Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is je favo seedbank??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is je favo seedbank??

    Korting op 420shop
    Hoi growers,


    Mijn persoonlijke favoriet veranderde in de tweede helft van de jaren negentig van Sensi Seeds naar Greenhouse Seeds.

    Voorlopig is dat nog steeds mijn favo seedbank, maar zou toch weer eens wat anders willen gaan uitproberen in de nabije toekomst, enkele namen duiken vaak op in de growrapporten met top-resultaten, dat wakkerd mijn nieuwschierigheid natuurlijk alleen maar aan!


    Ik vraag me dan ook af, wat is op dit ogenblik juliie favoriete zaabank, en welke soortjes van die zaadbank zijn dan weer je favos binnen je favo zaadbank? Waarom precies?


    Mijn persoonlijke favo Greenhouse ontkiemde altijd zeer goed, groeiden lekker, mooi eindresultaat, faire prijs, lekkere soorten, verdere ontwikkeling... Toch wil ik in de nabije toekomst ook weer eens wat anders gaan uitproberen, en jullie ervaringen zullen mede een rol spelen in het maken van mijn keuze.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

    #2
    Re: Wat is je favo seedbank??

    1 sannieshop goede prijs kwaliteit en snelle levering
    2greenhouse
    3 nirvana
    4 sweet seeds

    Comment


      #3
      Re: Wat is je favo seedbank??

      Sweet Seeds Female
      Maar nu ben ik ook het "prijsbeesje" van Royal Queen Seeds aan't proberen, dus God knows.

      Sannie is inderdaad een hele snelle leveraar, geen verzendkosten etc... maar heeft geen female zaad.
      Dus daarvoor een klein strafpuntje :p

      Comment


        #4
        Re: Wat is je favo seedbank??

        Sensi seeds.
        Nirvana.
        Kanabia.

        De reputatie van sensi zegt genoeg, vooral dat ze alleen werken met F1 zaden en mooie oude genetica's. Beste zaad om moeders te selecteren.

        Nirvana ben ik ook zeer tevreden van, vooral hun vrouwelijk zaad. Waar ik tot nu toe nog nooit een herma ben tegengekomen, klein minpuntje dat ze werken met f2 en f3 zaden.

        Kanabia is een spaanse zaadbank die ook meer en meer bekend begint te komen, die bank voorziet enkel vrouwelijk zaad, ook weinig tot niks last van herma of freaks.



        Grtz
        Last edited by westport; 3 August 2009, 16:29.
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Wat is je favo seedbank??

          High,

          Heb zaden van dutch-headschop.com Snelle discrete levering en corecte afhandeling. Was er zeer tevreden over. Verder hebik nog geen ervaring met andere zaadbanken.

          Grtz Monty

          Comment


            #6
            Re: Wat is je favo seedbank??

            1 Nirvana
            2 Greenhouse seeds

            Grtzzz

            Comment


              #7
              Re: Wat is je favo seedbank??

              1) Sannie's shop

              2) Soma seeds

              3) World of seeds

              Geen of bijna geen herma`s vlotte ontkieming/stabiele soorten en indien klachten of slecht zaad heb je maar een mailtje te sturen en krijg je nieuwe toegestuurd.

              Minder tevreden van:

              - Royal Queen, hun amnesia haze is geen amnesia of haze
              - Nirvana teveel herma`s bij feminized seeds + ook es een mannetje gevonden tussen de WW??
              - CH9 net hetzelfde als bij Nirvana + bloeitijden wijken te sterk af en teveel verschillende feno`s
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: Wat is je favo seedbank??

                Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post

                - Royal Queen, hun amnesia haze is geen amnesia of haze
                Wat is het dan wel? :p

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is je favo seedbank??

                  1. Sannie
                  2. Sannie
                  3. Sannie

                  reden: zo goed als elke soort van Sannie al gekweekt (de indica's) en elke keer opnieuw verbaasd over het effect en de smaak..
                  Na 17 jaar blowen kan ik dus zeggen dat er inzake wietjes (voor mij dan toch) niet veel beter te vinden valt..
                  Ook zeer stabiele en vitale zaden die bijna 100% ontkiemen !
                  TOPBREEDER !!
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-s-in-het-hok

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is je favo seedbank??

                    Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                    Sensi seeds.
                    Nirvana.
                    Kanabia.

                    De reputatie van sensi zegt genoeg, vooral dat ze alleen werken met F1 zaden en mooie oude genetica's. Beste zaad om moeders te selecteren.

                    Nirvana ben ik ook zeer tevreden van, vooral hun vrouwelijk zaad. Waar ik tot nu toe nog nooit een herma ben tegengekomen, klein minpuntje dat ze werken met f2 en f3 zaden.

                    Kanabia is een spaanse zaadbank die ook meer en meer bekend begint te komen, die bank voorziet enkel vrouwelijk zaad, ook weinig tot niks last van herma of freaks.

                    Waar ik nooit meer mee werk zijn zaden van sannie shop. Teveel slechte ervaring mee!

                    Grtz
                    kunnen jullie uitleggen wat f2 en f3 betekend?

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is je favo seedbank??

                      Gestabiliseerde hybriden, IBL's - hybridesoorten die in de loop van de tijd door kwekers gestabiliseerd werden en die bij kruising met dezelfde soort, identieke nakomelingen produceren.
                      f1 Hybriden f3 hybriden zijn, of andere. f2 Hybriden en soortgelijke hebben uiteenlopende genetische eigenschappen en kunnen binnen eenzelfde groep verschillende zaden produceren, ze vertonen niet de groeikracht van de f1 hybriden.

                      Grtz
                      Last edited by westport; 26 July 2009, 19:38.
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is je favo seedbank??

                        heb er tot nu toe nog maar 2 gebruikt

                        kulu en Royal Queen

                        maar ben niet echt te vreden van kulu , meeste zaden hadden weinig kiemkracht

                        dus op moment verkies ik Royal Queen

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is je favo seedbank??

                          Momenteel bezig met Rhino, lemon skunk en Widow van Greenhouse maar het valt me toch wat tegen.
                          De Rhino's hebben allemaal freaky bladeren, tot nu toe in ieder geval. (4e node pas, dus ik kijk het nog even aan voor ik ze eruit trek)
                          De White widow (eentje) heeft totaal geen kracht. Staat al 5 dagen onveranderd met twee mini kiemblaadjes boven de grond.
                          Enige die er dan wel goed uitzien zijn de Lemons.

                          Volgende kweek is toch weer gewoon regulier zaad van bijvoorbeeld Nirvana. Tegen veel beweringen in heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is je favo seedbank??

                            Hebben jullie enig idee wat de levertijd is van Greenhouse, ben nu al 7 dagen aan het wachten (gerekend vanaf het moment van betaling) Heb maar eens een vraagje bij ze uit gezet of maak ik me onterecht zorgen?

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is je favo seedbank??

                              mijn top 5(7)

                              1 sensi seeds
                              2 nirvana
                              3 sjamaan en no mercy
                              4 world of seeds
                              5 lowlife en jointdoctor
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment

                              Bezig...
                              X