Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

product op webshop: klopt de info?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    product op webshop: klopt de info?

    Korting op 420shop
    Hallo,


    ik zoek een double ended metal halide lamp voor de groeifase van mijn plantjes. de armatuur is gavita pro 100e. na de metal halide lamp zou ik voor de bloei dan overschakelen op een HPS-lamp.

    ik ben aan het surfen en kwam dit product tegen:

    https://directkweken.nl/nl/verlichti...k-double-ended

    de uitleg is: "OCL 600W 10K Metal Halide wordt gebruikt voor de laatste 7-14 dagen van de bloei waardoor de planten beter afrijpen.

    Deze lamp die gekwalificeerd is als een van de double ended lampen met de hoogste output op de markt, heeft een ongelooflijk afschrijvingspercentage van 5% bij 10.000 uur. OCL double ended lampen zijn gemaakt van hoogwaardig kwartsglas voor een beter spectrum en een diepere doordringing in je planten, wat leidt tot hogere kwaliteit en grotere opbrengsten. OCL lampen bevatten versterkte UV-spectra. "

    ik dacht dat metal halide lampen groeilampen waren? nu ja, er staat niet bij dat het een bloeilamp is, enkel voor de laatste 2 weken... blijkbaar kennen metal halide lampen ook verschillende kevin waardes

    waarom is dat?

    Is deze lamp dan geen groeilamp???

    kleurtemp is 10K 10.000 kelvin? dan is het waarschijnlijk toch een groeilamp?

    • 5000 tot 8000 Kelvin = diep blauw licht: Stimuleert explosieve groei van bladeren en stammen
    • 4000 tot 5000 Kelvin = licht blauw licht: Stimuleert goede groei van bladeren en stammen
    • 4000 Kelvin = neutraal wit licht: Stimuleert normale groei
    • 3700 tot 4000 Kelvin = warm wit licht: Stimuleert een snelle groei
    • 3000 tot 3700 Kelvin = warm geel licht: Stimuleert de fotosynthese in alle stadia van de groei
    • 1500 tot 3000 Kelvin = oranje/rood licht: Stimuleert de bloei
    Ik heb net deze gevonden voor 6000 kelvin, dat is evenveel kelvin als mijn tcl-groeilamp:
    https://www.growfellas.com/nl/ocl-kw...w-x-serie.html



    Mvg Manzo
    Last edited by Manfred; 20 April 2020, 12:21.

    #2
    Een website waar de inhoud van klopt
    moet nog uitgevonden worden.............

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Weer een boeiende bijdrage.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Noem er maar tien op @beowulf
      Ik ken geen eerlijke site.........

    #3
    Ah, ik ziet net op de manual van mijn gavita pro 1000DE dat er helemaal geen metalhalide in gaat ...
    Ik zal dus niet enkel de lampen maar ook de armaturen moeten vervangen.

    Comment


      #4
      Geeft ook nauwelijks verschil. Elke hps bloeilamp is een groeilamp. Je kan met MH eventueel wel wat zakken in wattage, hangt er vanaf.

      Comment


        #5
        wil je korte gedrongen planten dan voorgroeien op 24 uur dus geen donker geven .groei lampen zijn echt niet nodig als je met hps kweekt.paar keer zelf de groei gedaan onder een 400 watt groei hps en onder me 600 watt bloei hps groeiden ze echt beter en sneller
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          hallo, nu heb ik voorgegroeid met mammoth TCL 6500K 18/6 , de plantjes waren 15 cm toen ik ze in de grote tent op 12/12 zette onder HPS, nu zijn ze 100 cm... dus ik wil niet dat ze zo strekken

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Niet elke dag de lamp hoger hangen dan.
          Zet ‘m 1x op de aanbevolen hoogte en dan laat je de planten gaan tot ze er last van krijgen. Pas dan doe je de lamp wat hoger.
          De lamp zal ze zo ook een beetje drukken.
      Bezig...
      X