Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tarik+Rosin Do-it-yourself oil extraction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Goed... iemand nog interesse in een stijltang??

    Ff wat toppen geperst. 7-8 sec. op 150graden in de juiste perkamentvelletjes. Met de hand geprobeerd en zelfs met een 160kg lijmpers wat geen waarneembaar verschil opleverde. Langer persen gaf ook geen extra opbrengst.
    Niet al te vette binnenwiet ging redelijk, maar teleurstellende hoeveelheid hars.
    Luchtige buitenwiet, nog niet helemaal goed droog, gaf zeer weinig opbrengst. De hars was niet visceus en plakkerig genoeg om te kunnen verzamelen, wat met de hars van de droge binnenwiet wel mogelijk was. Mogelijk zit er nog teveel vocht in?? Ik kreeg niets op mijn lepeltje in ieder geval.

    Maar goed, ik denk dat dit een heilloze weg is voor wietolie uit buitentoppen. Misschien leuk voor vette toppen of hasj... Besefte ik me later pas, maar het bladafval kun je met deze methode ook niet gebruiken om wietolie te kunnen maken.

    Leuk experiment, maar ben niet bepaald om.

    Comment


      #17
      Kun je het er niet makkelijker afschrapen als je het eerst in de vriezer legt?
      Zomaar een gedachte.....


      Grtz, Ron

      Comment


        #18
        Goeie, Ron. Heb ik geprobeerd, maar gaf weinig succes helaas. Misschien werkt het wel als je serieuze hoeveelheden op je blaadje hebt zitten?

        Comment


          #19
          Even een oude topic herop doen leven. Ben nu de tarik rosin press aan het bekijken, ben nu wel aan het overwegen om die te kopen. Maar je kan hier dus geen knipafval mee verwerken , alleen maar topjes ? Zou misschien goed zijn bij veel fluff aan de plant . Is omdat ik een vaporizer gekocht heb, en ik er ook extract mee kan roken, en het niet zie zitten om dure pers te kopen...
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            ik merk als ik een gewoontje wil roken met minder in, rol ik geen fijner jointje, maar doe ik er gewoon meer tabak bij. In de loop der jaren wil ik dus geen zware meer rollen maar rook ik wel dubbel zoveel tabak dan.

            Had bij die e-liquids met nicotine altijd een slecht voorgevoel. Bij die boundless heb ik wel een goed gevoel. Kan nog altijd tegenvallen he.
            Ik heb een hele resem lichamelijke toestanden gehad waar meijn longen ook een duwtje gekregen hebben. Alles op het zelfde moment maar toch zegt den dokter is van te roken he. Los van de oorzaak weet ik nu wel dat ik toch een beetje moet opletten wat en hoe ik alles door de longen laat gaan.

            Zit nog altijd een beetje in met die batterijen die stoffen kunnen afgeven ook.

            Vroeger zat ik in met die e-liquids met cbd waar ze gewoon van doodvallen. Hoest-onderdrukkers in tabak waardoor je jaren langer kan roken . Synthetische wiet waar er ook al doden bij gevallen zijn. Enz...
            Goed dat we zelfvoorzienend zijn.

            Heb hetzelfde gehad met vape pen , uitlopen in de zakken , tof ! . En volcano idd , zo'n machien zeg. Als er iemand binnenkomt en da staat op tafel denken ze dat het een drugslab is fzo lol.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik heb dezelfde ganjagast, en ik vindt het niet zo bijzonder. Batterij is ook erg snel leeg, en na 2 hijsjes popcornsmaak. Ik wil overstappen op puur, dmv twisty en pijpjes. Maar dat kost een hoop wiet

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Herkenbaar. Je kan ook iets meer wiet doen en net iets minder tabak en dan hele vloei gebruiken. Anders zijn het echte tabak joints en dat vind ik persoonlijk helemaal niks. Een maat van mij doet dat en ik kan daar echt niet van genieten. Puff skip pass ipv puff puff pass
            Rook je trouwens in stappen of direct de hele joint?

            Snap zowizo niet waarom men massaal flinke dampen wilt inhaleren? Net als rook is een walm met vocht ook niet goed voor de longen.. Dampen moet je voorzichtig opnemen/licht inhaleren en via de neus uitblazen en wattage niet te hoog instellen. Dus meer proeven van het smaakje en zo krijg je nicotine gewoon naar binnen.
            Kruiden verdampen is een heel ander soort technologie. Eigenlijk zijn ze totaal niet vergelijkbaar. En laten we ervan uit gaan de de boundless niet zal tegenvallen

            Erg vervelend man Mag ik vragen wat voor omstandigheden? Want als je longen toch flinke klap hebben gehad zou je toch echt moeten overwegen om geen tabak meer tot je te nemen. Hoe moeilijk het ook is .. There are always other ways
            Dokter zegt dat natuurlijk omdat daar meer over bekend is en je hebt natuurlijk veel langer gerookt dan het vapen.. Ik had het zelf een aantal dagen met druk op de borst toen ik overstapte. Dat was voornamelijk als ik ging liggen, dus voor het slapen gaan vooral. Maar gelukkig daarna had ik geen last meer van en heb het wattage verlaagd van 75W naar 60W en nu zelfs op 50W. Das nog veel zeker voor een beginnende verdamper of iemand die overstapt.

            Probeer de filters das al een begin om minder teer binnen te krijgen. Ik rook nu ook vaker puur omdat ik de filters gebruik ander lukte me het niet, vind het dan niet lekker wegroken dus moet dan ook tabak gebruiken. Takketoelli denk dat jij die ook wel zou waarderen, hoef je ook minder wiet te gebruiken dan wanneer je het in een pijpje/tube moet doen. Check plaatje heb het zojuist gepost.

            Idd beter zelfvoorzien is het meest vertrouwde wiet en kunnen er veel meer van genieten. Tegelijk is het een onschuldig en een zeer leuke hobby wat rustgevend werkt voor vele mensen

            Ja man zelfs met een anti drip cap! Gewoon teveel gepiregel d8 van f it! Af en toe vape ik thuis wel vind de smaak wel lekker die ik heb. Caramel/koffie
            Ja de volcano ziet er zeker uit als een high tech "drugs" lab apparaat vooral de oudere generatie ziet dat zo. Dan is de plenty is een higt tech crack apparaat gehehe
            Maar wat men ook denkt.. als ik nu de knaken ervoor had gehad stond dat drugs lab apparaat er hier gewoon. Komt nog wel.. in de tussen tijd flink lurken aan de flower mate en de dikke sticks of eerder andersom hier.

          #20
          actitube.jpg
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Heb ook een maat die dat doet , en we delen eigenlijk geen joints meer sinds paar jaar... ieder zijn eigen ding, wel een beetje verlies van magie zo maar ja. En neem altijd maar een paar trekjes en leg hem terug weg in de asbak.
            2 jaar geleden begonnen met een beetje bloed op te hoesten. Voelde me ook veel moe en niet in mijn vel. Dan bloed laten trekken , hele reeks onderzoeken en had klierkoorts voor de 2 e keer , wat bijna niet kan, toxoplasmose, heel mijn imunsysteem weg, en longemfyseem... dus al blijvend schade aan de longetjes. wat er eerst was geen idee, en van begin tot einde verstond er geeneen dokter zich aan de uitslagen. Verschillendedokters, verschillende labo's. 2 jaar later blijft alles acuut aangetekend in bloed alsof ik het juist opgedaan heb. Nu ja , al veel betere dagen en binnen paar maand terug het werk hervatten deeltijds na 2 jaar..

            En die plantjes opkweken is inderdaad heilzaam en therapeutisch voor mij, kan er uren bij zitten.

            de boundless is al binnen en getest, wel geen lekkere wiet voorlopig om het ermee te testen. Maar er zijn 5 stappen van 179 tot 213 graden, en de wiet was al bruin na een hijs of 5 kan dit ? Moet je de wiet aanstampen of losjes laten zitten ? Wel een tof machientje! En die filters ga ik mss ook es uittesten . Thx 4 de tip(s)

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Heftig man en bloed ophoesten . Daar schrik je wel even van. Roken lijkt me echt een no go als ik dat zo terug lees. Ik wil niet overkomen als een zuer of iemand die jou gaat vertellen wat je moet doen.. maar ik leef me in in jouw situatie en dan zou ik dat toch laten. Edibles en vapen is zeker de weg die je moet volgen.
            Ben blij dat het weer wat beter gaat en dat je straks weer deeltijds kan/mag werken Wel oppassen nu aangezien je immuunsysteem minder sterk is..

            Over de boundless kan je beter de vragen aan Takketoelli stellen, dei kan je daar meer over vertellen lijkt me. Wel is het vrij normaal met de flowermate die ik heb dat je na 5 a 7 pufjes er echt wel doorheen bent. ik vape op 202 graden en ja dan word je wiet bruin omdat het verwarmd wordt. Nooit aanstampen, er moet wel wat ruimte tussen zitten zodat je betere hijsjes kan nemen.

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ik probeer nu maar een sigaretje na het eten en ja manieren om te minderen he , moeilijk om te stoppen. Zeker bij thuiszitten.. nuja we geraken er wel door hoor. En bedankt voor de tips voor het gebruik ervan valt heel goed mee. Zal geen miskoop geweest zijn die boundless, weinig damp maar dat hoeft ook niet.
        Bezig...
        X