Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grond vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grond vraag

    Korting op 420shop
    Hoi ik heb een plekje gevonden ''Guerilla''
    Enigste probleem is dat de grond niet super is.
    Bovenste laag van de grond is goed. Graaf 20 cm diep en ik kom op Zeezand uit.
    Mijn vraag is dus..
    Als ik een put van 50x50x50 graaf en deze volgooi met landgoed potgrond, 125 liter.
    Zal de plant hier genoeg aan hebben het hele sezioen.. Wat npk korrels in de bloei strooien vind ik niet erg.

    Hollands hope en Heribei wil ik zetten.

    Tis Guerilla
    Last edited by AlfredJKwak; 18 March 2011, 23:10.

    #2
    Last edited by janleuri; 18 March 2011, 23:24.

    Comment


      #3
      Re: Grond vraag

      He Dame blance stijl volgens mij?
      Vroeger had ik eens wat zaden van hem gekregen.

      Maar IIG bij de action hebben ze die dingen dus nog..

      Ik denk dat ik dan als volgt dit ga doen

      50 liter cocos
      50 liter Landgoed potgrond
      Aanwezige goede grond
      10 kopjes Kippenmest

      Alhoewel?? Omdat er in de ''orginele'' bosgrond bijna geen voedinsstof zit (Zeezand),, en in cocos ook niet echt.. beter de cocos weglaten en alleen de landgoed erin doen zodat er genoeg voedinsstof aanwezig is?


      Laat maar wat weten
      Last edited by AlfredJKwak; 19 March 2011, 01:45.

      Comment


        #4
        Re: Grond vraag

        Zandgrond houd vocht niet goed vast is zuur en is ook niet luchtig. Cocos heeft een ph buffer, is luchtig en houd vocht goed vast. En het neemt indien de grond volledig uitgedroogd vrijwel onmiddellijk terug water op wat potgrond niet doet. (het maakt de grond mooi stabiel)
        Zoek ook eens op ''goede grond samenstelling' met de zoekmachine, daar staat nog een receptje van bobo dat wel wat meer werk is en ook duurder.
        Zelf ga ik de potgrond weglaten op mijn stek 30% cocos en 66% aanwezige grond 4% meststof waaronder kippe.paarden.rundermest korrels en misschien nog wat beendermeel kalkkorrels en hoornspaanders aangezien ik dat nog staan heb van vorig jaar.

        Doe anders eens een gat zonder cocos en bijkijk het verschil dan kan je elk jaar je grond verbeteren..
        En idd zoals dame blanche het ook wel deed. Rip dame blanche



        gtz en succes

        Comment


          #5
          Re: Grond vraag

          Paar zakken grond gekocht, wat kippenmest, en cocosblokken van bij de action ''wel benieuwd hoe die dingen groter gaan worden. De gaten maak ik 50 50 50 dus dat is dan een mix van 125 liter per gat. 12 kopjes kippenmest.

          Ik hou jullie op de hoogte

          Groet

          Comment


            #6
            Re: Grond vraag

            Ik ga ze niet zo groot maken, 40 op 40 op 40 dus 64 liter grond dus. En daar inbegrepen 2.5 liter meststof.

            gtz

            Comment


              #7
              Re: Grond vraag

              Iemand trouwens ervaring met zulke gaten?
              Kan ik een plant van over de 2 meter verwachten? met voldoende zon/water?

              50% cocos 50% potgrond 12 kopjes kippenmest 125 liter..


              Die bricks op de plek groot laten worden vind ik maar niks, duurt ontzettend lang.. Vooral omdat het water koud is op de spot.
              Nee niet meer voor mij.

              Groet

              Comment


                #8
                Re: Grond vraag

                Je kan ze een paar dagen op voorhand op de spot droppen. En ze in een vuilniszak stoppen en vullen met water. Of gewoon de zak openleggen zodat er in kan regenen. Best een put graven zodat het water erin blijft staan.

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-samenstelling recept van bobo.

                gtzz
                Last edited by janleuri; 23 March 2011, 18:20.

                Comment


                  #9
                  Re: Grond vraag

                  Hmm daar ben ik niet opgekomen

                  Comment


                    #10
                    Re: Grond vraag

                    Heb daar een grondje van gemaakt en ze schieten als bomen in de lucht. Mijn receptje staat er ook tussen..

                    Comment


                      #11
                      Re: Grond vraag

                      Gisteren mn hand gesneden met het uittrekken van wat rietstengels (Resultaat 2 hechtingen en veel bloed) Wat ik dus kan aanraden is handschoenen aandoen

                      Comment


                        #12
                        Re: Grond vraag

                        hahahaa wat je er wel niet voor over moet hebe

                        Comment


                          #13
                          Re: Grond vraag

                          gaan er een spelletje van maken.

                          wat ik je kan aanraden: handschoenen en een snoeischaar

                          Comment

                          Bezig...
                          X