Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boter gemaakt, nu de cake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Boter gemaakt, nu de cake

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,
    Van mijn knipafval van mijn buitenkweek (Fruit Spirit) heb ik voor de eerste maal boter gemaakt (250gr boter in water smelten, afval erbij, even opwarmen en nadien laten afkoelen, en vervolgens scheiden van het water/gestolde boter).
    Ik heb hiervoor 20gram hoogwaardig afval (enkel de allerkleinste blaadjes rond de toppen, hier en daar een occasioneel klein restje top) gebruikt, zodat ik eindigde met 150gr boter.
    Ik wil hiervan nu cake maken, maar twijfel nog aan de verhoudingen, aangezien het voor ons (3 pers) de eerste maal is dat we cake gaan eten.
    Ik dacht om de 150 gr te gebruiken in een klassiek 4/4 recept (dus met +- 3 eieren, 150gr bloem en 150gr suiker) of is die 20gr afval onvoldoende om er effect van te hebben? Immers liever wat minder en een plakje meer eten ipv omgekeerd

    #2
    Re: Boter gemaakt, nu de cake

    denk dat je al behoorlijk wat stukjes mag eten voor wat effect te hebben hoor! Had vandaag 93gram afval/topjes op 250gr boter gemaakt
    hoeveel dak er van heb geen idee zit nog in de koelkast! maar normaal mag je dat ik hier leesde 1 op 2 doen met bladafval

    Comment


      #3
      Re: Boter gemaakt, nu de cake

      veel te weinig bij mij dus maar het zijn nu natuurlijk enkel wel die heeeel kleine blaadjes van tussen de toppen, die vol met thc zitten die ik gebruikt heb

      Comment


        #4
        Re: Boter gemaakt, nu de cake

        Knipsel en klein spul sparen , in de diepvries en in 1 keer boter maken ! als de boter een half uur trekt met weed , warm door een puntzeef en met een lepel uit drukken ! Weed klontjes boter maken dan kun je later goed doseren , maar kijk uit , opname door , maag en darmen is veel trager , krijg je de beuk voor je kop ff wat later !! heb hier al aardig wat gezien , waar van ze zeiden , gebeurd helemaal niks ! Waren ze later zo stonend als een kanarie ! hahahhaha Veel suc6 , laat nog's weten hoe het gegaan is ! grtz budha

        Comment


          #5
          Re: Boter gemaakt, nu de cake

          Zo heb ik het idd gedaan, met de puntzeef en de lepel en nadien verdeeld in 3 pakjes van 50gr.
          Met 50gr boter ga ik eens de test doen en een cupcake of 2-m mee maken, benieuwd wat het resultaat gaat zijn.

          Comment

          Bezig...
          X