Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgen toegelaten Maastricht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Laatste update:

    Buitenlanders weer toegestaan in Maastrichtse coffeeshops vanaf 1 november 2019

    https://www.cannabis-kieswijzer.nl/e...aastricht.html

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nee, alleen met Nederlandse papieren.

    #17
    Vandaag in een coffeeshop in Maastricht gaan vragen hoe het nou zat. Je mag inderdaad alleen met Nederland ID binnen, dus Belgen en Duitsers mogen helaas niet terug.
    Sterker nog, de grensgemeenten die meedoen aan de wietproef moeten zich allemaal gaan houden aan ingezetenencriterium. Dus geen buitenlanders welkom (we zijn toch Europeanen?)

    - Coffeeshops mogen geen buitenlandse hash meer verkopen Enkel in Nederland geteelde wiet en nederhash van 10 legale kwekers mag nog verkocht worden in alle deelnemende gemeentes
    - Kwekers die zich inmiddels bewezen hebben dat ze kunnen kweken, mogen niet deelnemen als legale kwekers. Dus verwacht de komende jaren geen cannabis cupjes met staatswiet Ze worden gezien als criminelen en niet als pioniers.
    - Er zullen 14 coffeeshops in Maastricht dezelfde wiet gaan verkopen, in sommige straten liggen wel 3 coffeeshops bij elkaar in de buurt, dus zullen er wel weer paar shops wegvallen. Die concurrentie zorgden ervoor dat ze betere wiet moesten verkopen, omdat anders de klanten naar andere shop gingen. Vanaf volgend jaar mag er niet meer gerookt worden in coffeeshops, dus de blowers zullen buiten plekjes moeten zoeken om te smoken. (Of puur?)
    - Het is een proef van 4 jaar, misschien stopt het daarna, maar ze zullen die coffeeshops niet terug in het zwarte circuit dumpen lijkt mij. Ook krijgen ze een duidelijk beeld hoeveel geld er omgaat in de coffeeshops. En ze kunnen makkelijk accijnzen en belastingen innen, want ze hebben veel controle over de kweek.

    Het klonk veelbelovend, buitenlanders weer toegestaan in de coffeeshops en pesticiden-vrije wiet op een legale manier gekweekt, helaas hangen er teveel haken en ogen aan om erop vooruit te gaan voor coffeeshopseigenaren en de klanten. Alleen de regering zal erop vooruit gaan.

    Ik zag trouwens dat je in Brussel CBD-wiet kan kopen? Wie weet heeft Belgie straks een beter wietbeleid dan Nederland. Ook Engeland en Duitsland zoeken naar een beter beleid.
    Last edited by Renhaze; 6 November 2019, 15:28.

    Comment


    #18
    De klanten gaan er zeker op vooruit als de beloftes worden nagekomen.
    Het wordt goedkoper en de wiet wordt vele malen beter. Daar kan je niet tegen zijn.
    De coffeeshopeigenaren hebben hun gouden tijden gehad, daar heb ik niet zo’n probleem mee als ik bedenk wat voor rotzooi ze voor topprijzen verkocht hebben afgelopen jaren.
    Bovendien is het ‘vrijwillig’.
    Ze hadden ook ander werk kunnen zoeken of gaan rentenieren van onze centen maar blijkbaar zagen ze er toch wel wat in.

    De rest was bekend denk ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X