggengraat kroop

    Bereiding:

    1) Olie
    *De takjes worden in een pan gelegd en er word olie aan toe gevoegd.
    (Om de concentratie van de olie achteraf zo hoog mogelijk te verkrijgen voegen we zo weinig mogelijk olie toe aan de takjes, echter wel genoeg zodat de takjes voldoende in de olie zitten. Je kan ook de hoev. takjes bvb in 3 verdelen en alle 3 om beurt in 1 hoeveelh olie plaatsen)

    *Dit wordt op een laag vuurtje geplaatst zodat de olie goed opwarmt en de THC vanaf de takjes in de olie wordt opgenomen
    (Als de olie te warm wordt gaan de takjes beginnen frituren, dit vermijd je beter)

    *Na een 5 tal minuten giet de olie door een zeefje om de takjes van de olie te scheiden
    (Ik goot het achteraf nogmaals door een koffiefilter om alle kleine deeltjes te verwijderen)

    2) Koekje
    *Het THC poeder mengde ik met een kleine hoeveelheid van de eerder gemaakte olie, daar voegde ik wat cakemix aan toe wat ik vervolgens in de oven even liet bakken.

    *Toen had ik een krokant koekje dat ik verbrokkelde tot relatief grote korrels.

    3) Chocolade
    *Enkele repen chocolade worden gesmolten au bain-marie

    *Hier wordt de olie aan toegevoegd (goed mengen)

    *Het verkruimelde koekje vervolgens ook inmengen

    *De chocolade laten rusten (kan naargelang de samenstelling & afkoeltemperatuur harde/zachte chocolade worden)


    Hier een foto van het eindresultaat, jammer maar vond mijn camera niet tijdens de bereiding dus daar geen foto's van.
    DSC_0052.jpg

    Als laatste hoef je dan enkel nog te smullen van de chocolade met voldoende karakter om niet de hele boel ineens naar binnen te spelen

    Eventjes wachten...... en weg ben je!

    Veel plezier en smakelijk!

    #2
    Re: chocolade

    Ik denk dat dit soort surrogaat toch wel een heel stuk beter valt/bevalt als wat ze in de oorlog als "Chocolade" hadden

    Ook zeker voor mij het proberen waard, als echte zoetekauw

    Geniet maar eet met mate In je eentje is ook zoiets

    Comment


      #3
      Re: chocolade

      Ziet er lekker uit zeg!! Ik ga eerst me pizza proberen. maar dit recept houdt ik in gedachten

      Comment


        #4
        Re: chocolade

        bij de olijfolie een beetje wietolie doen wel uitkijken hoeveel choco je dan eet haha anders ga je je een beetje voelen
        Ik persoonlijk gebruik nooit zeefsel takjes of dergelijke. dat smaakt allemaal teveel naar plant naar mijn mening.

        Ook spacecake of brownies maak ik met wietolie/hasholie hoe je het ook noemen wilt.

        Comment


          #5
          Re: chocolade

          super vet dit ga ik eens proberen thx

          Comment


            #6
            Re: chocolade

            Je kan ook is zoeken op internet naar "bakken met baard"
            Mildred wees me er gister op en die gozer is ten 1ste zeer humorvol en ten 2e maakt ie
            ook nog eens super lekkere dingen!!! koken kan ie zeker!!!
            Ik zal even een link opzoeken
            Hebbes!!!
            http://bakken-met-baard.startspot.nl/
            Hier staan de videos en als je er op drukt ga je automatisch naar youtube waar de ook al zijn videos staan!!!
            Van saucijzenbroodjes tot aardbeien Romanov
            die gozer draait alles in elkaar!!!!
            Have fun watching!!!!
            "God Bless You"
            "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

            Comment


              #7
              Re: chocolade

              inderdaad, die kerel is echt goed,
              ook grappig gemonteerd trouwens

              Comment

              Bezig...
              X