Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

    Ik hoop voor je dat je plantjes tegen het spul kunnen waarmee het tuinhout verduurzaamd is. Vaak is dit gewolmaniseerd!
    Het hout bevat dan de zware metalen arseen, koper en chroom. Deze metalen kunnen uitlogen en de bodem verontreinigen

    Comment


      #3
      Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

      Laten we het hopen van niet.
      Er ligt wel een worteldoek in, hoop dat dat genoeg is.
      Ik heb toch even gekeken, blijkt idd dat het hout met hogedruk vol is geduwd met gif om schimmels tegen te gaan.
      Erg jammer weer. Moet ik de planten gaan uitgraven en eerst de wanden bekleden met dikke plastic.
      Ik hoop dat de wortels niet op hun donder krijgen dan.
      Meteen maar wat zand op de bodem leggen, dit was ik vergeten.
      Last edited by Dirkkkuit; 29 June 2014, 11:47.

      Comment


        #4
        Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

        Nou FlintStoned heeft me toch wel bang gemaakt. Meteen de bak leeg gehaald en wanden met plastic bekleed. Ze zijn een beetje gaan hangen nu maar hopen dat ze gauw weer verder gaan.


        Voor de verbouwing



        Lege bak



        Beetje zand op de bodem




        Worteldoek op de bodem om ervoor te zorgen dat de aarde er niet doorheen valt.
        Achteraf een paar gaatjes erin prikken met mijn vingers zodat het water er zeker door kan.



        Even de zandbak van mijn dochter gebruikt voor de tijdelijke opslag



        En ze staan er weer in.
        Beetje slap maar dat komt vast wel weer goed.

        Last edited by Dirkkkuit; 29 June 2014, 14:50.

        Comment


          #5
          Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

          Ow ghahaha,

          was niet de bedoeling om je de stuipen op het lijf te jagen, lol.

          Naja beter het zekere voor het onzekere nemen. wel netjes gedaan die bakken.

          Succes.

          Comment


            #6
            Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

            Ze staan er na de verbouwing een beetje hangerig bij.
            Zou dit komen doordat de wortels wat beschadigd zijn? Of omdat het zo regenachtige wat koude weer is?




            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

              Komt wel goed denk ik, blaadjes hangen beetje van de stress van het overplanten.

              Stoel nemen en jointje aansteken en tegen je plantjes vertellen waarom je ze verhuist hebt. http://www.piepvandaag.nl/kunnen-pla...ren-en-praten/
              Zeggen ook dat muziek helpt

              Su6 komt wel goed ze zitten nu in mooie bloembakken en giftvrij.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

              Comment


                #8
                Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                Bedankt odyssee. We gaan vanavond met zijn allen in een kring om de planten zitten, gitaar erbij en liederen zingen en mooie oogst verhalen vertellen.

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                  Dat zijn een paar mooie plantenbakken die je daar in elkaar geschroefd hebt. duimen-omhoog.gif
                  Als het flink regent zou ik nog wel even de aarde afdekken zodat het geen modderbad wordt.
                  De plantjes bedekken de bak (nog) niet met hun blad dus dan wordt het al gauw erg nat, zo te zien zit er al water voor een week in.

                  Had je de bakken tot de rand gevuld dan leg je wat makkelijker een stuk plastic over de aarde.
                  Mgoed..125L is al een flinke berg, ghehe...voorlopig geen voeding geven eh..

                  Succes!
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Last edited by Dirkkkuit; 1 July 2014, 18:10.

                    Comment


                      #11
                      Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                      Mooie bakken dirk, ben zelf nieuw in het kweken dus kan je niet helpen met dat blad, maar neem aan dat er zo een expert langskomt die je haarfijn uitlegt wat er aan de hand is, heb zelf overigens wel wat soortgelijk blad gehad toen m'n planten zo groot waren dus ben wel benieuwd wat het is

                      Comment


                        #12
                        Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                        Jijks! Zie ineens iets vreselijks op mijn druivenplant.

                        Hoop dat ie mijn schatjes niet infecteert hij staat 4 mtr verder.
                        Heb zoveel mogelijk verwijderd en bespoten met knoflook. Heb die plant al jaren nog nooit iets op gehad. Vreemd.

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                          Druiven hebben snel last van ware en of valse meeldauw. Daarom zetten drijvenboeren op de kop van de rij altijd een rozenstruik als signaalplant. De roos krijgt namelijk nog sneller last van meeldauw. Als de roos aangetast wordt gaat de wijnboer spuiten.

                          Het lijkt echter niet op de typische ronde kringen die meeldauw geeft. Zou ook nog wel eens de De ziekte van Pierce kunnen zijn. Normaal komt dit niet zo noordelijk voor maar na onze super zachte winter kan ik me er iets bij voorstellen.

                          Comment


                            #14
                            Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                            Ze komen al weer goed op en zijn alweer gegroeid :cool:
                            Eergisteren

                            Vanochtend

                            En de andere van Eergisteren

                            En van vanochtend

                            Het is een lekker weertje vandaag voor de meiden :cool:

                            Comment


                              #15
                              Re: Haze Berry & Fruit Spirit van Royal Queen Buitenteelt

                              Binnen iin je onderste blad kruipt een larve van de mineervlieg. Dit geeft dat gekronkelde lijntje. Aan de kant waar de kronkellijn het breedste is zit de larf. als je het blad tegen het licht houd kun je die zien zitten en er met een speldje uitwippen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X