Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar haal ik potgrond ? (Noord-Brabant)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waar haal ik potgrond ? (Noord-Brabant)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    ik ben nu met mijn eerste balkon plantje bezig op het balkon. Ik ga nog niks doen met tenten en lampen maar ik wil graag zo veel mogelijk uit mijn afjes gaan halen zonder dat daar teveel kunstmatigheid aan te pas komt.

    dat begint met een goed medium of supersoil. Maar nu is mijn vraag waar je dat pre made kan halen in noord brabant, dus niet online(wegens de absurde verzendkosten) Ik heb zelf niet gek veel ruimte om zelf zakken in huis te halen voor mijn eigen grond te mengen.

    kan iemand me hier mee verder helpen?

    btw: ik weet dat de af zaadjes of jonge plantjes niet direct in een supersoil mogen wegens verbranding. Ik ga ze in een 15 liter airpot zetten met 3/4 supersoil onderop en 1/4 iets van universele potgrond of stekjesgrond

    rookze en een fijne dag


    #2
    zaadjes rechstreeks in stekgrond 1/2 cm diep lichtjes afdekken met wat grond in potje van 1/2 liter (vol !!! )

    als wortetjes onderaan uitkomen verpotten naar 15 l potten met universele potgrond ( vol !!!! )

    Comment


      #3
      Zou ff kijken welke growshops je in de buurt hebt en welke er open zijn.
      NB is vrij groot dus daar kan ik niet specifiek op antwoorden, en het andere antwoord is tuincentrum en daar een zak goeie grond uitkiezen.

      Supersoil krijg je niet zozeer van soorten grond mengen maar dingen toevoegen aan goeie (of juist arme) grond
      Ik weet niet of daar een recept voor is, tuinders doen dat al decennia, ieder op z'n eigen manier.

      Dit soort dingen kun je bijvoorbeeld hier in de kweekverslagen vinden
      mixen.png
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Haha jaa zoals q zegt even online zoeken noord brabant is groot hoor of even meer regio gericht erbij zetten dan weten we wat meer
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Super bedankt voor de reacties. Dongen oosterhout breda of tilburg zijn de plekken waar ik naar op zoek ben. Ik had een zak canna bio plus gehaald maar ik betaalde verzendkosten bijna 2 keer de waarde van de zak.

          Comment


            #6
            In Noord Braband kan je in Hoogerheide bij de boerenbond plagron grond halen als je dit wenst om op te kweken .
            Als ik in de buurt ben neem ik meestal een paar zakken mee voor als ik binnen wil kweken.

            Comment


            • eeltje
              eeltje commented
              Editing a comment
              hehe in krabbengat hebben ze het ckers niet?

            #7
            Gewoon potgrond is goed genoeg, misschien beetje tomatenvoeding bijvoegen?

            Of wat biobizz voeding?

            Comment

            Bezig...
            X