Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led-paneelse Kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led-paneelse Kweken

    Korting op 420shop
    Beste,
    als beginnende kweker ben ik bereid te investeren in een Led-Paneel. Ik kweek momenteel in een tentje (60 x 60) H= 180
    mijn volgende vraag luid als volgt , Welke van deze 2 onderstaande opties is het beste voor mijn plant ???

    Optie 1 : 48x3w Leds met een schakelaar voor groei- en bloeifase. Om dat deze beschikt over een schakelaar voor de 2 fases van de plant
    zal deze lamp in de 1ste stage van de plant uiteraard meer blauw als rood getint zijn waardoor er een betere groeifase ontstaat
    waardoor de plant beter kan groeien. en dus groter word

    Optie 2 : 60x3w Leds deze zal iets meer geld kosten en verbruiken uiteraard. Maar deze beschikt niet over een schakelaar. dit is dus een constante mix van rood en blauwe kleur, maar er zal meer licht aanwezig zijn, en zoals de meeste kwekers zeggen is licht = gewicht.

    #2
    Re: Led-paneelse Kweken

    Juist omdat licht gewicht is kiezen de meesten voor HPS, led is net als T neon geschikt voor groei maar niet voor bloei.
    Verdiep je hier goed in voordat je een hoop geld uitgeeft aan dure led panelen.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Led-paneelse Kweken

      LED is vrij duur in de aankoop. Als beginnende kweker ben je dan misschien niet beter af met een T-Neon setje? Dit heb je meestal al voor een 50euries en je kan er ook bloeilampen in steken.
      Ik gebruik zelf een T-Neon setje tot aan de eerste tekenen van voorbloei daarna gaan ze onder de HPS, werkt zeer goed .
      5x Jack Herer & een AMS'je!

      Comment


        #4
        Re: Led-paneelse Kweken

        Met een 250W HPS setje ben je baas in dat tentje.
        Daarmee haal je minstens 2x zoveel resultaat in vergelijking met 150W led.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Led-paneelse Kweken

          Beste,

          De investering is geen probleem maar volgens mijn samenwonende, is HPS geen optie wegens brand gevaar en veel stroomverbruik
          je mag gerust me een alternatieve link sturen met lampen waar ik zeker een mooi resultaat kan behalen

          Alvast bedankt voor de goede richtlijnen

          Comment


            #6
            Re: Led-paneelse Kweken

            Zonder kennis oordelen.
            Dat doet Ivo Opstelten ook.

            Ik adviseer graag de optimale oplossingen, dus adviezen over LED laat ik graag aan anderen over.
            Eventueel kun je er ook twee van deze inhangen. (omdat 1 setje niet genoeg is voor dat oppervlak)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Led-paneelse Kweken

              Je moet kijken naar de hoeveelheid die je wil oogsten om jezelf te voorzien. Misschien volstaat 1 of 2 buitenplanten wel en hoef je niets binnen te zetten.

              Alles met elektra kan kortsluiting veroorzaken dus Led ook.
              Een veilige en goed aangesloten set up, evsa(dat is een electronische ballast) met plug and play lampekap is zo veilig als wat.
              Hang er nog een automatische brandblusser bij en klaar.

              Stroomverbruik van 250 w valt erg mee, een flinke pc die dag en nacht aan staat verbruikt volgens mij meer.

              Ik wilde zelf ook beginnen met Led of t-neon, maar de 'tuinwinkel' heeft mij dat ten sterkste afgeraden en adviseerde 250w HPS te nemen.
              Ik heb daar geen spijt van gehad, alleen dat ik niet gelijk voor een 400w HPS ben gegaan. Maar ieder zijn keuze
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Led-paneelse Kweken

                Met 1 lamp met digitale ballast ga je nooit problemen krijgen. Tenzij al jouw grootverbruikers op hetzelfde circuit staan, wat geen realistische situatie is. Brand komt voor bij grote kwekerijen, wegens overbelasting of gewoon door dom geklooi. Ik denk niet dat hier op het forum al ooit een tentje in de fik gestaan heeft.

                Ik heb nu een evsa en de lamp staat op 600 watt. Ik kan de fitting met mijn blote handen aanraken. De vsa zelf ook. De lamp zelf, daar kan je tot op 10-15 cm van komen zonder je te verbranden. Hoezo brandgevaar?

                Verbruik? 150 led of 150 hps, blijft gelijk he. Onder die hps haal je met gemak 100 gram, onder die leds nog niet de helft. Vertel dat maar aan uw samenwonende. Plus de hps is een pak goedkoper

                Comment


                  #9
                  Re: Led-paneelse Kweken

                  Dus met deze lamp zou ik een mooi resultaat kunnen behalen ?


                  http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...p-fs-hps-lamp/

                  Comment


                    #10
                    Re: Led-paneelse Kweken

                    Een E VSA is veiliger!
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Led-paneelse Kweken

                      Kan je mij een bestel site door sturen waar men deze verkoopt

                      alvast bedankt

                      Comment


                        #12
                        Re: Led-paneelse Kweken

                        Alle respectabele tuincentra voorheen bekend als groeiwinkel
                        Maar denk niet dat 150w EVSA bestaan, maar een dimbare 250W kom je heel eind.

                        Ik kan wel wat linkjes geven maar hoop shops hebben nu (tijdelijk) de zaak dicht of in reorganisatie ivm de nieuwe wetgeving.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Led-paneelse Kweken

                          google is je vriend zoek evsa

                          Comment


                            #14
                            Re: Led-paneelse Kweken

                            250W EVSA
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Led-paneelse Kweken

                              150W bestaat ook wel:
                              http://www.growcorner.nl/en/150-watt-minimax-esva

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X