Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabisbier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabisbier

    Korting op 420shop
    Een tijd geleden zag je op TV die reclame om met een simpele set je eigen biertje te brouwen. Dus zat ik te spelen met de gedachte om mij zo'n setje aan te schaffen. Maar als de werkzame stoffen niet behouden blijven is het echter de moeite niet. Het doel zou zijn een zo laag mogelijk alcoholpercentage te behalen met zoveel mogelijk werkzame stoffen van cannabis er nog in, en natuurlijk moet het ook nog lekker te maken zijn.

    Voor de geleerde onder ons, kan je cannabisbier brouwen zonder de werkzame bestanddelen aan te tasten?
    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

    #2
    Re: Cannabisbier

    Lijkt me een goed plan man, deze ga ik volgen, ik hoop dat er wat reactie op komt

    Comment


      #3
      Re: Cannabisbier

      leuke vraag!

      punt is dat de werkzame stoffen niet oplossen in water. Toch een vitaal element van bier zeg maar. In alcohol kunnen ze wel opgelost worden, zie de tinctuurtjes (en het hier verboden onderwerp hasjolie). Wietbier zou dus een bepaald minimum alcoholpercentage moeten hebben om voldoende THC enzo in op te lossen.

      Wat dan tricky is is de vraag of de alcohol de wietroes niet gaat overstemmen, of er uberhaupt wel iets doorkomt van de wiet (in je hoofd dan), en -vooral- of dat bier dan nog te zuipen is.

      Volgende oogst zal ik eens een dikke top in mn whiskeytje gooien oke ? kijken hoe dat gaat
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Cannabisbier

        vroeger heb ik in Amsterdam nog wel eens 'wietbier' gedronken. Al werd ik er niet high van.

        Comment


          #5
          Re: Cannabisbier

          het lijkt me handiger een iets zwaarder bier te maken, abdijbier maar dan kruidiger. waarom zwaarder, om zoals moreweed zei genoeg alcohol in zit om iets op te nemen en mijns inziens moet je ruimte laten om het hoge vochtgehalte te compenseren. hoe vetter of romiger hoe beter lijkt me. (zo een amarettojenever geef ik nog meer slaagkansen) uiteraard zal zo een 'triple' harder inslaan als een heiniken of ander afwaswater dus het zal voor de fijnproevers blijven denk ik. net zoals dat verboden dingetje.

          Comment


            #6
            Re: Cannabisbier

            Zie het topic: Wietbier
            Last edited by Jointjedraaien; 25 January 2013, 18:34.
            Greetz billi-bang loves the 420 shop.
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Cannabisbier

              Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
              leuke vraag!

              punt is dat de werkzame stoffen niet oplossen in water. Toch een vitaal element van bier zeg maar. In alcohol kunnen ze wel opgelost worden, zie de tinctuurtjes (en het hier verboden onderwerp hasjolie). Wietbier zou dus een bepaald minimum alcoholpercentage moeten hebben om voldoende THC enzo in op te lossen.

              Wat dan tricky is is de vraag of de alcohol de wietroes niet gaat overstemmen, of er uberhaupt wel iets doorkomt van de wiet (in je hoofd dan), en -vooral- of dat bier dan nog te zuipen is.

              Volgende oogst zal ik eens een dikke top in mn whiskeytje gooien oke ? kijken hoe dat gaat
              In hoeverre je thc kunt toevoegen aan bier is volgens mij afhankelijk van het verzadigingspunt van alcohol ten opzichte van thc. Vergelijk het maar met suiker oplossen in een liter (warm) water. Zolang de intermoleculaire ruimtes van het water nog niet verzadigd zijn, kun je suiker blijven toevoegen.
              We moeten volgens mij onderscheid blijven maken tussen alcoholextractie, waarbij je de zuivere alcohol laat verdampen om een residue te verkrijgen (bij bier is dat lastig, omdat 95 % daarvan uit water bestaat) en consumptie van drank met een laag alcoholpercentage, waarin thc is opgelost.

              Comment


                #8
                Re: Cannabisbier

                Je kan ook toch wietthee maken.Dus ik denk dan dat je dan ook wietbier of cannabisbier kan maken!!!
                Greetz billi-bang loves the 420 shop.
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabisbier

                  Wanneer ik weedthee maak, maak ik steevast thee met volle melk, anders lost de thc niet op. Maar ook een gewoon zakje rode vruchten thee gaat in een kop melk hier, veel lekkerder dan een kop water met wat smaak...

                  Volgens mij lost THC niet op in water.... Wat doe ik dan elke paar maand met die ice-o-later zakken... thee trekken.....

                  Bedankt voor het recept wel!!! Wat was je bron daarvoor, kan je deze ff vermelden?
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabisbier

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fruitboer View Post
                    Wanneer ik weedthee maak, maak ik steevast thee met volle melk, anders lost de thc niet op. Maar ook een gewoon zakje rode vruchten thee gaat in een kop melk hier, veel lekkerder dan een kop water met wat smaak...

                    Volgens mij lost THC niet op in water.... Wat doe ik dan elke paar maand met die ice-o-later zakken... thee trekken.....

                    Bedankt voor het recept wel!!! Wat was je bron daarvoor, kan je deze ff vermelden?
                    Had je thc 'opgelost' in water was je ind alles kwijt, icolateren is het filteren van de thc
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X