Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met gruis wietboter maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Met gruis wietboter maken?

    Korting op 420shop
    Halllo dames en heren!

    Ik heb 4 gram met gruis over van een zak van 100 eu. aangezien de poeder bijna niet te rokenis en zonde van je wiet is , vraag ik mij af of je er wietboter van kan maken.

    Dan heb ik og een vraagje voor de wietboter. Als je hetheb klaargemaakt, ishet een must om te zeeven of niet en moet de boter weer hard worden?
    Op dit gebied ben ik echt een zware beginner en heb de stickys al gelezen maar daarstaat niet duidelijk in of je HET MOET zeeven en ofje boter HARD moet worden alvorens je cupcakes/cakes kan maken.


    Dank!

    #2
    Re: Met gruis wietboter maken?

    Ja dat kan. En wel even zeven en laten stollen.

    Comment


      #3
      Re: Met gruis wietboter maken?

      Thnx , dan ga ik nu lekker kokkerelle! ik zal wel de ervaring hier neer gooien.

      ---------- Post added at 13:22 ---------- Previous post was at 13:14 ----------

      Nou , ik weet niet waaromje dit 2uur moet aankoken want ik hb hem op het laagste vuur in een pan en hij is helemaal na 8 mimn 'verbrand'

      Comment


        #4
        Re: Met gruis wietboter maken?

        Het laten stollen is compleet afhankelijk van het recept, sommige recepten vragen om gesmolten boter en het zou een beetje verspilde moeite zijn om het te laten stollen en daarna weer te smelten.

        Wat ik doe is de boter in een schaaltje in een pannetje met kokend water tot het smelt en dan 1 uur de wiet laten trekken op laag vuur, hierna zeef ik het met een keukenzeef of een koffiefilter (koffiefilter duurt erg lang en je moet zodra de boter handwarm is het resterende er uit persen maar hij is dan wel helder en vrij van ongewenst plantmateriaal).

        ps Als je geen water gebruikt en het zo in de pan flikkert dan wordt de boter veeeeeeeeeeel te heet verdampt al je THC en brand de boter aan. Het water is er om de boter niet heter te laten worden dan 100 graden.

        Comment

        Bezig...
        X