Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop all-in-one groeikast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aankoop all-in-one groeikast

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik wil graag in mijn eigen dagdagelijkse verbruik voorzien en heb ook de tijd om zelf te kweken. Ik spendeer nu zo'n goeie 700 euro per maand aan +- 100 gram. Aangezien ik echter wat discreet wil zijn (kinderen thuis), lijkt een afsluitbare groeikast die ook de geur binnen perken houdt, ideaal. Natuurlijk kan ik ook zelf beginnen klussen, maar zo handig ben ik niet (fysieke handicap) en bovendien wil ik een langetermijnoplossing waarbij ik zo goedkoop mogelijk aan mijn dagelijkse noodzaak kan voldoen. Sowieso wil ik ook deze vaporizer (http://www.dutch-headshop.com/nl/mig...el-p-1203.html) kopen, om mijn longen wat te ontlasten.

    De kweekkast die ik op het oog heb is deze: http://www.eurokweek.com/kweekkast/g...-compleet.html

    Alles is ingebouwd, inclusief ventilatie en er zitten filters tussen. Dit zijn de specificaties: vermogen: 250Watt oppervlakte ~0,35 m2 plaats voor 9 x 6,5 ltr potten, 4 x 11 ltr potten. ventilator: Winflex - 185M3 per uur ingebouwd in acoustisch geisoleerde luchtslang filter: Prima Klima K2600 240m3 transformator: ETI 250W lamp: 250W Sylvania Growlux met Powerlux reflector. timer:Legrand Omnirex
    Ik snap dat velen zullen roepen dat het een stuk goedkoper kan, maar zoals gezegd wil ik graag correct investeren om zo'n goed mogelijk resultaat te bekomen. Bovendien kan ik makkelijk met de rolwagen tot bij de kast komen, wat niet kan in een tentje. Het enige probleem die ik heb is dat ik eigenlijk LED lampen zou prefereren. Ze kosten meer, maar ze verbruiken veel minder en zijn bovendien ook veiliger.

    Daarom een aantal vraagjes.

    - Dit kastje is slecht 0,35 vierkante meter, hoeveel planten kan ik daar dan in kweken? 4 potten van 11l = 4 planten?
    - Heb ik eigenlijk geen 2 kasten nodig, met een kweek van zo'n 4 weken verschil, zodat ik niet zonder kom te vallen?
    - Is een de aankoop van een droogkast interessant? ook vooral met het oog op geurhinder? Ik snap dat het geurvrij niet kan, maar k'zou het wel leuk vinden moest mijn huis niet vol cannabisgeur hangen.

    Verder lees ik, en merk ik uit eigen ervaring, dat hydrocultuur eigenlijk the way to go is wanneer het over kweken gaat. Maar ook dat vergt een investering en ik ben ook bang dat een amateur als mezelf eigenlijk het gewoon zal verknallen.

    - Is hydrocultuur veel moeilijker dan gewoon in grond?
    - Is het de investering waard wanneer het enkel over persoonlijk gebruik gaat?

    Verder ook nog wat vragen over het verbruik. Ik kan me voorstellen dat zo'n kastje nogal veel stroom nodig heeft. Nu, aangezien ik toch sowieso weed nodig heb gaat het voor mij vooral over minimaliseren van de kosten op lange termijn, dus dat neem ik er wel bij.

    - Hoeveel bedraagt jullie rekening elektriciteit meer door de kweekkast?

    Alvast bedankt om dit te lezen en voor alle tips, links, ...!

    Take care,
    Thomas

    #2
    Re: Aankoop all-in-one groeikast

    Die kastjes zijn hun geld echt niet waard en led verbruikt helemaal niet minder om een gelijkaardig resultaat te halen zoals met hps.
    Veiliger is led ook niet als je hps met evsa degelijk aansluit.
    Btw 700 euro voor 100 gr, is dikke ripperij.

    Comment


      #3
      Re: Aankoop all-in-one groeikast

      Waarom geen tentje of grotere, evt. zelf te bouwen, kast ?

      Ik vrees dat het gepriegel wordt op dat oppervlakte en je gaat nooit
      zelfvoorzienend voor 100 gram per maand redden met deze kast.

      Een heel ervaren en goede kweker kan met kunstgrepen 1 gr per watt halen. Als je net begint haal je misschien met veel mazzel 0,25 a 0,5 gram per watt. Aan de andere kant is er niets lekkerder dan een zelfgekweekt wietje, dit is vaak ook potenter dan coffeeshopwiet waardoor je misschien minder hoeft te gebruiken

      Een rolwagen is een rollator of rolstoel ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Aankoop all-in-one groeikast

        ik vrees er ook voor.
        Denk dat je moet uitkijken naar een kastje met een 600w of zo. (120x120x200)
        OF mss zelfs 2x400w.
        Eens goed rekenen.
        1x kweekje duurt tussen de 3-4maanden
        En reken maar voorzichtig met 0.5gr/w.
        En er kan veel mislopen, begin daarmee goed,deftig,proper, ect............
        gr

        Comment


          #5
          Re: Aankoop all-in-one groeikast

          Hoi,
          Zit zelf met vergelijkbaar probleem, ben nu meer als 200 dagen aan het kweken en heb de nodige stomme fouten gemaakt. Heb je misschien een klein kamertje wat je kan inrichtten? Kun je met een sleutel voor de kids afsluiten. Omdat ik ook een heavy user heb ik dat zo gedaan. schuifdeuren kun je ook heel goed lichtdichtmaken..
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #6
            Re: Aankoop all-in-one groeikast

            Kijk hier is op het forum? Ik zag dat goudeerlijk zijn tent met materiaal verkocht! Is misschien een goede starters set?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment


              #7
              Re: Aankoop all-in-one groeikast

              Dat is een heel goed idee van jou Gdog !
              Goudje biedt wegens omstandigheden een mooie en praktisch nieuwe set aan set aan 2x gavita 600 w, northstar kappen, 1000w softbox met filter, tensiometer en een hoop no mercy voeding aan. Denk alleen dat je hier nog niet bij de verkoopsectie kan kijken thomassurvivor ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Aankoop all-in-one groeikast

                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                Dat is een heel goed idee van jou Gdog !
                Goudje biedt wegens omstandigheden een mooie en praktisch nieuwe set aan set aan 2x gavita 600 w, northstar kappen, 1000w softbox met filter, tensiometer en een hoop no mercy voeding aan. Denk alleen dat je hier nog niet bij de verkoopsectie kan kijken thomassurvivor ?
                Kandie nog nie zien,
                Kwam ik ook pas later achter toen ik net begon,
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #9
                  Re: Aankoop all-in-one groeikast

                  De 1000w softbox moet natuurlijk een 1000m3 softbox zijn
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Aankoop all-in-one groeikast

                    Om aan 100gram de maand te komen moet je het inderdaad wel wat groter zien. Dan ga je het niet redden met die 250w HPS en die oppervlakte.

                    Is een buiten kweekje misschien een mogelijkheid? Zo kan je natuurlijk in de lente/zomer periode wel wat meer voorzien.
                    5x Jack Herer & een AMS'je!

                    Comment


                      #11
                      Re: Aankoop all-in-one groeikast

                      Dag iedereen,

                      Bedankt voor de vele informatie! Ik vreesde inderdaad dat dat kleine kastje het niet kan redden, en veel opties zijn er niet voor me. Ik heb wel een garage waar ik een degelijk kast in kan krijgen, of een tent natuurlijk. Bedankt voor de tip, ik neem zeker contact op met Goudje.

                      Realiteit is dat ik geen tuin heb en dat mijn huis ergens midden een drukke woonbuurt ligt, en zelfs niet ver van een basisschool. Geurhinder is dan ook mijn eerste bezorgdheid. Het is zo moeilijk om een deftige oplossing te vinden. Zucht.

                      700 euro voor 100 gram is inderdaad dikke ripperij, en ook dat is een reden om zelf te kweken. Ik haat het om afhankelijk te zijn van de goodwill van anderen om aan de nodige kruiden te komen, en dus ook aan de prijs die zij daarvoor "zelf ook betaald hebben".

                      Leuk dat dit forum bestaat en bedankt voor de reacties.

                      Take care,
                      Thomas

                      Comment


                        #12
                        Re: Aankoop all-in-one groeikast

                        ik wens je alvast veel succes indien je voor jezelf zal beginnen zorgen
                        goudje is idd een zeer mooie setup voor mooie prijs.
                        indien je start , gelieve een topic aan te maken.
                        zo kunnen we je kweekje volgen en indien nodig helpen ' advies geven ' bij problemen.

                        Grts Amazing

                        Comment


                          #13
                          Re: Aankoop all-in-one groeikast

                          Ik kan nog niet PM'n blijkbaar, heb het gemaild naar de webmaster. Kan iemand anders hem op de hoogte brengen van mijn interesse? Of mag dat niet? Alvast bedankt!

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          Een rolwagen is een rollator of rolstoel ?
                          Yup, elektrische rolstoel. Weed helpt me ook tegen de fysieke pijnen. Alvast een stuk gezonder dan de rest van mijn dagen pijnstillers en uiteindelijk nierdialyse

                          Comment


                            #14
                            Re: Aankoop all-in-one groeikast

                            Oorspronkelijk geplaatst door GDog View Post
                            Kijk hier is op het forum? Ik zag dat goudeerlijk zijn tent met materiaal verkocht! Is misschien een goede starters set?
                            Materiaal wel, geen tent, Goud kweekte niet in een tent.

                            Comment


                              #15
                              Re: Aankoop all-in-one groeikast

                              Ik ben het er helemaal mee eens...niks waard die gedrochten. En ze kosten nog een berg geld ook.
                              Ik zou zelf gaan knutselen...

                              Comment

                              Bezig...
                              X