Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende soorten die ik heb geprobeerd en de ervaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschillende soorten die ik heb geprobeerd en de ervaring

    Korting op 420shop
    De eigen kweek:

    Lowryder#2 autoflower. 8

    Great White autoflower. 4

    Auto Soviet autoflower. 6.5

    Berryryder autoflower. 5

    Trans Siberian autoflower. 7.5

    Bubblegum autoflower. 4

    Cream Caramel autoflower. 4

    Auto Stoned autoflower. 0

    Sweet Afghani Delicious autoflower. 5

    Little Cheese autoflower. 5

    Ik heb er vast nog meer gekweekt, maar ik kan ze lang niet allemaal herinneren. Op verschillende manieren gekweekt en altijd op potgrond met canna flores voeding voor de bloeifase. Zowel achter het raam, als buiten op het balkon. Opbrengst was meestal matig. 10 -15 gram per plantje maximaal. Over de autoflowers die ik geprobeerd heb ben ik niet zo te spreken, behalve over de Lowryder#2 en de Trans Siberian. Hiervan was het effect duidelijker merkbaar , dan de andere soorten. Auto stoned had een zeer aparte smaak, maar ik vond het totaal niet lekker. Ik dacht dat de plant bevrucht was geraakt met een denneboom. Later kwam ik exact dezelfde smaak tegen in Tangie van het toermalijntje in Tilburg. Het proeft gewoon meer naar iets anders,dan wiet of hasj. Misschien dat sommige blowers deze smaak kunnen waarderen, maar mijn ding is het niet. De Auto Soviet werd een lange kerstboom achtige wietplant met redelijk wat opbrengst. Meer dan de andere autoflowers die ik geprobeerd had. Dit was volgens mij ook een semi - autoflower, en was midden-eind september uitgebloeit. Het wietje was opzich ook nog wel te doen. Helaas door de ruderalis eigenschappen die autoflowers hebben, hebben ze toch een minder sterk effect, en vooral ook meer indica dan sativa eigenschappen. Ik heb de meeste laten uitbloeien tot ik met een loep zag dat de trichomes voor 30% amberkleurig waren geworden. Meestal zat ik dan toch al op een weekje of 12 en niet op de 8-9 weken zaadje tot oogst resultaat. De lowryder#2 ontwikkelde wel snel bloemen. De Great White was ook een snelle, maar was alles behalve great. Ze bleef zo'n 15 cm hoog en vormde een niet al te compacte top. De getallen die erachter staan zijn een punt waardering op een schaal van 0 tot 10.

    Super Lemon Haze (binnen) 9
    Neville's haze (binnen) 0

    Super Lemon Haze had de frisse lemon smaak, en die was duidelijk overheersend. Kwaliteit wietje! De Neville's haze was een flop. 14 tot 16 weken bloei nodig, en toch had ik haar midden oktober geoogst. Ik had deze plant getopt, en daar kreeg ik een aantal flinke zijtakken voor terug met toppen die bijna 30 cm lang waren vol met smalle langvingerige sativa bladeren. Maar de toppen slinkte aardig in, en de stam had zich niet volgezogen met voeding, maar was nog hol van binnen. Zowel de top, de smaak, en effect bleven zwaar achter.

    Coffeeshop wietjes:

    Northern Light. Vroeger (15 jaar geleden) was dit een goed wietje! Maar wat krijg je als je tegenwoordig nog een Northern Light bij een coffeeshop koopt? Het is niet de Northern Light die ik van 15 jaar terug kende helaas. Northern Light is nog veel terug te vinden in hedendaagse wietjes die vaak sterk te noemen zijn. Coffeeshop Highlander Tilburg.

    White Widow. Was in opkomst in mijn jeugd. Over het algemeen is bijna alle wiet die onder de naam White Widow verkocht wordt, meestal sterk genoeg om de gemiddelde stoner een goede buzz te geven. Maar ook hier zie ik verschil tussen de White Widow die vroeger meer verkocht werd, dan wat er nu onder de naam White Widow verkocht wordt. Natuurlijk spelen verschillende factoren een rol in hoe de wiet zich ontwikkeld, daardoor zou er ook verschillende White Widow kunnen zijn. Ik kwam een keer bij de grass company in Tilburg en vroeg om een wit wietje. Hij (personeel) vroeg wat bedoel je met een wit wietje? Ik zei: Gewoon White Widow of zo. De verkoper zei: White Widow? Nooit van gehoord. Dat vond ik een vreemde opmerking. :s . Heb toen maar de Haze genomen die opzich wel goed was. Maar ben vanwege die opmerking nooit meer teruggekeerd naar de grass company. Dan loop ik liever iets verder naar het Toermalijntje voor de ak-47, waar het personeel vriendelijker is. btw... vind ik de ak-47 daar beter dan de meeste Widows van tegenwoordig. Coffeeshop Majestic Breda, Coffeeshop Afrika Tilburg

    Ak-47. Deze ken ik alleen van Toermalijntje in Tilburg , en bevalt me prima! Erg kalmerend stoned effect. Schiet gelijk naar je hoofd! Met 9 euro per gram net iets duurder, dan de gemiddelde "normale wietsoortjes'' , maar je krijgt kwaliteit. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg

    Chocolate Kush. Deze wiet onderscheidt zichzelf in smaak met wat je van normale wiet gewend bent. De smaak is eigenlijk best wel een volle aroma, en vond hem niet verkeerd. Maar na een tijdje roken raakte ik de smaak beu. De smaak nam af. Deze is leuk voor de variatie, maar niet om langdurig achter elkaar te roken. Met 12 euro per gram vind ik hem niet bijzonder genoeg voor de prijs. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg

    Chocolope Haze. Qua smaak een van mijn favoriete soortjes. De frisse fruitige meloen smaak valt meteen op. Goed wietje voor overdag, omdat het een vrij kortdurende high heeft. Wel beetje zonde dat je 15 euro (1,25 gram) snel achter elkaar oprookt. Maar dat is omdat ik de smaak kan waarderen, en de werking kort is. Coffeeshop de Baron Breda

    Space Haze. Super vette high! Zelfs een beetje trippy. 100% sativa volgens Toermalijntje. Qua smaak het meest te vergelijken met Special Haze. Helaas niet meer verkrijgbaar als zelfdraai wiet. Nog wel voorgedraaide te koop voor 4 euro per joint. Je krijgt wel waar voor die 4 euro Zeer goede ervaring met deze wiet! Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Amnesia Haze. Toen Amnesia Haze op de markt kwam, en ik deze wiet rookte, was ik duidelijk verder van de kaart, dan alle andere soorten die ik toen had gerookt. Deze kwam van De Baron in Breda. De zure smaak kan ik opzich wel waarderen. Inmiddels is het alweer een aantal jaren op de markt. En ik heb verschillende soorten geproeft en gezien. Ik weet inmiddels van het verhaal van de Super Silver Haze pheno die onder de naam Amnesia Haze wordt verkocht. De werking is langdurig stoned, vergeetachtigheid, blijft keer op keer sterk, hoe vaak je haar ook rookt. Werkt perfect als slaapwietje. Still one of my favourites! Deze wiet roken, terwijl je nog niks gegeten hebt is haast om misselijk stoned vragen. Soma's Amnesia haze is volgens mij de enige echte? Verschillende coffeeshops.

    Neville's Haze. Ook van coffeeshop De Baron. De overtreffende trap van Amnesia Haze. Sterkere wiet dan dit is er haast niet te vinden. Ik zou niet weten of dr. grinspoon nog sterker is dan Neville's omdat ik die nog nooit geprobeerd heb. Helaas verdween deze soort weer snel van de kaart! Daarna nooit meer tegengekomen. De werking houdt niet erg lang aan, maar is wel heftig te noemen. Coffeeshop De Baron Breda

    Jack Herer. Wat sommige smokers mss niet wisten is dat Jackie Jack ook een Haze genetica heeft. Ongeveer 50% van haar is Haze. Dat ze een sativa is , is duidelijk te merken. 9 euro per gram heb ik er wel voor over, want ik vind het een heerlijk wietje! Coffeeshop Purple Rain Breda.

    Haze. Haze onderscheidt zich qua smaak van andere wietjes, en ook qua effect is ze wat sterker. Gewone Haze rook ik nooit langdurig achter elkaar, omdat de smaak dan gaat tegenvallen. Verders uitstekend wietje voor de afwisseling! Verschillende coffeeshops.

    Special Haze. De naam zegt het al... zo speciaal omdat ze een complexe smaak heeft. Spicy, herbs, citrus fris, haze, hasj. Je proeft het allemaal in Special Haze! Coffeeshop De Baron Breda.

    Haze C5. Een vleugje citrus, en denneboom achtige smaak. Echter is die denneboom smaak best wel op de achtergrond, en heb je niet het idee dat je een kerstboom aan het roken bent. Zeer verfijnde smaak! Heerlijke sedative (kalmerende) werking, maar ook uplifting high in het hoofd. Coffeeshop de Baron Breda.

    AG13 Haze. Merkwaardig was de petrolium/kerosine achtige geur tijdens het verkruimelen. Deze Haze is kruidig/pittig en fris door de zachte citrus smaak. De bekende pine smaak is hier in terug te vinden. Net zoals bij de Haze C5. Deze strain is onbekend, maar ik vermoed dat er een G13 Haze en een Haze A5 voor gebruikt is vanwege haar naam. De werking is sleepy stoned, maar in je hoofd wil je nog van alles blijven doen. Beetje zoals Amnesia Haze dus. Je lichaam geeft aan dat je moe bent,maar in je hoofd blijf je nog een tijdje actief. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Super Haze. Voor de afwisseling tussen gewone Haze en Super Haze gebruik ik deze soort wel eens als ik hem tegenkom. Skunk#1 x Haze. Vrij sterk wietje ! Zoals je van de meeste Haze soorten kunt verwachten. Coffeeshop Purple Rain Breda.

    NYC Diesel. Als je iets aparts wilt proeven, dan moet je deze eens proberen. Mijn wiet is het niet. Weinig gerookt omdat het mijn smaak niet is. Ik kan het moeilijk uitleggen, want het is lang geleden dat ik deze soort gerookt heb. Teveel sour diesel is denk niet zo mijn ding. Vast en zeker dat er blowers zijn die deze soort wel kunnen waarderen. Het is een smaak die je of kan waarderen, of niet. Coffeeshop Purple Rain Breda.

    Super Lemon Haze. Dit is een van mijn favoriete soorten vanwege haar unieke zachte frisse lemon, ietwat muntig en zoete smaak, en vette sativa high!

    Diamond Haze (Super Sour Lemon Haze) Veel te vergelijken met Super Lemon Haze , Super Silver Haze en Amnesia Haze. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Super Silver Haze. Weinig gerookt omdat ze niet lang op de menu kaart heeft gestaan.(Helaas) Het blijft een uitstekend krachtig wietje, en ook hierin komt de citrus/lemon smaak in terug.

    Haze A5. Qua smaak het meest te vergelijken met gewone Haze en Haze C5 , maar dan net een tikje anders. Qua werking is het een prima soortje. Lekker body stoned! Coffeeshop De Baron Breda.

    Big Buddha Cheese. Cheese soorten zijn zo anders van smaak, en ik kan het wel waarderen, maar nooit te lang achter elkaar. Cheese zal nooit geen vaste soort voor mij kunnen worden, maar wel leuk voor de variatie. De werking is ook niet onaardig. Coffeeshop De Baron Breda.

    Strawberry Kush. Ik ben altijd al benieuwd geweest naar Arjan's Strawberry Haze, maar kwam deze nergens tegen. Zou er nou echt iets van aardbeien in te proeven zijn? Nou... bij de Strawberry Kush is dat dus niet zo. Het is een lekker wietje, maar een aardbeien smaak is ver gezocht. De werking is krachtig, maar niet bijzonder heftig. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Master Kush. Lekker indica soortje , waar je goed stoned van wordt.

    Power Plant. Niet super vaak gerookt. Maar wat ik mij kan herinneren was dat als ik deze wiet rookte, dat ik knetter stoned was. Geen onaardig wietje toen des tijds. Coffeeshop Rai, Coffeeshop Milkshake Bar Breda.

    Shiva. Heel lang gerookt vroeger vanwege haar verukkelijke smaak en effect. Ik haalde hem altijd bij majestic in Breda, maar tegenwoordig is ie daar niet meer zoals vroeger. Anders zou ik hem nog steeds kopen. Coffeeshop Majestic Breda.

    Orange Bud. Matig effect. Voor iemand die wel wilt blowen, maar weinig effect wilt merken is dit een aanrader. Qua smaak toch wel lekker, en prima voor overdag als je gewoon dingen moet doen. Coffeeshop De baron Breda.

    Super Skunk. Vroeger een keer 1 Super Skunk joint genomen van fly'n high, en ik was goed van de kaart, en had een vette lachkick. Goeie herinnering aan, maar daarna nooit geen Super Skunk meer gekocht. Coffeeshop Fly 'n High Breda

    Skunk. Skunk was een van mijn eerste wietjes die ik rookte. Ik werd er totaal niet stoned van, maar het was een van mijn eerste keren. De eerste keer dat ik goed van de plaat ging was van een stuff joint van theehuis maraba in Breda. Ik weet nog dat ik op de terugweg naar huis steeds langzamer ging fietsen, en dat ik uiteindelijk van mijn fiets afstapte en in de berm een half uurtje ben gaan slapen.

    Purple Haze. Ook een van mijn eerste wietjes. Was buiten bio geteeld. De topjes waren paars zoals de naam zegt, de werking was meer high en matig.

    Santa Maria. Niet vaak gerookt. Maar er is niks mis met die wietje. Zowel de smaak en werking bevielen mij goed. Als je deze ergens tegenkomt is het de moeite waard om te proberen. Uplifting sativa eigenschappen. Coffeeshop Majestic Breda.

    Silver Pearl. Langdurig gerookt vroeger, en goede ervaring mee! Was een van mijn vaste en favoriete soortjes onder de gewone wiet. Coffeeshop Majestic Breda.

    Hawaii. Dromerige mellow soort voor een relaxed dagje, en tropisch van smaak. Coffeeshop Purple Rain Breda.

    Pineapple Express. Een zachte ananas geur is te ruiken aan deze wiet. Ook in de smaak is lichtelijk iets van ananas waar te nemen. Fruitig, Herbal, Spicy. Ik begon er in het begin behoorlijk wat van te hoesten, want het kwam elke keer scherp op de keel binnen. Maar dat hoesten ging over, en daarna de wiet probleemloos kunnen verder roken, zonder hoestbuien. Door haar Hawaii eigenschappen is ze tropisch/fruitig van smaak. De werking is relaxed stoned, niet superkrachtig. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Nicole. Ik mag deze dochter van de breeder wel Helaas zijn de origine onbekend. Smaak is niks bijzonders. (gewoon wiet) en je wordt er aardig stoned van. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Enemy of the State. Merkwaardig krachtig soortje! Met 9 euro per gram bij Toermalijntje krijg je wederom waar voor je geld. Dit is een aanrader voor de wat meer ervaarde blower. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Blue Cheese. Een blueberry x uk cheese! De bekende cheese smaak is bij deze wat meer op de achtergrond, maar nog wel duidelijk proefbaar. Gecombineerd met een fruitige bosbessen smaak. Een zeer lekker relaxed wietje en geeft rust. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Laughing Buddha. Lachen ging ik er niet van. Bijzonder smaken doet ie wel. Ik kan me best voorstellen dat sommige wiet rokers deze wiet kunnen waarderen. Toch heb ik deze niet al te vaak gehaald, omdat ik het effect vond tegenvallen. Coffeeshop De Baron Breda.

    Cheese Haze. Wederom een Cheese soort waarvan de smaak best wel op de voorgrond ligt. Door haar te kruisen met een Haze soort kun je dan ook wel wat leuks verwachten van de werking. Deze wiet rook ik alleen als ik de behoefte heb aan een Cheese soort smaak. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, kan dit geen vaste soort van mij worden. Coffeeshop Majestic Breda.

    Misty. Geen super ervaring mee, maar wel goed genoeg vroeger. Heb haar een tijdje lang gerookt. Geen reden meer voor mij om deze nog aan te schaffen, tenzij niks beters op de kaart staat. Coffeeshop Majestic Breda.

    K2. Vroeger een aardig goed wietje ,en toch niet een van de duurste. Compacte topjes altijd bij de aaf in Tilburg. Erg lang geleden dat ik deze gerookt heb. Coffeeshop Afrika Tilburg.

    Moonflower. Er is weinig te vinden over de origine van deze soort. Maar wat ik onder de naam: ''Moonflower'' voorgeschotelt kreeg was een krachtig wietje. Zeker voor herhaling vatbaar!

    Lavender. Hierin is dan wel de smaak van lavendel terug te proeven. Daarom niet mijn ding. Ik hoef dus geen wiet die naar lavendel smaakt. Wie dat wel wilt, moet haar zeker eens proberen. De werking ik een ceberale high. Niet knetter stoned. Voor mij niet voor herhaling vatbaar! Coffeeshop De Baron Breda.

    B-52. Old school wietje die ik niet vaak gerookt heb. Het is een matig wietje! Coffeeshop Fly' N High Breda.

    Thai. Zeer mild effect. Voor iemand die wel wilt blowen, maar weinig effect wilt merken is dit een aanrader. Zeker geen favoriet van mij!

    Early Girl. Zeer mild effect. Voor iemand die wel wilt blowen, maar weinig effect wilt merken is dit een aanrader. Zeker geen favoriet!

    Bubblegum. Old school favorite vanwege haar zoete smaak, en prettige high. Lang niet meer gerookt, maar zou hem zonder twijfel kopen als ik hem tegen kom. Coffeeshop The Cat Breda.

    Martian Mean Green. Eentje van DNA Genetics. Zeker een aanradertje! Qua smaak moet je niet veel bijzonders verwachten. Maar ze is het proberen waard. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Tangie. Met 13 euro per gram de duurste wiet die ik gezien heb. Ik zelf persoonlijk vond de smaak erg tegenvallen. Zeer aparte geur en smaak! Effect is wel oke. Maar ik ga deze niet nog een keer kopen. Tip bij aankopen! Vraag even of je aan het zakje of topje mag ruiken, zoals het ruikt smaakt het ook. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Kandy Kush. Sweet like candy....not! Je moet geen snoepfabriek verwachten bij deze wiet. Bubblegum is zoeter. Kandy Kush is een heerlijk wietje om mee te beginnen, maar als je zoetere soortjes van te voren hebt gerookt, dan valt deze in het niets. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    Hasj Plant Haze (HPH). Een smaak die ik opzich wel kan waarderen, en als ik weer eens de gelegenheid krijg om deze ergens te kopen, dan schaf ik hem zeker weer eens aan. Citrus, Hasj en Haze smaak hebben een perfecte balans. Coffeeshop De Baron Breda, Coffeeshop Purple Rain Breda.

    Blue Dream. Deze soort had ik gehaald bij mijn favoriete shopje in Scheveningen. Het zou om een Blueberry x Haze moeten gaan. Haze is er helaas niet in terug te proeven, en dan neigt deze meer naar een Blueberry qua smaak en werking. De werking is niet om nou te verwachten wat je van een Haze soort zou verwachten. Waarschijnlijk een indica dominant soortje geweest, als het de echte Blue Dream was. Coffeeshop Blue & White Scheveningen.

    Bubbles. Deze soort is naar mijn mening geen ''orginele bubblegum'' , maar zeker een heerlijk zoet/kruidig smakend wietje met een prettige uplifting high. Coffeeshop Blue & White Scheveningen.

    Baron Haze. Welke Haze soort onder de naam: Baron Haze wordt verkocht weet ik niet. Maar deze soort is het meest te vergelijken met Special Haze qua smaak en werking. Coffeeshop De Baron Breda

    Kosher Kush. De smaak doet me een beetje denken aan Blue Cheese, maar meer op de achtergrond. De aroma zet zich om in aarde/hasj smaak. Truely Indica. Goed voor het slapen gaan.

    Nl5 x Haze. Als ik het zakje open trek dan doet de geur mij meteen denken aan Haze C5 en Hasj Plant Haze. Citrus met musk ondertonen. Na een aantal hijsen al verdoven me boven tanden , en raken de oogjes branderig, met een verdovend gevoel erom heen. De smaak is niet zo intens als bij Haze C5 of HPH. Over de smaak ben ik niet zo heel tevreden. Maar voor 7,50 euro een Haze gekruist soortje roken, vind opzich niet duur. Coffeeshop Toermalijn Tilburg.

    Underdawg OG. Dit zou hetzelfde moeten zijn als een Candy Kush volgens Leafly. Toch smaakt het anders, dan zoals ik me Candy Kush kan herinneren. De smaak is niet veel bijzonders. (just weed) Werking is meer stoned dan high. Coffeeshop Toermalijntje Tilburg.

    O.G. Kush. Zeer zachte geur, en zeer zachte inhale/exhale. De smaak is minder intens als Kosher Kush. Deze soort zou ik voor langere tijd kunnen roken. Gisterenavond weer mee in slaap gevallen. Oeps! Coffeeshop Toermalijn Tilburg.

    Sour Cream. Smell's like cowshit? Zeer penetrante lucht! De smaak daarin tegenover komt helemaal niet over met de geur. Ze is Sour Cream van smaak. Deze 70% sativa rook je niet makkelijk weg. Coffeeshop Toermalijn Tilburg.


    Coffeeshops waar je vaak aparte strains kan krijgen zijn: De Baron, Purple Rain, PAX (de boot) Breda. Toermalijntje Tilburg. Let op! Niet alle bovenstaande soorten zijn nog te verkrijgen.

    Tip! Als je soorten gaat proberen die je niet kent, zorg er dan altijd voor dat je minstens ook een van je favoriete soortjes koopt of in huis hebt. Soms kan de smaak van een bepaald soortje na een paar jointjes gaan tegenstaan. Dit heb ik vooral bij Blue Cheese, die zeer intens smaakt. Als de smaak gaat tegenstaan, stap dan over op een ander smaakvol wietje, of meng verschillende soorten met elkaar. Voor de variatie gebruik ik ook wel eens hasj soorten bij mijn wiet. Amnesia Haze met Ice-O-Later is een goeie! Rook je een smaakvol fruitig /cheese soortje, en schakel je over terug naar een kruidig minder smaakvolle variant dan kan die minder smaakvolle variant ook tegenvallen, omdat je smaakpapillen zijn afgestemd op de vorige smaak. Terwijl als je gewend bent om kruidige soortjes te roken, het overstappen naar een zeer smaakvolle of complexe smaak wel boeiend kan zijn. Tenzij je de smaak niks vind ofcourse.

    Weet iemand toevallig nog een coffeeshop in Brabant die een van de volgende soorten verkoopt: Banana Kush, Cannalope Haze, Neville's Haze, Chocolope Haze, Dr. Grinspoon, Arjan's Strawberry Haze, Cali Orange Haze, Mango Haze, G13, lambs breath import, Haze A5 van clone only ?

    Ook ben ik benieuwd of iemand nog een goede slaap en angstremmend soortje kent? Geen uplifting high! Maar een lekkere kalmerende werking. Liefst iets meer indica dan sativa eigenschappen. Ik ben (was) een sativa liefhebber, maar door bepaalde medicatie die ik gebruik heb ik het op een lager pitje moeten zetten. Toch kan ik het niet laten om zo nu en dan nog een sterke sativa soort te kopen. Gevolg is meer agitatie en het vloekt als de tierelier met anti psychotica :s Om misverstand te voorkomen, ik lijdt niet aan psychoses. Helaas heeft dit medicijn een erg ongunstig effect met cannabis volgens Jellinek. Ik heb al 3 afbouwpogingen gedaan met de Risperidon, maar gevolg is zware depressie, werking van cannabis valt weg, agitatie, paniekaanvallen en nog veel meer! Het is niet dat ik indica soortjes wil afkraken, maar omdat vaak het cbd gehalte hoger ligt (wat overigens medicinale werkingen heeft) , cbd breekt de stof thc af in de hersenen. Hierdoor is het effect vaak milder, of minder lang werkend.

    Op de vraag of je een overdosis van wiet kan nemen zeg ik het volgende: Ik heb de informatie deels van Zamnesia en deels van mijzelf en andere gebruikers. Zamnesia meld 0 doden door een overdosis wiet. Wetenschappers hebben al regelmatig de LD 50 proberen vast te stellen bij dieren. Hoeveel wiet ze de dieren ook consumeerde , ze gingen er niet dood aan.

    Vermoed wordt dat de LD 50 van cannabis tussen de 1:20.000 en 1:40.000 ligt. Dit zou dus betekenen dat je 680 kilo wiet in 15 minuten zou moeten oproken voor een dodelijke overdosis. Uit een recent onderzoek blijkt ook dat wanneer de hersenen bloot worden gesteld aan thc, het hormoon pregnenolon toeneemt. Dit hormoon beschermt tegen een overdosis cannabis.

    Kun je er verkeerd op reageren? Ja, dat kan wel. Een goede vriend van mij krijgt tijdens het blowen wel eens een verhoogde hartslag en raakt daar wat angstig van. Lichtelijke paranoide is een van de negatieve/positieve eigenschappen van cannabis. Het is maar hoe je het wilt zien. Maar de meeste mensen waaronder ik zelf ervaren het toch als negatief. Psychoses en schizofrenie komen voor bij cannabis gebruik, maar dit is min of meer genetisch bepaald. (vermoedelijk) Hierbij kun je jezelf afvragen waarom sommige mensen van 3 biertjes of 1 wijntje al op hun kop staan, en andere pas vanaf 6 biertjes of 3 wijntjes bijvoorbeeld. Volgens onderzoek schijnt dit met een bepaald soort gen te maken hebben. Paniekaanvallen kunnen voorkomen bij cannabisgebruik. Echter ook dit zit vaak in het aard van het beestje. Derealisatie en depersonalisatie kunnen voorkomen bij cannabisgebruik. Sommige gebruikers ervaren dit als prettig en kiezen voor deze derealisatie waaronder ikzelf. Andere ervaren het als niet prettig. Probleem wordt het echter pas als je het niet prettig vind en erin blijft hangen, terwijl je weer nuchter hoort te zijn.

    Alcohol en wiet kan wel samen. Wanneer je begint met je eerste blowtje en eerste biertje kun je perfect aanvoelen of het samen kan. Zo kun je het blijven combineren tot het gewenste effect. Tenzij je een minimale tolerantie hebt, maar stop dan gewoon met beidde. Voel je grens aan. Wanneer je echter al veel alcohol hebt genuttigd en dan een jointje opsteekt is de kans dat het verkeerd uitpakt echter veel groter. Sterke alcoholische dranken raad ik sowieso af met cannabis. Dit pakte bij mij altijd verkeerd uit, terwijl met een pilsje combineren veel makkelijker ging. Dit was op toepassing van mij en een vriend, maar wilt niet zeggen dat ieder mens er even goed tegen kan. Ik beperkte meestal nog het alcohol gebruik, wanneer ik de grens aanvoelde komen, maar mijn maat ging daar soms nog even overheen, en stond dan alsnog te braken boven de w.c. of lag op de grond te rollen en soms vroeg ik me dan af: wtf gebeurd er nu weer? Meestal was hij er binnen een half uurtje weer bovenop.

    Ik zelf kreeg altijd een signaaltje als het teveel werd. Mijn gevoel gaf dan aan dat ik moest gaan slapen, ik wist ook dat als ik naar bed ging, de volgende ochtend weer gewoon clear minded wakker werd, maar had soms ook een flinke kater van de alcohol. Ik stak dan die ochtend een jointje op, en dan voelde ik me alweer stukken beter. Een andere optie om een afbraak te krijgen in het onprettige effect van de combinatie, was even flink wat vreten en frisdrank of water drinken. De pilsjes liet ik daarna meestal meer links staan, maar met blowen ging ik gewoon verder, me maat deed het andersom. Ik weet gewoon dat de onprettige effecten weer verdwijnen. Het is een kwestie van tijd dat het beidde weer afgebroken is. En nogmaals: als ik het niet meer prettig vond aanvoelen, dan ging ik slapen. Uiteraard is de kans groot dat je je uiteindelijk beroerd gaat voelen als je er teveel van combineert.

    Goed (vet)eten vooraf je aan een jointje en pilsje begint doet vaak ook al wonderen. De afwisselende muziek, en films maakte de avond compleet. En uiteraard: Lekker filosoferen en elkaar uitlachen als er iets mis ging, zoals een jointje die na 8 uur smoken en drinken ineens slap gedraaid was. Het was een leuke tijd, maar uiteraard kun je dit niet heel je leven volhouden. Dat we dit deden combineren was trouwens eenmaal in de 3 weken. (niet dagelijks)

    Terug naar cannabis.... Pinda's hebben schijnbaar meer doden op het geweten dan cannabis. Hoe zit het dan met die vrouw die in Engeland is overleden na het roken van een halve joint? Volgens Zamnesia is dit gebaseerd op een op een kleuterklas theorie. De autopsie konden geen natuurlijke aanwijzing vinden van het overlijden, en troffen cannabis(resten) aan in haar lichaam. Vele wetenschappers beweren dat dit echter nooit de oorzaak kan zijn geweest. Vermoedelijk lag een achterliggende hartafwijking aan het overlijden van de vrouw.

    Wat me nog sterker opvalt is hoe gemakkelijk artsen in Nederland farmaceutische drugs (middelen uit de psychiatrie zoals: antipsychotica,antidepressiva en benzodiazepines ) voorschrijven aan alcohol en drugsgebruikers. Farmaceutische middelen in eenvoud en combineren met verschillende soorten drugs lijdt naar mijne inzien tot meer lichamelijke en psychische klachten. Als iemand door een jointje of andere drugs in een psychose komt, en de gebruiker is gestopt met de drugs, dan pas zouden ze antipsychotica mogen gaan toedienen. Maar dat doen ze in Nederland niet. Stel dat we geen internet zouden hebben? Er is geen arts die je vertelt dat je het serotonine syndroom kan krijgen als je xtc met antidepressiva combineert. Terwijl ze weten dat in Nederland volop drugs wordt gebruikt. Anderzijds is het gewoon dom als je farmaceutische middelen met (soft) drugs of alcohol combineert. Helaas moet je daar soms zelf achter komen. Omdat cannabis een gedoogde drugs is, wordt er weinig onderzoek gedaan naar de interacties met andere medicijnen. Omdat alcohol legaal is, staat op veel doosjes: Bovendien pas op met alcoholische drank.

    Binnenkort meer soorten in mijn verslag.
    Last edited by jixx; 4 September 2015, 09:54.
Bezig...
X