Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer space cake maken met gruis!! =D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e keer space cake maken met gruis!! =D

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!

    Ben net begonnen met wiet boter te maken voor mijn space cake voor a.s zaterdag =D..

    Had van iemand bijna 200 gram verse ruis kunnen regelen en ben nu het boter aan het maken =D.

    Ik heb op verschillende site's en youtube gezien hoe mensen het doen, ik heb besloten om het als volgt te doen.

    eerst een pan met water laten koken, op de pan heb ik een glazen grote kom gezet. Deze wordt dan verwarmd door de stoom van het koken water in de pan. In de kom heb ik 200 gram roomboter (82gram vet) gedaan met 2 kopjes water. Hier heb ik ook meteen mijn volle 193gram gruis in gedaan. Nu laat ik dit zo lekker burrelen voor zo'n 3 a 4 uurtjes...

    Als hij zo klaar is na die 3 a 4 uurtjes ga ik met een zeef het gruis er tussen uit halen, wat over blijft is de (hopelijk) volle THC boter =D. Hiermee ga ik dan de cake maken met het recept van koopmans (boeren cake).

    Foto's tot nu toe:
    RUIS :
    gruis gewicht.jpg
    BOTER:
    room boter.jpg
    PAN:
    pan.jpg
    Ruis in glazen kom:
    kom met gruis en boter en water.jpg

    Glazen kom op de pan met de ruis en boter etc erin:
    kom in pan.jpg

    Zo staat hij wel ff.

    Als ik de boter heb zal ik verder foto's etc toevoegen! Kan niet wachten

    *Tips zijn altijd welkom natuurlijk!*

    *UPDATE*
    Zo en nu verder!

    heb nu alles in een kom laten filteren:
    Filteren in kom.jpg


    Hiena al het afval nog in een handdoek gewikkeld en flink uit geknepen tot de laatste druppel!
    alle beetjes met handoek.jpg

    En toen over gegoten in een plastic bakje:

    45 minuten laten staan.jpg
    Nu zo'n uur laten staan stollen op kamertemperatuur, erna zometeen 3 uur in de koelkast. Na de 3 uur het eruit halen en dan de boter eruit "tillen". Het water wat er onder nog in zit weg gieten en klaar is de boter! morgen avond de cake afbakken en zaterdag is het dan zover =D

    *Tips zijn altijd welkom natuurlijk!*
    Last edited by grimgor3x6; 18 May 2012, 00:07.

    #2
    Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

    ziet er al netjes uit!
    & tip! stuur me een plakkie

    Comment


      #3
      Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

      met zoveel cake kan je een leven lang spacen! een halve gram is al een flinke portie voor 1 persoon!
      succes met bakken en eten
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #4
        Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

        Zo en nu verder!

        heb nu alles in een kom laten filteren:
        Filteren in kom.jpg


        Hiena al het afval nog in een handdoek gewikkeld en flink uit geknepen tot de laatste druppel!
        alle beetjes met handoek.jpg

        En toen over gegoten in een plastic bakje:

        45 minuten laten staan.jpg
        Nu zo'n uur laten staan stollen op kamertemperatuur, erna zometeen 3 uur in de koelkast. Na de 3 uur het eruit halen en dan de boter eruit "tillen". Het water wat er onder nog in zit weg gieten en klaar is de boter! morgen avond de cake afbakken en zaterdag is het dan zover =D

        Comment


          #5
          Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

          Het is geen echte wiet, het zijn de bladeren/takjes met thc die over zijn van hoop planten.. (Wietafval/Gruis) .

          Zit dus ook stuk minder thc in dan in een gram wiet..

          Voor space cake met gruis kun je voor de verhouding van 1 gram boter / 1 gram gruis. Als je echte wiet gebruikt, is het per 20 delen 1 gram wiet.. dus dan zou je voor 200 gram boter, 10 gram wiet nodig hebben..

          tenminste, dat is wat mij verteld is, maar ik zie het effect zaterdag wel. Laat ook zeker nog weten hoe het was!

          Comment


            #6
            Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

            sowieso niet
            Als het nog een beetje potente gruis is zal er niet erg veel verschil in zitten met gewone wiet, anders is het wel een stuk minder, maar noooit 20x zoveel
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

            Comment


              #7
              Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

              Hmm oke!

              Ja is m'n eerste keer, had het ergens gelezen. Maar het zal wel kloppen wat je zegt..

              Had namelijk vanmorgen gekeken maar de boter is maar een klein beetje gaan stollen! . Bleek teveel THC in te zitten waardoor het boter vloeibaar blijft...

              Heb het vanochtend weer warm gemaakt volgens pannetje pannetje manier en meer boter in gedaan (zo'n 250 gram). Toen weer verhit en nu is het thuis aan het stollen. Ben nu op het werk maar ben benieuwd of het nu nog wel goed gaat..

              De vloeibare boter was ook helemaal groen. Als de boter strax klaar is ga ik vanavond die cake maken en morgen laat ik eerst de mensen die komen een plakje proberen voordat hij dalijk toch veel te veel in zit xD

              Comment


                #8
                Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

                hehehe veel geluk
                eet anders eerst een klein stukje
                Last edited by poepzak200; 18 May 2012, 14:06.
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment


                  #9
                  Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

                  en? hoe was de cake?

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

                    Mmmmm een spacecake is altijd lekker Kan mijn eerste cake nog wel herinneren die was niet te vreten maar werd wel lekker stoned

                    Comment


                      #11
                      Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

                      Haha!!! Herkenbaar ja...
                      Last edited by Sweetbunny; 11 June 2012, 02:02.

                      Comment


                        #12
                        Re: 1e keer space cake maken met gruis!! =D

                        Is wel wat veel toch, 200 gram, lag je niet plat nadien? Ik zou dat niet aanraden, heb eens een hele avond op een feestje voor
                        me uit zitten staren omdat de cake die rondging te straf was... En ik was niet alleen! Getript Je moet dus uitkijken
                        met dosering, enkele grammetjes zijn volgens mij al genoeg, hangt er natuurlijk wel van af hoe straf die cannabis is en
                        zo. Zelfgekweekt hopelijk, zonder bestrijdingsmiddelen en andere shit...

                        ---------- Post added at 01:33 ---------- Previous post was at 01:31 ----------

                        Ah, had dit niet gelezen
                        Het is geen echte wiet, het zijn de bladeren/takjes met thc die over zijn van hoop planten.. (Wietafval/Gruis) .

                        Zit dus ook stuk minder thc in dan in een gram wiet..

                        Voor space cake met gruis kun je voor de verhouding van 1 gram boter / 1 gram gruis. Als je echte wiet gebruikt, is het per 20 delen 1 gram wiet.. dus dan zou je voor 200 gram boter, 10 gram wiet nodig hebben..

                        tenminste, dat is wat mij verteld is, maar ik zie het effect zaterdag wel. Laat ook zeker nog weten hoe het was!
                        Kan het zijn dat we dezelfde liefde delen?

                        Comment

                        Bezig...
                        X