Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aardbeienijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

aardbeienijs

Korting op 420shop
    ik heb hier 2 verschillende recepten de eerste bevat meer calorieŽn dan de tweede!

Nodig:
    2 blaadjes witte gelatine
    375 g aardbeien
    1Ĺ eetl. citroensap
    90 g sorbitolpoeder
    1Ĺ dl slagroom
    25 gram wiet boter

Nodig:
    1 eetlepel citroensap
    80 gram suiker
    400 gram aardbeien
    1 dl halfvolle yoghurt
    25 gram wiet boter

Bereidingswijze,

Doe de wiet boter in een pannetje en zet het op een laag vuurtje.totdat het gesmolten is.
    Breng het citroensap met 2 eetlepels water aan de kook en los hierin de suiker op. Laat dit afkoelen. Maak de aardbeien schoon. Hou een paar achter voor de garnering. Pureer de rest van de aardbeien in de keukenmachine of met een staafmixer. Klop er de suikeroplossing en de yoghurt en de boter door.

Heb je een ijsmachine? Schakel hem in en giet het mengsel er in. Laat het in 25-30 minuten tot ijs draaien. Anders: giet het mengsel gewoon in een bakje en zet het in de diepvries. Roer het iedere 20 minuten met een vork goed door om kristalvorming te voorkomen. Het duurt een paar uur voor het ijs is. Verdeel het ijs over 4 coupes. Garneer met de achtergehouden aardbeien.

Een tip van uit mij!

"Heerlijk om in de zomer of wanneer je het ook wilt maken aardbeienijs te maken. Je kunt natuurlijk ook frambozen, bramen of bessen gebruiken. Door in plaats van slagroom halfvolle yoghurt te gebruiken levert mijn recept 50% minder calorieŽn ťn nauwelijks verzadigd (=verkeerd) vet. Een pimp op twee punten dus. Je kunt dit ijs met gewone suiker maken. Wil je het nog iets zoeter maken? Kies dan voor een eetlepel zoetstof zonder calorieŽn. Ik zou geen sorbitolpoeder kiezen, omdat dit een zoetstof is die nog veel calorieŽn bevat."

Voedingswaarde per persoon recept 1 : 270 kcal /1100 kJ, 3 g eiwit, 17 g vet, waarvan 8 g verzadigd vet, 27 g koolhydraten, 2 g vezel.
    Voedingswaarde per persoon recept 2 : 150 kcal /550 kJ, 2 g eiwit,4 g vet, waarvan 0 g verzadigd vet, 27 g koolhydraten, 2 g vezel.

Dit is ongeveer, want ik heb er boter bij gedaan!!!!!!
    En een tip.Lekker met een toef slagroom!Ga daar voor naar mijn ander recept wiet slagroom.
    Veel succes.
    Last edited by billi-bang; 19 August 2010, 20:41.
    Greetz billi-bang loves the 420 shop.
    sigpic

Re: aardbeienijs

hmmm klinkt lekker. Hoe is het effectŅ callorieen boeien me niet zo

Grtz

Comment

lekker zoals je ijs nog nooit heb gegeten! lol
      Greetz billi-bang loves the 420 shop.
      sigpic

Comment

In tegenstelling tot fonduen in wietolie lijkt me dit wel een geslaagd recept. Ik ga het zeker proberen met aardbeien uit eigen tuin.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X