Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste micro kweek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Dit is mijn eerste echte kweek die hopelijk tot het einde doorgaat.

    Ik had wat zaadjes tussen mijn wiet zitten welke ik wilde ontkiemen om te kijken of ze wat gingen doen.

    Echter heb ik wat dingen verkeerd gedaan en fout ingeschat bij deze zaden waardoor ik lobbladeren had en verder stopte de groei mijn fouten waren:

    Te laat in een pot gestopt.
    Had ze ontkiemd n de wortels waren al zo'n 5 cm zelfs het sprietje groeide al tussen de watjes.

    Toen heb ik het plantje in een bloempot geplant waarvan ik de aarde te nat had gemaakt. Het water kon niet weglopen dus stond ze te nat. Daarna heb ik het plantje verpot naar een pot van 11 liter met gaten in de bodem en paar cm hydrokorrels op de bodem.

    Volgende fout was ik had balkon en terras plant aarde welke veel meststoffen bevat waardoor ik denk dat die zo in shock geraakt is dat er na 7 dagen totaal niets gebeurd is.

    Van al deze fouten geleerd gaat niet nogmaals gebeuren.

    Ik heb het plantje in een andere bak met goede aarde op het balkon gezet om te kijken of ze in loop van tijd nog iets gaat doen, het is en blijft onkruid

    Maargoed ik heb een kast niet groot (ik weet het) en voor maar 1 plant op dit moment. Ik ga kijken of ik het gevoel om een lekker wietje kan oppikken voor mijn eigen plezier . Mocht het lukken wil ik gaan kijken of ik een grotere ruimte vrij kan krijgen.

    Om te beginnen is mijn kast als volgende:

    Maten:
    35cm X 37 cm x 143 cm

    Wanden:
    radiatorfolie

    Lampen:
    2 X tornado 23watt 1x 32 watt ( spaarlampen)

    Ventilatie:
    heb de keus uit een 120mm fan die op 230 werkt en 120mm fan's voor de pc ik ga beginnen met die pc fan's en kijken hoever ik kom. De pc fan's zijn wel geluidloos echt heel stil. En hydraulic bearing voor een langere probleemloze levensduur.

    Voeding:
    Dutch pro growth a+b
    Dutch pro bloom a+b
    Ik moet nog rootbooster halen

    Meters:

    een weerstationnetje van de gamma met een draadloze sensor, heeft temp plus lv weer.

    Ik moet nog een ph meter halen en evt kijken voor een ec meter maar ga eerst kijken hoever ik kom als ik mij gewoon aan het schema hou en kijk naar wat het plantje wil.

    Zaadjes:
    Nl/haze 5x

    Vandaag de pot schoongemaakt 3cm hydrokorrels op de bodem en grond er in.

    Heb de grond goed vochtig gemaakt zodat hij kan inzakken.

    Morgen ga ik beginnen een zaadje te laten ontkiemen en dan hoop ik dat de aarde genoeg ingedroogt is tegen de tijd dat het tijd is om te planten .

    Maar genoeg gelukt hier zijn mijn spullen

    De aarde




    Lampjes


    Mijn voeding:


    De zaden:





    Foto's van de kast komen morgen of laat vanavond online.

    Ik ga proberen de kweek zorgvuldig af te handelen en hoop een mooi verslag te kunnen maken van dit alles.

    Alle tips die je hebt zijn altijd welkom

    Gegroet, amnesia
    Last edited by amnesia88; 18 April 2014, 20:33.

    #2
    Re: Eerste micro kweek

    Nou hoop dat alles gauw van start gaat ik ga je volgen.
    Mn krukkie en popcorn

    Comment


      #3
      Re: Eerste micro kweek

      Bij deze nog de andere foto's


      De aarde in ingezakt en weer aardig opgedroogd, dus ook tijd om het eerste zaadje te gaan laten ontkiemen

      De kast,
      Ik heb nog een sluitveer opgehangen hierdoor trek de deur zich goed dicht
      Zie je links los hangen






      De fan gaat tijdens de groei bovenop de kast, tijdens de bloei hangt er een koolfilter aan en komt die aan de binnenkant.
      En er hangt nu 1x32w = 150w tornado in.

      Nu de eerste vraag kan ik voor de groei beter de daylight of cool white gebruiken daglicht heeft meer blauw dan cool white

      En t eerste zaadje in het vochtige bedje.

      Last edited by amnesia88; 19 April 2014, 19:51.

      Comment


        #4
        Re: Eerste micro kweek

        Je hebt reguliere zaadjes, dus misschien is het het overwegen waard om minstens nog 1 zaadje erbij te doen.
        Bij regulier heb je 50% kans op een vrouwtje.

        Die lamp telt voor 32W. Liefst hang je die horizontaal en maak je er een reflector boven.
        Waar komt die drang naar ingezakte grond vandaan ?
        Plantjes hebben graag luchtige grond, zuurstof is net zo belangrijk als water.

        Anyhow, veel kweekjes blijven lezen hier op JD, dan kun je alle fouten voorkomen.
        Succes !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Eerste micro kweek

          Hey thnx voor de reactie.
          heb nog een zaad ter ontkieming gelegd.

          En tornado 60w 6500k
          Plus tornado 60w 2700k

          Besteld in Duitsland kan nergens in Nederland iets vergelijkbaars vinden iig geen tornado 32w 6500k

          Siska dat ffies afwachten dan ga ik met de 60w kweken die heeft ca 4k lumen

          Verder zit ik te denken een rooster te plaatsen en dan proberen te zorgen dat de toppen zich gelijk verdelen of kan ik dat beter achterwege laten?

          Comment


            #6
            Re: Eerste micro kweek

            Heb je verslag gelezen over je kast. Ben groot fan van zelfbouwkasten. Maakt de kweek net ff wat spannender. Blijft altijd ruimte voor verbetering.

            Over je kweek. Als je de toppen op gelijke hoogte wilt laten groeien moet je de plant toppen. Al denk ik niet dat dit heel handig is voor jou. Het is DE methode voor lage brede kasten. Maar je kan het altijd proberen. Ik zou zeggen ga zo Door en ik zet me stoeltje erbij!

            Succes!

            Zoetstof
            Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
            Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

            Comment


              #7
              Re: Eerste micro kweek

              Hey zoetstof thnx had jou verslagen ook al doorgelezen veel info uit gehaald. Pak je stoel erbij gezellig ruimte zat

              Hoop dat het een beetje wil lukken en als dit een beetje wil gaan dan wil ik een grotere kast maken. Maar eerst is kijken hoe en wat ik loop vanzelf tegen dingen aan denk ik.

              Ik laat de plant eerst normaal groeien en dan kan ik over een paar weken altijd nog bedenken of hij getopt word voor ze in de bloei gaat.

              Mocht je nog tips ofzo hebben gaandeweg laat het me weten kan ik weer van leren

              Comment


                #8
                Re: Eerste micro kweek

                Bij kringloop kan je soms voor bijna niets een kastje
                halen en die verbouw je dan naar eigen wens.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste micro kweek

                  Thnx voor de tip tuinbroek maar de kast is niet t probleem maar waar ik die kwijt moet wel haha.

                  Maar t is niet dat ik een klein budget heb hiervoor het is meer dat ik thuis een beetje ruimte gebrek heb :p maar met een paar jaar ga ik als het goed is een huisje met tuin en garage box kopen dus dan heb ik er alle ruimte voor tot dan is het oefenen om de lekkerste topjes te kweken. (dus kwaliteit niet kwantiteit) pas als ik het onder de knie heb wil ik meer planten tergelijker tijd.. hoop dat de eerste grow goed gaat verlopen.

                  Maar ik ga ff een jointje draaien en ffies van de zon genieten

                  Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste micro kweek

                    Hallo allemaal wilde eerder al een update geven alleen heb ik niets te updaten

                    De zaden hebben na 5 dagen nog geen teken van leven gegeven ze zijn ook nog niet aan t rotten zover ik zie of ruik,

                    Vind t wel apart aangezien mijn vorige zaden die in de wiet zaten en anderhalf jaar in een wiet zakje in de kou en de zon hebben gelegen binnen 2 dagen al ontkiemd waren en als een speer gingen.

                    Dit keer exact het zelfde gedaan maar nog steeds..... Niets.

                    Zal ik 3 andere zaden ter ontkiemen gaan leggen (eerst in een glas water tot ze zinken) of moet ik nog even wachten en wat meer geduld tonen.

                    Ik hou het zaadje (en de watjes) nat met een plantenspuit maar niet zeiknat.. staat op en donkere plaats temperatuur min 21 max 26 gemiddeld bijna hele dag 23.9 graden.

                    Is het aan te raden ze eerst in een glas te doen tot ze zinken?

                    Oja en foto van de lampenkappen die ik heb gefabriceerd zal ik vanavond echt even posten helemaal vergeten :eek:

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste micro kweek

                      Hoevaak heb je die watten en dat water vervangen ? Ik zou het idd in een glas water gooien...

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
                      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                      (running)

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste micro kweek

                        Heb ze er zaterdag ingelegd en ze verder helemaal nog niet vervangen, omdat ik me bedacht dat het vorige keer snel ging en goed. Dat ik nooit gedacht heb om ze te vervangen.

                        En het in een glas water gooien helpt het "activeren" van de zaden als ik het goed gelezen heb toch?

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste micro kweek

                          Als ik jou was zou ik gewoon wat zaden bestellen. Aangezien je toch maar 1 per keer kan doen ben je voor 10 Euro echt wel klaar
                          Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                          Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste micro kweek

                            Heb zaden bij de growshop: grow world in nieuw vennep (haarlemmermeer) gehaald waren 40 euro zou toch verwachten dat het dan wel iets doet

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste micro kweek

                              Gooi ze in een glas water. Doe ik ook altijd. Doen ze het niet zou ik terug gaan.
                              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                              Comment

                              Bezig...
                              X