Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

    Kaas heb ik wel eens gemaakt maar dan zonder wiet. Ik snap waar je naartoe wil, leuk idee.

    Ik heb wel vaker met cannaboter gebakken en met wietolie gekookt. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...163#post114163

    Comment


      #17
      Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

      Makkelijk cakeje

      Comment


        #18
        Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

        Hoe ik (als bakker) een spacecake bak....

        Een vuilniszak vol knipafval in warm (net niet kokend) water laten staan voor een uurtje.
        Het knipafval eruit halen en boter in het water laten smelten.
        Pan van het vuur halen en de boter laten stollen.....THC is nl niet oplosbaar in water maar wel in een vetstof!!!
        Haal de gestolde boter uit de pan en maak met die boter je cakebeslag.

        Cakebeslag is een verhouding 1:1:1:1.
        dat betekend (uitgaande van een cake van 800 gr)....200 gr boter, 200 gr suiker, 200 gr bloem, 200 gr ei (+/- 4 a 5 stuks)

        Roer de boter met de suiker erbij luchtig totdat hij wit ziet.
        Als hij wit is de eieren beetje bij beetje toevoegen.
        Waarschijnlijk ziet het er uit alsof het geschift is, maar dat is niet erg.
        Voeg nu beetje bij beetje (als je met een machine het beslag maakt in de laagste stand) de bloem toe.
        Als de bloem volledig door het beslag is gemengd ziet je beslag er weer goed uit en is er niks meer te zien van het schiften.
        Bak de cake op 160 graden Celsius voor ongeveer 60 minuten....even kijken met een prikker of hij gaar is.
        Dit doe je door in het midden van de cake te prikken en als je prikker schoon is (er hangen geen restjes beslag meer aan)
        is de cake gaar, haal hem uit de oven en keer het blik om op een theedoek bestrooid met een beetje kristal suiker zodat hij niet vastplakt aan de doek.
        Af laten koelen en eet smakelijk.

        Doe niet net als een vriend van me en eet de halve cake op, want je schijt 3 dagen groen.
        sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

        Comment


          #19
          Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

          Kijk een echte bakker lees ik wel
          God was never on your side..

          Comment


            #20
            Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

            Recept voor wiet koekjes. +/- 15 a 20 stuks

            Ingredienten: 225 gr wietboter
            150 gr witte suiker (geen basterd suiker maar kristal suiker)
            Basterd suiker bevat nl invertstroop en zal gaan verbranden in de oven....vlammen genaamd
            10 gr vanille suiker of een verse vanille peul opensnijden en zaad eruit schrapen
            1 eidooier
            280 gr bloem
            klein snufje zout

            Klop de boter, suiker en vanille luchtig. (de boter ziet wit)
            Als de boter luchtig is het eidooier toevoegen
            Als het eidooier is opgenomen de bloem rustig toevoegen en mengen tot een stevig deegje.
            Voor wat extra lekkere koekjes kan je bijvoorbeeld nootjes, muesli of chocolatechips toevoegen.

            Als het deeg klaar is even een uurtje in de koelkast leggen.
            Als het deeg uit de koelkast is gehaald even doorwerken zodat het weer een beetje soepel word.
            Rol een staaf van het deeg zodat je een staafvorm krijgt.
            Rol deze staaf door de suiker en snijd de koekjes in de gewenste dikte. (+/- 2 a 3 cm dikte)
            Leg ze op de bakplaat en bak de koekjes op 190 graden Celsius voor ong 15 minuten.
            Af laten koelen op de bakplaat, want de koekjes zijn nog zacht.

            Kopje thee of koffie erbij en enjoy.
            sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

            Comment


              #21
              Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

              lekker koekjes ik maak hartjes.
              P.s ik doe altijd de staafmixer op mijn suiker
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

                Oorspronkelijk geplaatst door Brainwreck View Post
                Een vuilniszak vol knipafval in warm (net niet kokend) water laten staan voor een uurtje.
                Het knipafval eruit halen en boter in het water laten smelten.
                Pan van het vuur halen en de boter laten stollen.....THC is nl niet oplosbaar in water maar wel in een vetstof!!!
                Haal de gestolde boter uit de pan en maak met die boter je cakebeslag.

                Cakebeslag is een verhouding 1:1:1:1.
                dat betekend (uitgaande van een cake van 800 gr)....200 gr boter, 200 gr suiker, 200 gr bloem, 200 gr ei (+/- 4 a 5 stuks)

                Doe niet net als een vriend van me en eet de halve cake op, want je schijt 3 dagen groen.

                Doe je dan ook 200gr wiet er in? hehe


                Vind ik het clarificatie proces zoals flintstoned zei toch betrouwbaarder/sterker, maar dit is ook een interessante!

                Jij weet dan vast ook wel of je op het einde van het bakken van de cake wel of niet het deurtje open mag doen, om bijv. er in te prikken?!

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door Brainwreck View Post
                Recept voor wiet koekjes. +/- 15 a 20 stuks

                10 gr vanille suiker of een verse vanille peul opensnijden en zaad eruit schrapen

                Kopje thee of koffie erbij en enjoy.

                I love vanille dat is zo lekker, vooral verse! Wiet is natuurlijk mijn nummer een favoriete geur, maar de geur vanille komt gegarandeerd tweede!

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Kaas heb ik wel eens gemaakt maar dan zonder wiet. Ik snap waar je naartoe wil, leuk idee.
                Als het met brandnetel kan.. Why not? Ik lust er wel kaas van hehe

                En dan zo een hele vieze stinkende cheese strain er in, hehe dat dan weer wel.

                Dit al gezien flintstoned?

                Last edited by Blowa; 30 October 2016, 16:31.
                Probeer je eens in te leven in het plantje!

                - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                Comment


                  #23
                  Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

                  Vind ik het clarificatie proces zoals flintstoned zei toch betrouwbaarder/sterker, maar dit is ook een interessante!
                  Het nadeel van wietboter maken met water is dat je toch altijd wat water in de wietboter opsluit en deze hierdoor maar zeer beperkt houdbaar is. Als je de boter meteen gebruikt is dat natuurlijk geen probleem.

                  Comment


                    #24
                    Re: Video: Hoe bak ik een simpele spacecake?

                    [QUOTE=Blowa;600377]Doe je dan ook 200gr wiet er in? hehe


                    Vind ik het clarificatie proces zoals flintstoned zei toch betrouwbaarder/sterker, maar dit is ook een interessante!

                    Jij weet dan vast ook wel of je op het einde van het bakken van de cake wel of niet het deurtje open mag doen, om bijv. er in te prikken?!

                    Hahaha, als je een vuilniszak knipafval gebruikt weet ik niet precies hoeveel wiet(THC) erin zal zitten.
                    Maar net als met een joint..... beter te veel dan te weinig zeg ik altijd maar.
                    Anders kan je net zo goed een sjekkie roken.

                    Een cake bakt ong. een uurtje.
                    Ik kan je niet aanraden om na een kwartier de oven deur te openen ivm inzakken van je cake.
                    Een cake kan wel wat hebben, maar ik zou pas na ong. een minuut of 45 a 50 kijken.
                    Waarschijnlijk zit er dan al een klein bruin kleurtje aan en zal hij niet meer inzakken.

                    Als je nu schuim gaat drogen of soezen gaat bakken is het "verboden" om de ovendeur te openen.
                    Deze 2 producten gaan gegarandeerd inzakken en het eindresultaat is dan verpest omdat alle lucht verdwijnt.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    Het nadeel van wietboter maken met water is dat je toch altijd wat water in de wietboter opsluit en deze hierdoor maar zeer beperkt houdbaar is. Als je de boter meteen gebruikt is dat natuurlijk geen probleem.
                    Klopt helemaal Flint..... op deze manier je wietboter maken is ook gelijk gebruiken.
                    Net wat je zegt, er blijft toch altijd een klein beetje vocht in je boter en daardoor zal je boter na enkele dagen ranzig worden.
                    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

                    Comment

                    Bezig...
                    X