Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek AF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek AF

Korting op 420shop
    Beste medekwekers en gepassioneerde liefhebbers,

Ik heb de stap gezet om dit jaar zelf te kweken, zaadjes gekocht via Royalqueenseeds.
    Ik heb gekozen om 5 AF'jes te zetten in mijn zuidgerichte glazen veranda/serre.
    allemaal tesamen ontkiemt rond 13/04/2015
    1 heeft het ontkiemingsproces niet overleeft door mijn fout (veel te diep in het medium gestoken) ookal heeft ie geprobeerd, het mocht niet zijn.
    Anyways.. de rest doet het (denk ik) goed, vooral 1 die al van het begin véél sneller en steviger groeit (northern light automatic)
    Dan zijn er nog 3 white widow automatics.
    Uiteraard wanneer het ideaal weer is buiten, gaan ze ook buiten, wat tot hiertoe misschien 30% v d tijd was.
    Ik heb ze laten ontkiemen in turfpotjes met basic zaai- en stekgrond, na een aantal weken heb ik ze gelijk in hun 'eind'potten gestoken om teveel stress en groeiremming te vermijden.
    De northernlight heb ik gwn recht in de batmix gezet, hydrokorrels onderaan en bovenaan, heeft wel wat stress te verduren gekregen na een beetje gebroken te zijn vanonder op de hoofdstam (thx to de britse korthaar van m'n vriendin) duidelijk te zien op de foto's.
    Voor de andere 3 heb ik coco's (van een plantencentrum) gemengd met batmix, waarvan het midden v d potten enkel coco's (een kommetje coco's zeg maar) + idem de hydrokorrels boven en onder de pot.
    Alle 4 krijgen evenveel licht, lucht, water en coco'svoeding A+B, naar mijn inzien lijken ze mij allemaal gezond en wel, maar mening van andere is altijd welkom en daarom ik dit wil delen met jullie.
    Dusja een dikke maand verder, ze zijn niet echt op volgorde, tussen sommige foto's zit er een paar dagen tussen en soms een week..
    Attached Files
    Last edited by Droned; 20 July 2015, 10:24.
    A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

Re: Eerste kweek AF

update.
    Attached Files

Comment

Ziet er leuk uit. Blijf volgen.
      Succes

Comment

thx, indd pure pret ^^

Comment

Die hydro korrels boven op, is om uitdroging te voorkomen? Daar heb ik nogal last van en zou dus een mooie uitkomst zijn. Verder succes!
          Grow bitch! Grow!

Comment

thx! om indd uitdroging te voorkomen van de oppervlakte, met als de bedoeling dat de wortels vrij spel krijgen van uiterst boven tot uiterst beneden de pot. (naar eigen inzien)
            ik geef met een gieter water en volgens mij helpt het beter te verspreiden daarmee + het (denk ik) te verrijken van zuurstof, ik hoor het elke keer knetteren na het gieten love it
            ph is 7.5, denk ik, ook ni slecht.
            ik doe eigenlijk gwn maar wat m'n gevoel en fantasie zegt

Comment

Die meest rechter foto die je stuurde gaat al erg lekker man ! Begint er al uit te zien als een mooie plant, hoelang staat die al ?
              - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

thx! indd een pareltje, beetje LST aan de zijtakken heeft haar goed gedaan Dat is de northern light automatic ontkiemt op 13-04

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

question: ik heb de mogelijkheid om aan DCM vivifos te geraken N-P 4-30, is dit aan te raden om toe te dienen tijdens groei en/of bloei?

Comment

LST aan de zijtakken ?
                  - Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

update. WP_20150606_001.jpgWP_20150606_002.jpgWP_20150606_003.jpgWP_20150606_005.jpg

Zou ik de uiterst rechtse (grootste in rode pot) best kunnen ompotten? staat namelijk net in bloei..
                    Last edited by Droned; 6 June 2015, 09:14.

Comment

Mooi verslagje tot nog toe, blijf ik zekers volgen !!

En zelf zou ik hem nog ompotten naar een grotere,, zo kan ie mss nog verder ontwikkelen.. Het lijkt mij dat ie nog wel wat gaat groeien zo te zien..
                      Maar is mijn menig natuurlijk. K'doe het ook vooral op gevoel

Critical

Comment

merci! ^^ en indd, ik ben een grotere pot gaan hale en vanavond krijgt ze een verse voet
                        de uitkomst zal'k posten.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ompotten northern light, great succes. 11289878_1608938716049724_467738981_n.jpgWP_20150606_008.jpg

Comment

er beginnen gele bladeren voor te komen, is dit alarmerend of gewoon haar ding laten doen?WP_20150610_001.jpgWP_20150610_002.jpg
                          Last edited by Droned; 10 June 2015, 06:11. Reden: extra foto

Comment

Dees is zeker het einde van de wereld niet,, ge moet het wel zo houden,, dat de rest ook ni vergeeld anders is't voor niks geweest..
                            Ben je gaan opzoeken wat het zou kunnen zijn?? Teveel water/voeding of te weinig?!

En als ge overpot moet je dezelfde dag of zeker de dag erna rootfast of atazyme door je water voor de plant extra mixen!! (of wat in jouw vitamine/voedselbox zit voor wortel stimulator)
                            Houden de wortels van en je plant dus rechtstreeks ook..

Critical

Comment

Mooie plantjes Goed Bezig
                              "Weed is not a Drug,it's a plant,
                              So i'm not a drugdealer,
                              i'm a Florist"

Comment

Bezig...
                              X