Mededeling

Collapse
No announcement yet.

THC en CBD extraheren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• FlintStoned
    replied
    Re: THC en CBD extraheren

THC en de andere cabbabedoiden lossen op in plantaardige en dierlijke vetten en in alcoholen. In feite zou je ook slaolie kunnen gebruiken enkel dat verdampt vervolgens niet en dan zou je dus die hele liter slaaolie moeten consumeren om de THC binnen te krijgen. We willen echter een extract, in geconcentreerde vorm voor de medicinale doeleinden. COnsumptie alcohol is een redelijk schoon oplosmiddel wat vervolgens ook weer makkerlijk er uit te dampen is zodat je een concentraat overhoud van het extract. Doorgaans verdunt men dit concentraat wat erg stroperig is en moeilijk is te dozeren 5 of 10 x met een plantaardige olie zodat je het kan optrekken in een spuitje en goed kunt dozeren.
    Als je goed geventileerd uitdampt, buiten, zal je niet ontploffen.

Verder zijn er nog andere oplosmiddelen die men gebruikt zoals dimitylchloroform van dexso.

Leave a comment:

• Carotea
    heeft een topic gestart THC en CBD extraheren

THC en CBD extraheren

Goedemiddag,

Ik heb een vraagje wat betreft de extractie van THC en CBD: ik zie heel vaak op het internet dat mensen hun wiet pakken, er alcohol bij doen, het vervolgens filteren zodat je een alcohol en thc/cbd mengsel overhoud en dit vervolgens bijvoorbeeld verwarmt zodat de alcohol eruit gaat, alleen waarom moet dit perse met alcohol? Kan dit niet door andere mogelijkheden, een andere vloeistof die wat minder gevaarlijk is bijvoorbeeld? Ik wil het graag extraheren voor medische doeleinden. Ik las ergens dat je ook met olijfolie in een cbd/thc olie kunt bereiden alleen er stond bij dat dit niet echt geschikt was voor bijvoorbeeld tegen kanker, weet iemand waarom?

Alvast bedankt voor de feedback!

Met vriendelijke groet,

C.
Bezig...
X