Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Farmacologie van THC

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Farmacologie van THC

Korting op 420shop
    Farmacologie van THC
    THC lost, net als andere cannabino´den, goed op in vet, maar niet in water.Daarom duurt het relatief lang voordat het gaat werken nadat men cannabis gegeten heeft. Door roken wordt THC wel snel in het bloed opgenomen. Om de THC uit de cannabis vrij te maken, moet deze verhit worden. Dat gebeurt meestal door het roken ervan, maar kan ook door het mee te bereiden met etenswaren.

Bij roken wordt 10 tot 25% van de THC in het lichaam opgenomen, bij eten is dat slechts 6%. Het percentage is kleiner na eten omdat
    een groot deel van de THC al direct in de lever wordt afgebroken voordat het de hersenen kan bereiken. De dosis THC die nodig is om iemand zich high te laten voelen is ongeveer 10 milligram, waarvan dus slechts een klein deel werkelijk in het bloed wordt opgenomen en uiteindelijk de hersenen bereikt.

De verwerking van THC in het lichaam verloopt op zeer complexe wijze. De bloedspiegel bereikt na het roken een hogere piek dan na het eten van cannabis. Een groot deel van de THC wordt opgeslagen in het lichaamsvet en komt daaruit slechts langzaam vrij. Een week na het roken van cannabis is nog maar ongeveer 60 tot 70% van de THC uit het lichaam verdwenen. Het duurt in totaal zo'n vier tot zes weken voor de THC helemaal weg is uit het lichaam.

De psychoactieve werking van cannabis is echter al na enkele uren verdwenen. THC of ÚÚn van haar afbraakproducten (metabolieten) kan nog enkele dagen nadat iemand gebruikt heeft in de urine worden aangetoond. Bij zware, chronische gebruikers zijn echter tot enkele weken na het laatste gebruik nog sporen vanTHC of haar metabolieten in de urine aantoonbaar. Uiteindelijk wordt THC in het lichaam omgezet in zo'n dertig metabolieten, die langzaam via urine en ontlasting het lichaam verlaten.
    Last edited by Jointjedraaien; 5th November 2009, 08:38.
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Ja weeral iets bijgeleerd.
    grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

ja inderdaad heel interessante tekst

Greetz
      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

sigpic

Comment

tnx! mooie info^^

Comment

thx voor de info

Comment

altijd meegenomen

Comment

goede info thx!

Comment

Best interessant, thanks JD!
                420Shop.NL: uw head- & seedshop! ---> Korting & cadeaus voor leden van Jointjedraaien.nl!
                sigpic

Comment

handige info moest vanochtend bloedprikken hopelijk hebben ze niks gevonden
                  Schutto In tha house

Comment

Je lichaam slaat THC op in je vet en dan komt het langzaam vrij maar heeft je gewicht daar ook invloed op? Ik heb persoonlijk praktisch geen lichaamsvet. Zou bij mij de THC dan ook sneller uit mijn lichaam zijn?

Greetzz

Comment

Re: Farmacologie van THC

deftige uitleg cheers
                      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Voor de chemici onder ons hier een mooi stukje theorie wat er nu allemaal gebeurd in je plantje en met de thc.

Is wel vrij heftige kost. Have fun.

Grtz
                        Attached Files

Comment

Mooie bijlage monty, meer van dat is altijd welkom
                          sigpic

Comment

ik meende dat het ook nog een dierlijk vet moet zijn om de thc in op te lossen dit lukt niet met plantaardig vet volgens mij?.
                            voor de rest bedankt voor de info.

Comment

plantaardig vet is geen probleem. Ik maak zelfs na het knippen ook altijd mijn handen schoon met zonnebloem-olie, en vervolgens met zeep.
                              Werkt prima!
                              it's his line so only God knows
                              Grtz Kush

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X