Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vingers blijven komen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vingers blijven komen

    Korting op 420shop
    Ff een klein vraagje....
    Is het normaal dat bij een 9-vingerig blad, dat al redelijk volgroeid is, precies in het midden en dan ook echt in het midden nog 2 kleine vingers "nakomen"?
    Dit is mij nog nooit eerder opgevallen namelijk...



    Ook bij diverse andere plantjes doet zich zoiets voor, hier gaat het van 7 naar 8 vingers:

    Last edited by ceBep; 11 June 2010, 17:40.

    #2
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Vingers blijven komen

      Leuk gezicht ja denk dat hij of zijn erg gelukkig is wat doe je ermee.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Vingers blijven komen

        Da's altijd goed om te lezen, dat dacht ik al
        Maar alleen de manier waarop dit nu gebeurt was bij mij niet bekend, vond het wel een raar gezicht vandaar mijn vraagje.
        Ik heb bij de planten verdunde slib vanuit een plantenfilter van een koi-vijver gegooid, als probeersel, wat blijkbaar goed werkt!

        Last edited by ceBep; 11 June 2010, 18:05. Reden: foto slib

        Comment


          #5
          Re: Vingers blijven komen

          Inderdaad, het blaadje groeit er als het ware overheen (en dat is normaal niet ).

          Ik weet niet of dit een of ander virus is, misschien dat een van de kenners dit wel weet?
          Voor zolang de groei niet belemmerd wordt zou ik me nergens druk om maken, ziet er wel leuk uit toch
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Vingers blijven komen

            vertakking1.jpgRaar he..
            Heb net nog ff een pic genomen van een plantje die aan de andere kant van het huis staat.
            Hier groeit een vinger uit een ander blad, daar lijkt het tenminste naar...
            Ook nagroei maar dan net ff anders.
            Oh ja, het zijn ook nog een allemaal andere soortjes... uit zaad van verschillende herkomsten.
            Deze is een NL$ van $ir Smoke btw.

            Last edited by ceBep; 11 June 2010, 18:33. Reden: aanvulling

            Comment


              #7
              Re: Vingers blijven komen

              Vandaag nog een paar geschoten:

              1e twee foto's 12-vingerig in 2 lagen




              Op het blad begint een nieuw blad te groeien??







              Bij 2 plantjes komt de voorbloei te voorschijn, een Early Misty en een Gambia.

              Last edited by ceBep; 12 June 2010, 17:34. Reden: aanvulling

              Comment


                #8
                Re: Vingers blijven komen

                Ik heb net hetzelfde, bladere met 10 vingers.Denk niet dat het een goed teken is eerlijk gezegd,want ik heb het enkel met me plant die komt uit een zaadje van een herma.

                Comment


                  #9
                  Re: Vingers blijven komen

                  Frapant... ik heb hier verschillende soorten uit verschillende landen staan.
                  Allen met 8 of meer vingers, staan ongeveer even lang buiten, alleen 3 verschillende standplaatsen met goed zonlicht en die zouden dus allen herma's kunnen zijn??.............

                  Comment


                    #10
                    Re: Vingers blijven komen

                    Cool. Heb hier ook wel eens vingers uit vingers gehad en een bud op een blad.
                    Volgend mij heeft het niks met herma genetica te maken maar enkel met het licht aanbod en de gesteldheid van de plant. Je sativa soortjes kennen heel wat voeding aan veel meer dan een indica en dat heb je ze ook ruimschoots gegeven met dat slip. Als een plant energie over heeft han ze dit investeren in de aanmaak van meer vingers. Verder is het zo dat een plant zijn blad grote en aantal ook aanpast aan de licht intensiteit. Sativaas zijn echte licht slurpers. In hun natuurlijke omgeving, rondom de evenaar, was het gunstiger om in deze warme omstandigheden smalle bladeren te hebben die niet zoveel verdampen. Misschien dat de plant reageert op het verschil in klimaat. Haar genetica kan ze niet veranderen (breedte van het blad) maar wel het aantal vingers. Dit laatste is puur een gedachten sprongetje wat ik zo maak en berust enkel op men eigen inzicht. De vingers uit vingers die ik had was ook bij een sativa dominante plant uit import zaad.

                    Comment


                      #11
                      Re: Vingers blijven komen

                      Ik denk dat je antwoord zeker of zelfs absoluut in de goede richting zit.
                      Omdat de "herma's" me niet lekker zaten had ik vanavond zelf ff gegoogled op vingers/herma's e.d. en daar kwamen de antwoorden over lichtaanbod/gesteldheid en de ruimte in het bladerdek ook naar voren.
                      Dus ga er voorlopig niet vanuit dat het herma's zijn of worden.
                      Ik heb je foto's nog gezien vanavond en ik ben benieuwd wat er hier allemaal uit gaat komen.........

                      Comment


                        #12
                        Re: Vingers blijven komen

                        Voor de ongelovige tomassen waartoe ik zelf eerst ook behoorde. Geloofde er geen reet van dat er bladeren of zelf hele nieuwe stengels en buds ui een bad kon groeien tot dat ik het zelf tegen kwam en er niet meer omheen kwam dat dit idd allemaal kan.


                        CIMG9960.JPGCIMG9967.JPGCIMG9962.JPG

                        CIMG9963.JPG

                        vvingers.JPG

                        Comment


                          #13
                          Re: Vingers blijven komen

                          Hey,

                          Heb juist het zelfde voor.
                          Mijn planten staan op guerilla en pakken heel veel licht op.
                          Nu heb ik al 11 vinger blaren.
                          Dus dit kan zich dus blijkbaar nog vermeerderen.
                          Steen goed...

                          Greatz Rob.

                          Comment

                          Bezig...
                          X