Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psylo's en Cacti--> Let's grow!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Psylo's en Cacti--> Let's grow!

    Korting op 420shop
    Helooow,
    Zion is back en heeft meteen al heel wat aan te kondigen

    Ik heb vorige week een bestelling binnen gekregen van Azarius. Heb besloten eens wat anders te kweken dan Cannabis, gewoon voor de fun en een beetje voor wetenschappelijk onderzoek
    In de mooie rechthoekige kartonnen doos zat:
    -Myceliumbox Cubensis 'Cambodia'(basic startersetje)
    -San Pedro kweekset
    -San Pedro stek (hoewel ik een sterk vermoeden heb dat azarius zich vergist heeft en ons een Peruvian Torch stek heeft meegegeven, maar dat is niet zo erg)
    -Philosopher Stones, tampanensis

    De myceliumbox en de San Pedro kweekset behoren mij toe en de Peruvian Torch en Philosopher Stones zijn van een vriend.

    Hier MOET een kweekverslag van worden gemaakt.
    Foto'tjes heb ik nog niet, want erg veel valt er nog niet te zien
    MAAR die komen zeker nog.


    Myceliumbox Cubensis 'Cambodia'
    Deze moet nog 'gestart' worden

    San Pedro kweekset
    25 zaadjes in de aardemix (kiezelsteentjes, perliet, zand en cactusaarde met pH van 4-7-7/2-7-7
    Dit alles in een mooi zwart bakje met bijhorend doorzichtig dekseltje onder een 18watt spaarlamp. Die lamp heeft de kleurcode 872, warm wit dus. Niet optimaal dus deze ga ik nog vervangen door tl met een zo juist mogelijk lichtspectrum.

    San Pedro stek
    Deze moet nog geplant worden.
    Maar voor we dit gaan doen had ik nog een vraagje.
    Moet er van de onderkant van de cactus wat afgeschraapt worden om de wortelgroei te bevorderen, of lukt het zonder dit ook wel?
    De juiste potgrond moet ook nog gevonden worden en deze is denk ik niet erg makkelijk te vinden. Iemand tips?

    Philosopher Stones, tampanensis
    Tjah, een bokaal met wat broedsel in, valt niet veel over te vertellen
    Ziet er wel vies uit, maar dat is mijn zorg niet, ik eet ze niet op


    Ik plaats zo snel mogelijk foto's!
    Opmerkingen, tips, kritiek.....? Posten maar!

    Greetz,
    Zion

    #2
    Re: Psylo's en Cacti--> Let's grow!

    Ha zion.......

    Mooi man......tis wel geen wiet maar lijkt me ook super om dit te volgen.

    Ik wil zelf nog eens een keer een paddo kweekset gaan kopen want je kan ze nu nergens meer kopen
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    Comment


      #3
      Re: Psylo's en Cacti--> Let's grow!

      Feest! paddo kweekjes . Ikzelf ben ook al gaan plukken vorige week en heb nu + - 40 gedroogde kaalkopjes ,zal later ook verslag van make .Deze ga ik sowieso volgen.

      grtz thelos .

      Comment


        #4
        Re: Psylo's en Cacti--> Let's grow!

        Hellow,
        hier ben ik met een kleine update.
        Veel is er niet veranderd, maar ik heb wel wat foto's gemaakt van de opstelling waar de San Pedro's onder kiemen en ook hoe de Myceliumbox erbij staat.


        Myceliumbox Cubensis 'Cambodia'
        Deze heb ik dus volgens de guide klaargemaakt. Plastic bakje heb ik beplakt met ducktape, er is een cm of 3 water in de zak en de zak met de box heb ik dan in het kartonnen doosje gezet. Ik ga ook eens kijken of ik geen warmtematje ofzo op de kop kan tikken.




        San Pedro kweekset
        Hier zie je het San Pedro kweeksetje onder een 18 watt spaarlamp. Deze ga ik zo snel mogelijk vervangen door een kleine tl-buis. Hoop dat het zo wat aangenamer is voor de zaadjes.




        En hier nog een sfeerfoto'tje van onze groene plantjes




        Zo dat was het dan

        Greetz,
        zion
        Attached Files

        Comment

        Bezig...
        X