Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gwydion's tuintje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gwydion's tuintje

    Korting op 420shop
    Beste Leden,

    ik ben nieuw op dit forum en dit keer ga ik voor de 4e keer buiten stoeien en dacht eraan om maar ns een log bij te houden.

    Week 1:

    Zaadjes besteld

    Auto Chemdog Autoflower
    kreeg er 3 Amnesia Haze Auto bij dus deze test ik later.
    Wat hier staat is alleen chemdog

    en ontkiemt in wc-papier en watjes.
    Ook heb ik bij het tuincentrum een kasje gekocht om een hoge luchtvochtigheid te behouden.
    Ik heb ze vochtig gehouden(en uit laten lekken 30sec. na elke keer navullen)
    Na 2 dagen zag ik dat de zaadjes open waren gegaan en ik heb ze direct in 15L potten in de tuin geplant.
    5 stuks.
    Potgrond heb ik bij de growshop gehaald voor de juiste voeding en luchtruimte voor de wortels.
    Ook heb ik groeivoeding en P + K gehaald.
    Merk: BIO NOVA - BASIC . Soil supermix + PK 13 - 14
    Ik ben vanaf dag 3(direct na ontkiemen dus) begonnen met voeding.

    Week 2: Inmiddels ontkiemt en boven de grond. kleine plantjes zijn nu begonnen met groeien.
    Foto's binnenkort
    EDIT: foto 's:





    Foto 1 = zoom-in op een plantje.
    Foto 2 = Alle planten in pot. 2 planten heb ik afgedekt(kas effect) en 3 niet. om te testen of het een daadwerkelijk verschil maakt voor volgende jaren.
    Foto 3 = 2 zaadjes in kas mocht er een plantje vroegtijdig sterven.

    Tip's zijn altijd welkom uiteraard
    Last edited by Gwydion; 11 May 2015, 23:05.

    #2
    Re: Gwydion's tuintje

    Eerste 2-3 weken kunnen ze zeker zonder voeding. Ook met light mix.

    Comment


      #3
      Re: Gwydion's tuintje

      Bedankt voor de Tip Beowulf!
      Tof dat je zo snel reageert man.

      Ik ga me tel. ff pakken dan post ik een fotootje.
      EDIT: ondertussen erop gezet en ik ga het nu een week zonder voeding doen!
      Last edited by Gwydion; 11 May 2015, 13:37.

      Comment


        #4
        Re: Gwydion's tuintje

        zoals beowulf al zij

        je kan makkelijk eerste 2 weken zonder voeding door met je medium
        als je wil zelf iets langer ..

        ziet er goed uit al .. kan maar beteren en beteren met te leren he
        2015 * zboy's toppentuintje *

        en voor de rest blaazee it mede growers

        Comment


          #5
          Re: Gwydion's tuintje

          Ze kunnen ook wel even zonder water zo te zien.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Gwydion's tuintje

            Van welke zaadproducent zijn deze chemdogs?

            Als je aan het eind conclusies wil trekken, kun je niet zeggen dat je 15L potten hebt gebuikt, want op deze manier heb je effectief 10L potten (voor zover ik het met de foto kan schatten).

            Succes en veel plezier met de kweek!
            Balkon-kweek 2015

            Comment


              #7
              Re: Gwydion's tuintje

              Bedankt voor de interesse mensen!
              @Zboy: oke dus eigenlijk kan ik met deze grond dus bijna de hele groei periode door zonder voeding ?
              Ik zal zo nog even een foto van me grond posten. Ik wil een regenton gaan neerzetten zodat ik regenwater kan geven(ik las dat regenwater de ideale ph waarde bevat?) Dan geef ik me voeding wel aan me druiven haha.

              @QnQ: grond heb ik vochtig. Ik prik altijd een vinger in de grond om te voelen of de grond op 5cm vochtig voelt. Ik heb inderdaad een beetje scheutige handen, over het algemeen geef ik eens per 3 dagen water in het begin. Niet echt een vaste hoeveelheid maar een scheut in elke pot. Kan wel wat droger dus? Heeft te maken met de spreiding van de wortels als ik het goed begrijp?

              @PPM:ik heb ze via wietzaadjes.nl besteld. Autoseeds is de producent dacht ik. En met die 10L bedoel je dat ik me potten niet vol genoeg heb gedaan?
              Ik las inderdaad dat een autoflower 11l grond nodig heb. Vandaar dat ik ze niet tot de rand gevuld heb. Ook heb ik nu gaas over me potten gespannen tegen het ongedierte en dit wordt lastig als ik ze tot de rand vul. Denk je dat een autoflower het redt om een 15l vol te krijgen?
              K denk dat het iets meer dan 10l is. Ik had ongeveer 65L grond nodig om deze 5 potten te vullen.. zou indd dan op pakembeet 13L grond per pot zitten. Maar zou dus eiglk het best zijn om gewoon tot de rand vol te gooien?

              Bedankt voor het meedenken mensen.

              Klein vraagje: heeft scroggen enige meerwaarde in de buitenlucht en dan ook nog ns een autoflower of moet ik gewoon wachten tot ik een hokkie heb ? Haha ik heb de smaak weer te pakken.

              *plukt ondertussen 3x per dag aan zn druiven/appel/perzik*

              Comment


                #8
                Re: Gwydion's tuintje






                Groei dag 3: plantjes groeien rustig door, gisteravond de grond nog even door geharkt want ik kreeg weer last van groene vingers. Vandaag geen water gegeven want ok heb ze niet onder een afdakje gezet om de ochtendzon mee te pakken(ik heb vakantie dus lekker uitslapen). Maar moeder natuur had al wat ph water gegeven aan me plantjes

                Comment


                  #9
                  Re: Gwydion's tuintje

                  Idd man we staan gelijk met onze baby's
                  Als hoofdkweek zie ik af van autoflowers
                  Waarom ? simpel ! de smalle opbrengst ervan ..
                  heb het binnen 1 x gedaan in de tijd met autoflowers & was er niet echt content van ( flouwe opbrengst nog geen 120 gr )
                  terwijl ik met 6 vrouwlijke ( northern Light ) zaadjes een opbrengst had van 612 gr ferm verschil zou je denken ..
                  voor de zelfde prijs aan kweek onkosten ...

                  en om je vraag te beantwoorden ..
                  je kan idd makkelijk je groei periode door zonder extra groei voeding als je maar van plan bent 2 weken ofzo voor te groeien ..
                  & dat van je waterton is ook geen slecht gedacht
                  hoef je niet te sleuren met emmers water & dergelijke ..
                  laat ze maar genieten van de buiten zon !
                  je zet ze toch wel nog steeds binnen snachts ?
                  Laterzz man
                  2015 * zboy's toppentuintje *

                  en voor de rest blaazee it mede growers

                  Comment


                    #10
                    Re: Gwydion's tuintje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gwydion View Post
                    @PPM:ik heb ze via wietzaadjes.nl besteld. Autoseeds is de producent dacht ik. En met die 10L bedoel je dat ik me potten niet vol genoeg heb gedaan?
                    Ik las inderdaad dat een autoflower 11l grond nodig heb. Vandaar dat ik ze niet tot de rand gevuld heb. Ook heb ik nu gaas over me potten gespannen tegen het ongedierte en dit wordt lastig als ik ze tot de rand vul. Denk je dat een autoflower het redt om een 15l vol te krijgen?
                    K denk dat het iets meer dan 10l is. Ik had ongeveer 65L grond nodig om deze 5 potten te vullen.. zou indd dan op pakembeet 13L grond per pot zitten. Maar zou dus eiglk het best zijn om gewoon tot de rand vol te gooien?
                    Het was meer om te checken of je bewust was van het feit dat, blijkbaar wel! De gedachte dat die 15L volledig gebruikt zal worden (of niet) is natuurlijk interessant(kosten/baten), zo had ik het nog niet bekeken.

                    Ik ben dit jaar mijn eerste kweek begonnen en heb mijn AF's in 9L potten (bijna tot de rand gevuld ) en kon na 1 week nog een litertje potgrond bijvullen. Kleine potten gebruik ik in de hoop dat de planten ook klein blijven(ivm balkon), maar ik ga bij de bloei eventueel vloeibare voeding toevoegen.

                    Ik heb geen ervaring en zou niet durven zeggen wat beter is. Mijn gedachten: mocht de huidige "pakembeet 13L" niet voldoende zijn, dan zie je dat op een gegeven moment wel aan de bladeren en kun je altijd nog vloeibare voeding toe gaan voegen. EN/OF Je zou na een bepaalde tijd de potten nog kunnen bijvullen tot de lobblaadjes(schijnt wel risico op stamrot te zijn). OF je vult enkele potten bij en andere niet om het verschil te zien. OF even wachten op een ervaren grower .

                    Groet!
                    Balkon-kweek 2015

                    Comment


                      #11
                      Re: Gwydion's tuintje

                      @Zboy: haha ja precies hoe ik het altijd heb bekeken. De opbrengst is indd beduidend minder bij autoflower. Echter was mijn gedachte dat als ze er maar 9 weken over doen. Ik er zodra deze gaan bloeien weer 5 bij zet zodat ik er 10 kan oogsten en hoop dan toch een kleine 300 eraf te halen (ik leg de lat hoog). Voorgaande jaren altijd met normale plantjes gewerkt maar soms kwam ik in de knoop met het koude weer wat ook aardige schade aan de opbrengst kan toebrengen. Mijn oom heb vorig jaar 3x kunnen oogsten van zn autoflower. Neemt niet weg dat mn andere oom een kleine kilo (900g) van 5 planten afhaalt. Maar die is wel 6 maanden bezig en rolt de hele dag met skateboardjes door zn tuin[emoji23] normaal zet ik me plantjes onder een afdakje of in mn buitenschuurtje. Nachtvorst maak ik me niet zo druk meer over. Maar nu ik jou weer over 600g hoor praten begint de twijfel toe te slaan haha

                      Comment


                        #12
                        Re: Gwydion's tuintje

                        Oorspronkelijk geplaatst door PPMbuzi View Post
                        Het was meer om te checken of je bewust was van het feit dat, blijkbaar wel! De gedachte dat die 15L volledig gebruikt zal worden (of niet) is natuurlijk interessant(kosten/baten), zo had ik het nog niet bekeken.

                        Ik ben dit jaar mijn eerste kweek begonnen en heb mijn AF's in 9L potten (bijna tot de rand gevuld ) en kon na 1 week nog een litertje potgrond bijvullen. Kleine potten gebruik ik in de hoop dat de planten ook klein blijven(ivm balkon), maar ik ga bij de bloei eventueel vloeibare voeding toevoegen.

                        Ik heb geen ervaring en zou niet durven zeggen wat beter is. Mijn gedachten: mocht de huidige "pakembeet 13L" niet voldoende zijn, dan zie je dat op een gegeven moment wel aan de bladeren en kun je altijd nog vloeibare voeding toe gaan voegen. EN/OF Je zou na een bepaalde tijd de potten nog kunnen bijvullen tot de lobblaadjes(schijnt wel risico op stamrot te zijn). OF je vult enkele potten bij en andere niet om het verschil te zien. OF even wachten op een ervaren grower .

                        Groet!
                        Ja ben een echte nederlander. Ik wil zo veel mogelijk rendement op mn investering haha. Als je met 9L potten werkt is het indd slim om ze nokvol te zetten. Je wilt indd geen bomen van 2meter hoog op je balkonnetje als je er ook nog een beetje van de zon wilt genieten[emoji102] al word ik er zelf altijd wel erg vrolijk van om in me eigen bos te zitten haha

                        Goede tip over die stamrot. Die kende ik nog niet. Als ik zie dat ze te hoog schieten prop ik er meestal wat aarde bij ja.

                        Comment


                          #13
                          Re: Gwydion's tuintje

                          idd , had ik hier nu geen 2 kleintjes lopen
                          dan ging ik gerust door in men tent ..
                          omdat ik weet wat het kan opbrengen
                          als je het goed doet natuurlijk & niet loopt te klooien

                          andere nadeel zijn ook weer de onkosten ..
                          electr enz + risico dat de buren ofz er achter komen ..

                          men gebuur is ooit gestekt geweest met toch een heel goed geisoleerde dak
                          46 vrouwtjes in beslag genomen .. kan je zeggen dat ze er niet mals op zijn binnen

                          foto van je schatjes man ??
                          2015 * zboy's toppentuintje *

                          en voor de rest blaazee it mede growers

                          Comment


                            #14
                            Re: Gwydion's tuintje

                            K heb er ook 2 lopen .. wel een koophuis.. ja zijn ze geen fan van he. Ja indd ik maak me ook zorgen over ontdekking door helicopter etc. Daarom vind ik schuur helemaal riskant. Maar kijk hoeveel er is . We kunnen allemaal elke dag roken. Het komt toch echt ergens vandaan. En een kleine tent zou je van denken dat dat niet zo extreem zichtbaar is .. btw zijn er ook mensen die braaf tomaatjes kweken op zolder. Lijkt me niet dat die mensen ook invallen krijgen?

                            Comment


                              #15
                              Re: Gwydion's tuintje

                              ---UPDATE---
                              Groeidag 7:

                              Paar daagjes op vakantie geweest. Plantjes lekker buiten laten staan. Heerlijk weer geweest . Alleen vandaag helaas weinig zon.
                              Me dames zijn mooi gegroeid en geen overtrek (waarschijnlijk door het prachtige weer).
                              Ik ben gestopt met voeding en probeer ze zoveel mogelijk met regenwater te bewateren.
                              *nu ik een paar dagen weg ben geweest is het verschil duidelijk te zien. Uiteraard geen update zonder foto's dus bij deze:

                              uploadfromtaptalk1431771217637.jpguploadfromtaptalk1431771241588.jpguploadfromtaptalk1431771257706.jpguploadfromtaptalk1431771273380.jpguploadfromtaptalk1431771288489.jpg

                              Hopelijk hebben ze dorst want er is vannacht genoeg gevallen.
                              Alleen grootte valt nog een beetje tegen maar geduld is nooit mijn sterkste kant geweest

                              Comment

                              Bezig...
                              X