Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groeiproblemen denk ik (autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

    Bwa. Penwortel he. Die gaat in sneltempo naar beneden tot die niet verder kan. Schiet mij nu niet dood als ze uitdrogen he Maar als ze nu vochtig staan en je neemt ze eens vast heb je een goeie richtlijn. Ik had het daar in het begin moeilijk mee, maar je voelt goed het verschil tussen vochtige en droge grond, in gewicht. Hopelijk komen ze er dan nog door, kan wel een dag of 5 duren.

    Comment


      #17
      Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

      zal u niet doodschieten als ze uitdrogen. Ben al blij met de hulp ook als ze zouden mislukken.Heb nog 15 zaadjes liggen ,dus kan altijd opnieuw proberen. Is allereerste kweek, dus zou straf zijn moest alles perfect verlopen van de eerste keer. Ik zal geduld moeten hebben. Is nu wel een goede les voor volgende kweken

      Comment


        #18
        Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

        DSC01489.jpgDSC01483.jpgDSC01490.jpgDSC01492.jpgDSC01493.jpg

        Dankzij de tips die ik hier gekregen heb beginnen ze toch beter te groeien. 2e foto ziet er wel niet gezond uit,maar groeit toch verder. thnx

        Comment


          #19
          Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

          Om te beginnen, de wortel van een zaailing moet zelf op zoek gaan naar water, zo krijg je een goed wortelstelsel en een gezonde plant. Daardoor gaat de wortel door de gehele pot heen, op zoek naar water. Zie aanbevelingen van andere.

          Wat voor lamp gebruik je? Een spaarlamp wordt niet zo heet je zou ze bij wijzen van spreken op 25cm hangen. Belangrijk is in de groeifase dat je het daglicht imiteert, dus lampen met 6000K (Kelvin) of hoger. AUtoflowers gaan vanzelf in bloei. Zelf gebruik ik 6400K voor de groei (18W) led lamp en dat gaat goed, daarna gaan ze het balkon op.

          En dan de aarde, wat voor aarde? Gewone Potgrond of voorbemeste?
          Groetjes,
          Goldleaf .
          Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

          Comment


            #20
            Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

            Een spaarlamp wordt niet zo heet je zou ze bij wijzen van spreken op 25cm hangen.
            Op 25 cm is het licht van een spaarlamp kwa lichtintensiteit al totaal onbruikbaar voor de planten (omgedraaide kwadratenwet). Een spaarlamp hang je op 3 tot 5 cm boven de plant.

            Comment


              #21
              Re: groeiproblemen denk ik (autoflower)

              Heb een Phillips Master HPI-T Plus 250w. Deze hangt nu op +- 25 cm en zou ze ook niet korter hangen,want anders gaan mijn plantjes verbranden. Ik geef nu om de 2 dagen een beetje water rond de planten en niet rechtstreek op het steeltje. Grond is plagron light mix met minimale voorbemesting zodat ik zelf kan voeden naar eigen inzicht. Denk dat momenteel alles wel ok is,want ze groeien redelijk goed verder. Maar sta altijd open voor suggesties.

              Comment

              Bezig...
              X