Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer wietboter maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer wietboter maken

    Korting op 420shop
    Voorheen heb ik wel eens een spacecake gemaakt maar toen gewoon de wiet er doorheen gepleurd.
    Nu wil ik het gaan doen met echte wietboter. Maar ik lees zo veel verschillende dingen op sites. Dus nu een op maat gemaakt advies graag!

    We zijn allemaal onervaren gebruikers; eens in de zoveel tijd een joint.
    Als we met knipafval wietboter maken, hoeveel knipafval hebben we dan nodig voor 200 gram boter?
    Als we met gruis wietboter maken, hoeveel gruis hebben we dan nodig voor 200 gram boter?

    Nog meer tips?

    #2
    Re: Eerste keer wietboter maken

    voor onervaren gebruikers zou ik die boter niet al te sterk maken, begin eens met een gram of 5-10 gruis. Qua knipafval is dat stukken moeilijker > wat is de kwaliteit van dat knipafval ? is het echt fijn bladwerk met veel kristallen of alles door mekaar ?

    Bedenk ook : spacecake heeft fiks tijd nodig om aan de slag te gaan, dat wil zeggen het duurt een tijd voor je het effect voelt. Onervaren gebruikers denken te snel "heej ik voel niks, laat ik nog eens een plak nemen". Om dan na 'n uur een ontzettende dreun te krijgen van dat spul. Waar je met jointjes makkelijk kan doseren kan dat met Spacecake dus nauwelijks omdat de feedback vanuit je lijf er zo lang over doet. Dit kan wel anderhalf uur duren! Heb je je helemaal volgepropt met spacecake kan je dat een langdurige trip opleveren die je niet zomaar kan afkappen, het spul zit als je het begint te merken te ver om het eruit te kunnen kotsen. Daarom wordt spacecake weleens aangemerkt als harddrugs > iets om niet te onderschatten.

    Veel plezier.

    Oh btw : het wordt op dit forum erg gewaardeerd als je voordat je losbarst met vragen jezelf eerst even voorstelt in de memberintro-sectie.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer wietboter maken

      Thanks 'MoreWeed'.
      Ik lees op internet dat je ontzettend veel wiet moet hebben voor het maken voor wietboter. Maar als ik 200 gram boter moet hebben dan kan ik het dus doen met zo'n 7 gram?

      Ben zelf een hele voorzichtige hoor! 1x fout gegaan en daar heb ik een hekel aan. Moet nog wel een beetje de controle kunnen houden over mezelf!
      Was liever gaan roken maar als ik dat doe hoest ik de longen uit m'n lijf, vooral nu met een keelonsteking achter de rug haha!

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer wietboter maken

        het hangt natuurlijk van de sterkte/kwaliteit af van je startmateriaal, en de hoeveelheid die je beschikbaar hebt. Als ik wietboter maak is dat zonder uitzondering van knipafval van buitenplanten. Dat gaat dan in een ontzettende soeppan, duurt f***ing lang en de hele buurt geniet ervan mee als ik niet oppas.

        Van goed gruis waar je als je het rookt goed stoned van wordt heb je stukken minder nodig, en van hasj nog minder. Wacht anders even op meer reacties van anderen, ik realiseer me dat ik een richthoeveelheid niet eens kan geven voor kleine projectjes > ik denk bij wietboter standaard aan de 50L-kuip, halve vuilniszak goed knipafval en 1,5kg boter..
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer wietboter maken

          Ik zou het zelf zonde vinden om voor een paar gram wietboter te maken.. Stop het dan gelijk ergens in. Ik heb zelf afgelopen zomer gewoon een pan halfvol gestopt met blad (aangedrukt), toen een kwart boter erbij en langzaam een half uur laten pruttelen. Vervolgens zeven door een theedoek heen en bewaren in de vriezer. Goeie boter geworden. Hierna gewoon per blokje proberen hoe sterk het is. Begin maar gerust met een blokje van 1x1cm.

          Comment

          Bezig...
          X