Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet pralines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet pralines

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik ben chocolatier, en ik experimenteer graag met verschillende dingen(smaken, texturen,...)
    Aangezien dat ik nog nooit wiet/hasj hebt gebruikt in voeding heb ik toch enkele vragen...

    Wat gebruik je het best? wiet bladen, wiet of hasj? Je mag het best wel goed voelen
    Hoe zit het met de smaak? Proef je de smaak goed als je wiet/hasj in eten gebruikt? Of is het meer en subtiele smaak?
    Zo ja... Proef je het verschil ook tussen de verschillende soorten wiet?

    Ik ben benieuwd naar de reacties! Misschien volgt er zelfs nog en verslagje van

    Guwol
    -

    #2
    Re: Wiet pralines

    Je zit in het goeie deel van het forum, dus als je eens wat leest hier, dan vind je vast wel wat methoden en recepten.
    Of je het goed proeft, ligt eraan waar je het in doet, chocolade overheerst vaak.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Wiet pralines

      Hey QnQ!
      Bedankt voor de reactie! Ik heb al wat rondgekeken, en methode ga ik m'n eigen methode gebruiken.. Ik heb en elektrische bain marie, waar ik bij voorbeeld cacaoboter in kan smelten en daar bijvb wiet kan laten intrekken..
      Waar ik mijn twijfels over had is vooral over het verschil tussen bladafval, wiet, en hasj. Dat heb ik tot nu toe niet kunnen vinden(zal uiteraard blijven zoeken). Want als het ongeveer hetzelfde is kan ik beter bladafval gebruiken..
      En smaken.. Daar zal ik maar zelf mee experimenteren, ik denk vooral dat het ligt aan hoe lang dat je het laat intrekken id boter, en de verhoudingen met de chocolade...
      -

      Comment


        #4
        Re: Wiet pralines

        Meestal wordt bladafval en fluffy topjes etc. gebruikt, zodat je dit in ieder geval nog ergens voor kunt gebruiken.
        Je kunt op verschillende manieren eerst de hars van het afval scheiden of gewoon alles meteen in de pan mikken en boter maken.
        Elke methode zal ook wel z'n effect op de smaak hebben.
        Ik ben wel benieuwd naar een verslagje tzt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wiet pralines

          zolang er thc op zit kan je het gebruiken
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #6
            Re: Wiet pralines

            Allright! Dan zal ik is rondvragen bij mij id buurt iemand zijn bladafval aan mij wilt geven. Want ik kweek zelf (nog) niet. En gewoon wiet gebruiken vond ik en beetje zonde gebruik ik liever op en andere manier.
            Bedankt iedereen voor de reacties!
            -

            Comment


              #7
              Re: Wiet pralines

              hasj is eigelijk perfect te gebruiken in choco producten, waarom zul je je vragen het blad is reeds van thc / cbd / kleine resten plant maar veelal groen is al weg

              bespaard je zoiezo al een hoop werk aangezien je gewoon tijdens t maken van je lekker stukje gewoon hasj erbij kunt doen en klaar ben je wel zorgen dat t goed klein gemaakt is eerst
              met wiet krijg je blad producten in je chocolade, lijkt me niet echt lekker


              cake producten kun je beter met wiet kunt maken, boter au bair marie manier de thc in de boter(letop! dat je boter pakt op dierenvet basis) laten trekken en dan op normale wijze een cake maken met wiet boter veel beter is

              Comment


                #8
                Re: Wiet pralines

                Boter pakken op dierenvetbasis is dus noodzaak? Volgens mij zijn zowel dierlijke, als plantaardige vetten koolstofverbindingen (trichlyceriden, gevormd uit glycerol en trifunctioneel alcohol). Dus je kunt thc oplossen in zowel dierlijke als plantaardige vetten. Het zelfde geldt toch immers ook voor de gasextractie van thc uit wiet of hasj: het maakt geen fuck uit of je nlg of lpg gebruikt. Zowel nlg en lpg zijn ook koolstofverbindingen.

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet pralines

                  Ik ben verlief op chocola heb je ook een website dat ik een doosje chocola kan bestellen ?
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet pralines

                    Bella, ik ben evenzeer verzot op chocolade. Als ik in de buurt van Roosendaal of Breda kom, dan maak ik altijd een omtrekkende beweging om bij Boulanger (Roosendaal) of bij La Boheme (Breda) bonbons te kopen. Ook maak ik wel eens een omweg bij Den Bosch, tenminste als mijn vrouw erbij is: van een high-tea bij Linckertons met chocolade muffins en clodded cream worden we happy. Trouwens, als onze dochter of wij in Zwitserland zijn, kopen we altijd couverture: dat is een blok bittere chocolade, die we in gebak verwerken of zo maar wat stukken afhakken en lekker opsmikkelen. Overigens vind ik de in Oostenrijk verkrijgbare "Mozartkugels" niet te vreten.
                    Last edited by Xtreme; 23 August 2012, 14:24.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet pralines

                      Chocoweed LLLLLLLEEEEEKKKKKKKKEEEEERrrrr

                      ik hoop dat je een mooi verslag maakt met wat foto's , eerst met bladafval om te testen en daarna kwaliteitsweed en goeie choco voor een top product

                      Toevallig van een vriend Mozartkugels gekregen en een mooie fles zelf gebrouwe "snaps" van 70% , de kogels wilde ik zien om na te maken met space vulling en de snaps wordt een lekkere weedborrel

                      Weedrecepten zijn altijd welkom


                      Ajo
                      Ventje
                      Living in Second live for real

                      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet pralines

                        Ik heb ook wel eens wat toppen laten sudderen in cacaoboter en er nadien muffins van gemaakt: dat was ook niet verkeerd. Jammer dat je ongeveer 1 uur moet wachten op het resultaat bij spacecake. Dat lossen we op door eerst een jointje op te steken om dat uur te overbruggen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet pralines

                          Hey! Wat en reacties allemaal
                          @Jakes Ik kan het in cacaoboter verwerken, ook in roomboter. Het verschilt van recept tot recept
                          @belladonna: Ik heb helaas geen website! Ik ben eigenlijk niet zo lang bezig, en doe het nog enkel in bijberoep!
                          @ventje: Verslag komt er zeker nog, zal het simpel houden, dat jullie het ook zelf thuis kunnen maken.

                          Ik mag binnen enkele dagen verhuizen, dus ik ben veel aan het inpakken enzo, dus het zal niet voor meteen zijn. Maar het komt wel! Verslagje met fotos en uitleg. Misschien en idee om dat met enkele recepten te doen en alles samen voegen? En soort kookboek?
                          -

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet pralines

                            toen ik dit gelezen had kreeg ikzelf enorm veel zin om afgelopen weekend hasj brownies te maken
                            mmm helemaal opgegeten in 3 dagen tijd

                            Comment

                            Bezig...
                            X