Veilig Kweekbenodigdheden aanschaffen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Pieter420
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Feb 2019
    • 2

    #1

    Veilig Kweekbenodigdheden aanschaffen

    Korting op 420shop
    Ik vraag me af hoe ik veilig mijn kweekbenodigdheden kan aanschaffen.

    Wie heeft er ervaring met bestellen bij een online growshop? is dit veilig?

  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Ik heb je topic even verplaatst naar het forum 'Growshops', waar allerlei posts staan over growshops.
    Als je hier eens wat rondkijkt en leest wordt je vast al iets wijzer.

    Is het veilig...tja, wat is veilig. Veilig is een vrij ruim begrip.
    Je kunt het een beetje zien als vuurwerk bestellen in juni.
    Het mag niet, als het opvalt krijg je aandacht, maar als niemand er van weet is er geen probleem.
    Het is net zo veilig als langs een growshop gaan en zelf alles ophalen. Daar hangen ook veel risico's aan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Helemaal Top
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2014
      • 565

      #3
      Oké dan geen linkje...

      TOP SERVICE. Tot nu toe alles de volgende dag geleverd en tijdens werk uren in de online chat direct antwoord op al je vragen. Goede prijzen en zeer ruim assortiment. En alles wordt discreet geleverd. Ik kweek max 5 planten ter info.
      Last edited by Helemaal Top; 6 February 2019, 20:36.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Ja, ik denk dat hij wil weten of het veilig is om bij een growshop te bestellen.
        Is het veilig om via de bank geld over te maken, wat zet onlinegrowshop bijvoorbeeld op je afschrift?
        Waar blijven je gegevens, kom je bijv. in het klantenbestand te staan?
        Moet je een account aanmaken?

        Eigenlijk wil je dat allemaal niet.
        Geen registratie, geen klantenbestand, en liefst een mogelijkheid om je gegevens na de bestelling te wissen als een account verplicht is.
        Als er op m'n bankafschrift iets met growshop staat of sowieso iets met planten of tuin is dat niet handig bijv.

        En dan nog...hoe wordt het bezorgd?
        Eigen besteldienst heeft voordelen, maar dan is er ook iemand die weet waar kweekspullen zijn afgeleverd.
        En de gewone postbode...mja, die zijn ook niet gek. Die weten ook wat er in je pakketje zit.
        Maar is hij te vertrouwen...
        Toch maar liever laten bezorgen bij je oma, of buurman, of in ieder geval iemand die niet kweekt en die je rug heeft.

        Dan zou je de auto kunnen pakken en naar een shop rijden. Lekker anoniem. Ja, tot je daar aankomt.
        Dan moet je opletten waar je parkeert, liefst ga je met de auto van iemand die niet kweekt ivm kentekenregistratie.
        Wie hangt er bij de shop rond, zit het niet helemaal vol met volk wat je liever niet ziet.
        Rijdt er niet toevallig de hele tijd een auto achter ja aan als je terug naar huis gaat?
        Want politie is een ding, maar je wil ook geen onverwachtse visite van een vriendengroepje die je herkent hebben in de growshop.

        Jaja...het lijkt overdreven, maar dat is het niet.
        Zolang het niet legaal is en de kiloprijs dezelfde is als een handje goud is het nooit overdreven.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Helemaal Top
          Helemaal Top commented
          Editing a comment
          Aah ja zo, maar dacht meer dat hij op zoek was naar een discrete en betrouwbare growshop. Je hebt namelijk veel neppers online die nadat je een account aangemaakt hebt op de site zeggen dat er een storing is o.i.d. Dus dan hebben zij je gegevens en komen ze op een dag thee drinken. Ik kwam laatst zelf een shop tegen waarvan mijn virus scanner aangaf dat het een phising site was. Bij onlinetopgarden staat regelmatig een nieuwe afzender en het is compleet in zwart folie gewikkeld en in dozen gestopt. En zolang meneer gewoon normale hoeveelheden aanschaft valt alles wel mee toch?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Uit het recente verleden blijkt dat kwekers die in Belgische shops besteld hadden een paar maanden nadat er een inval was geweest, een bezoekje kregen van de plaatselijke gendarmerie.
          Adressen waren uit de klantgegevens gehaald van online bestellers.

          In het forum growshops staan allerlei posts met ervaringen bij growshops dus dan kan TS beter daar ook ff rondneuzen.

          Ik krijg altijd een beetje vlekken in m’n nek van de termen discreet en betrouwbaar daar kan ik niet zoveel aan doen
      • Weske
        Advanced Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Dec 2018
        • 1237

        #5
        Bij greenshell komt er op afschrift kuijpers te staan kan zonder acc iets bestellen(word via post nl verzonden)alles zit in onopgemerkte doos(geen reclame)
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment

        • Pieter420
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Feb 2019
          • 2

          #6
          erg bedankt voor de info, ik snap dat het moeilijk word 100% veilig kweekbenodigdheden aan te schaffen. aangezien er ook veel risico's zitten aan het kopen in de winkel is online bestellen dus relatief een prima optie? (mijn bestelling zou niet groter dan 600 euro zijn)

          Is het ook veiliger mijn bestelling bij een post nl afhaalpunt te laten leveren ipv bij bijv. opa of oma?

          Wanneer ik mijn bestelling bij een goede kennis die niet kweekt zou laten leveren, kan deze persoon niet alsnog in de problemen komen? (ook al is er niks in het huis te vinden)

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Nja, als het niet in huis is, dan is het er niet, en als die kennis zich verder van de domme houdt, laat ze maar wat bewijzen dan.
            Het enige wat hij moet doen is z'n mond houden als er iemand problemen maakt.

            PostNL afhaalpunt, nja, dat ligt eraan...ik woon in een klein dorpje met 2 kroegen en 3 kerken en een supermarkt.
            Ik laat niks bij de Supermarkt bezorgen, waar het hele dorp komt, waar iedereen elkaar kent en waar je er niet bij hoort als je de kerk niet regelmatig bezoekt.

            Je hoeft natuurlijk ook niet alles bij 1 adres te bestellen

            ((er staan hier op de marktplaats van JD ook regelmatig dingen te koop, (bijv. Bonanza kasten), dan ben je ook klaar, je bent alleen nog te kort lid om toegang te hebben
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • joremkrank
              Cronic Grower
              Lucky Member
              • Oct 2015
              • 3260

              #8
              ik heb altijd een motorhelm op en kogelvrijvest als ik de growshop binnen stap,word er inderdaad niet veiliger op de laatste tijd,als het nog gekker word rij ik gewoon door de pui naar binnen,veiligheid voor alles.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ik heb een boerka in de kofferbak.
                Handig ding, je trekt dat zo over je kleren heen en stapt anoniem overal naar binnen.

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                HaHa dat is de oplossing , nen boerka aantrekken !!
            • groot
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Jun 2016
              • 429

              #9
              Tefonisch bestellen, contant afrekenen en ophalen met de auto van iemand anders is wat ik doe. Maar voor wietzaadjes ben ik dan weer af, die bestel ik via internet.

              Comment

              • Pit
                Banned
                Lucky Member
                • Oct 2015
                • 345

                #10
                Via Paypal betalen.

                Comment

                • Helemaal Top
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2014
                  • 565

                  #11
                  Iedereen hier maakt het zo spannend... Ik heb 4 plantjes... Dan is het toch allemaal niet zo'n taboe? Dit is een hobby forum.

                  Comment


                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Maar ook hier kunnen onze vrienden van justitie zitten
                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #12
                  Als je uit een growshop komt kan niemand aan je zien of je 4 of 400 plantjes hebt.
                  De overbuurvrouw ziet je met een zak grond naar binnen gaan en denkt meteen aan 1000den planten.

                  Nee natuurlijk is het niet zo, dat weten we zelf wel maar het staat niet op je voorhoofd wat je kweekt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Ganjax
                    Guru of all Growers
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Apr 2009
                    • 10443

                    #13
                    Slim, al die tips hier zetten met bijhorende shops.
                    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                    Comment

                    Bezig...