Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Testje AK47 auto op de vensterbank

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Testje AK47 auto op de vensterbank

    Korting op 420shop
    Ha beste mensen,
    Hier een kweekverslagje van mijn kant!
    Ik ben bezig met een vernsterbank kweekje achter enkel glas.
    Zaadje is gezaaid op 15 maart dus ben nu +- 30 dagen bezig.
    Grotendeels van de tijd zet ik de pot tussen het raam en een wit rolluik in zodat het licht dat binnenkomt meteen weer terug gekaatst wordt. Misschien is dit de reden dat hij het al zo lekker doet zo vroeg in het jaar!?
    Mijn excuses, de foto's zijn gedraaid maar krijg dit niet verbeterd!
















    Meer foto's volgen als de tijd vordert!
    Keep on growin
    Attached Files
    Last edited by Pieterburen; 17 April 2015, 09:37. Reden: spelfoutje

    #2
    Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

    Doet het goed achter het raam, mede omdat het enkel glas is.
    Zou je de ruiten goed schoon houden gaat dat nog tientallen procenten licht schelen.

    Amstel bier eh..?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

      Ondertussen inderdaad het raam eens schoongemaakt!
      Verder ben ik nu begonnen aan groeivoeding van Blackgold, deze krijgt ze een keer per week.
      De aarde is doodnormale potgrond van de lidl.

      Verder buig ik eens per dag het stammetje een beetje met de hoop dat ze wat dikker wordt daardoor. Experimentje

      Groetjes

      Comment


        #4
        Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

        Hoe ga je geur overlast vermijden? Of gaan ze naar buiten?
        -

        Comment


          #5
          Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

          Plantje groeid goed door! Vee nieuwe bladvorming en begint nu ook al lekker te ruiken. Als dit te erg wordt gaat ze wel naar buiten maar tot nu toe vind ik het heerlijk!
          Helaas heb ik wel last van een bladprobleem, de oudste onderste bladeren beginnen om te krullen en geel te worden. Sommige bladeren vertonen nog geen vlekken maar beginnen wel naar beneden te krullen en voelen droog aan.
          hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip! Ik geef 1x per weer black gold voeding, zou dit al te veel zijn?

          image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
          Last edited by Pieterburen; 22 April 2015, 07:15.

          Comment


            #6
            Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

            Het lijkt op een zuurstoftekort bij de wortels (is meestal teveel water)
            Heb je de Blumats anders afgesteld ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

              Blumats zijn naar mijn weten goed afgesteld. Grond is voor mijn gevoel aan de droge kant. Hoe zou ik de wortels meer zuurstof kunnen geven?

              Comment


                #8
                Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                Wat minderen met water geven zou ik zeggen. Iemand die dit bevestigd voor Pieter?
                Keep blazin', keep blazin', keep blazin'!

                Comment


                  #9
                  Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                  Denken jullie niet dat het overvoeding zou kunnen zijn? Plantje staan echt behoorlijk droog en lijkt mij dus heel uitzonderlijk dat ze te veel water heeft gekregen!
                  Iets minder oude blaferen vertonen nu ook beginnende bruine zijkantjes en hier en daar een geel stipje op het midden van het blad.
                  zou super zijn als iemand mij er snel mee kan helpen, voordat het uit de klauwen loopt!

                  Groetjes!

                  Comment


                    #10
                    Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                    Zitten er gaten onderin die pot ?
                    Kijk anders ff bij de helpdesk, daar staan 1000den posts over beestjes, ziekten en bladproblemen.
                    Daar is de afgelopen jaren vast al eens iemand geweest die dit had.

                    Met Blumats zouden ze niet te nat kunnen komen, daarom de vraag of je ze veranderd had.
                    Het onderste blad is meestal oude schade, dat kan een tijd geleden al ontstaan zijn. Het blad groeit, en de plek wordt beter zichtbaar.
                    Als de zijkanten van een blad bruin worden, de karteltjes dus wijst dat op overvoeding.
                    Altijd gepaard met gele/verbrande bladpuntjes, die krijg je altijd eerst.
                    Die zie ik bij jou al niet, dus geen overvoeding.
                    De kleur is goed, ondervoeding (een tekort) dus ook niet.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                      Bedankt voor je reactie! Ik he inderdaad al een tijdje aan het lezen op het forum. Staat veel info op, echter is het natuurlijk altijd fijn om een expert reactie op je eigen plant te krijgen ter bevestiging.
                      Ik zal vanavond wat meer foto's uploaden van de details.
                      Er zitten gaten onder in de pot dus evt te veel water kan er uit lopen. Misschien dat je met meer gedetaileerde foto's een beter oordee kan geven.
                      Anders is het maar hopen dat het inderdaad oude schade is en zal ik gewoon hetgeen dat ik nu doe voort moeten zetten met de hoop op verbetering!

                      vanavond meer pics!

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Bij deze de gedetaileerde foto's van de gele vlekjes en gekruld blad.
                      Verder groeid hij lekker verder zoals jullie zien!
                      image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                        Weer een update! Plantje wilde ik eventjes wat frisse lucht geven en staat nu even lekker buiten te zonnen! Op de pladprobleempkes na ben ik erg tevreden en begint nu lekke te bloeien en te ruiken!
                        helaas zet het bladprobleem voort, probeer haar nu een tijd geen water en voeding te geven.. Kijken wat ze gaat doen. Of iemand misschien andere tips?
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                          Lijkt mij op een wat water teveel. Verder mooie plant.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment


                            #14
                            Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                            Helaas na een tijd geen water, bladproblemen weer toegenomen... Vandaag maar weer begonnen met voeding, kijken hoe ze daar op reageerd! Waarschijnlijk ook nog last van ongedierte, heb geen beestjes kunnen vinden maar veel bladeren zijn aangetast. toch nog maar op zoek naar een bestrijdings middel of halen dat ze het red tot het einde van haar bloei? 4 weekjes denk ik nog?
                            Bloeien doet ze gelukkig wel lekker...

                            image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            En natuurlijk nog een foto van een van haar tripjes naar de achtertuin om wat lekker te kunnen bronzen!
                            image.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: Testje AK47 auto op de vensterbank

                              Plantje staat er wel mooi bij.
                              Zou niet meer spuiten met bestrijdingsmiddelen aangezien je al in de bloei zit. Je denkt nog 4 weekjes en dan te oogsten?
                              Dan zal ik je moeten teleurstellen want reken daar maar nog een week of 4 bij dus in totaalmnog een week of 8 a 9.


                              Thugz
                              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                              Comment

                              Bezig...
                              X