Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flint's tuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Flint's tuintje

    Ik kom hier niet meer
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Flint's tuintje

      ieuw.....die heeft 4 ogen.....brrr

      Comment


        Re: Flint's tuintje

        Eigenlijk heeft ze er 8.

        Avator.jpg2015-08-251.jpg

        Amnesia number9 van de Lange 1908 is na de oogst van de eindtoppen weer gereveged en hikt nu weer tegen de bloei aan. Van de nieuwe scheuten zijn stekken genomen. ZO leven de genen van lange's number 9 nog ff door.
        Last edited by FlintStoned; 17 September 2015, 15:49.

        Comment


          Re: Flint's tuintje

          dat is mooi

          Dus dat hoort daarbij hehehe
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Flint's tuintje

            Leuke camera's doet et jeuken ook weer camera te willen kopen.. Laatste camera was net nieuw en eerste vakantie al stuk.. grr

            Die vlieg.. in die ogen zie je jouw ook beetje
            K-007
            Kishan's kijkdoosje

            Comment


              Re: Flint's tuintje

              Mooie kunstwerkjes Flint
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Flint's tuintje

                DSC00186.jpgIk dacht dat ik hete pepertjes in de "hotbra" had gepoot maar het blijken blok paprikaatjes te zijn. Dus eigenlijk is het een papribra nu.
























                DSC00190.jpg
                Vanillakuschke en een geknakte killermonty.



                DSC00192.jpg


                DSC00184.jpg

                Autumn Leaves


                2015-09-173.jpg

                2015-09-171.jpg
                Last edited by FlintStoned; 17 September 2015, 20:25.

                Comment


                  Re: Flint's tuintje

                  De Max FlintStoned

                  Er schuilt een groot man in jou !

                  Respect El Pacha





                  Grtz
                  Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

                  Comment


                    Re: Flint's tuintje

                    Heb je die Ammie gekruist ofzow ?
                    K-007
                    Kishan's kijkdoosje

                    Comment


                      Re: Flint's tuintje

                      DSC00378.jpgDSC00370.jpg2015-09-183.jpgDSC00375.jpg
                      Dit bloemvliegje zat vanmorgen lekker in het zonnetje te genieten van een druppel dauw, slurp, burp.


                      DSC00379.jpgDSC00380.jpg
                      De Pompoen klimt vrolijk verder, de eerste vruchten beginnen te vormen. Onder de pompoen staat wat onkruid en heeft zich een wilde aardbei gevestigd. Hiertussen heb ik wat spieren prei gepoot die ik in het voorjaar had uitgezaaid. De tuin is maar klein dus we moeten de ruimte goed benutten ghehe.



                      2015-09-184.jpg

                      Ook weer een Gewone tandkaak tegengekomen die in een dichtgevouwen blaadje haar eicocon zat te bewaken. Aan haar verschrompelde kont te zien komen de kleintjes bijna uit. Want al die tijd dat ze zit te waken eet ze niet.

                      2015-09-185.jpg
                      Ik kan met de Sony dx30 ook onderwater foto's maken. Hierboven zie je muggenlarven die aan het wateroppervlak lucht aan het happen zijn met hun luchtbuis.


                      Ik kwam onder water ook dit spinnenwaterlijk tegen. Op de poot in de linker bovenhoek zie je dat er een wormachtig iets zich tegoed aan het doen is of dat die er juist uitkruipt. Lijkt een nematode te zijn.
                      DSC00417.jpgDSC00415.jpg


                      DSC00421.jpgDSC00420.jpg

                      Tot mijn verbazing kwam er ook een pissebed langs zwemmen en ook deze knabbelde even aan het spinnenwaterlijk. Ik wist niet dat pissenbedden ook onderwater naar voedsel zochten.

                      2015-09-182.jpg
                      Klik op de foto!

                      2015-09-18.jpg

                      Jaap de struiksprinkhaan was even op bezoek in de woonkamer. op de lamellen. Na een fotoshoot heb ik hem maar weer op de rabarber gezet.
                      Last edited by FlintStoned; 18 September 2015, 12:31.

                      Comment


                        Re: Flint's tuintje

                        Tjeemig. Een genot die foto's van jou!

                        Comment


                          Re: Flint's tuintje

                          Dankjewel Ron.

                          Alleh dan gooien we er nog een paar tegen aan.

                          2015-09-189.jpg
                          Dit vliegje zat lekker te zonnen onder het genot van een dauwdruppel, slurp, ......BURP!

                          DSC00482.jpg

                          2015-09-188.jpg

                          Deze fop-bij, wat dus eigenlijk een vermomde vlieg is, lande pal voor de lens toen ik bezig was een kameleonspin te fotograferen. Omdat ik geen vin meer hoefde te verroeren zag de bij de camera schijnbaar niet als een gevaar en ze kroop nieuwsgierig dichterbij. De camera stond al handmatig ingesteld op de korts mogelijke objectafstand (4 milimeter). De foo-bij kroop exact tot daar, dus klik, jeu, ghehehe. Ja je maakt me blij met een fopbij.


                          DSC00435.jpgDSC00451.jpg

                          Ze werken gvd samen, de kleine wijngaardslak doet het grove werk en de rups kruipt er achteraan en knipt de randjes netjes bij. Overal in de tuin vind je de slakken hier, zelfs op de bloemen. Wat ze daar doen is mij een raadsel want ze vreten er niet aan. Misschien is deze wel geparasiteerd en zit ze daar te wachten tot er een vogel komt.


                          DSC00471.jpgDSC00472.jpg

                          Er wonen overigens ook nog tijgers in mijn tuintje. Maar die zitten goed verstopt.

                          DSC00455.jpg

                          Wantsen in overvloed.
                          DSC00464.jpg


                          Paren doen Groene Stinkwantsen, net als de meeste andere wantsen, door de achterlijven tegen elkaar aan te houden. Het mannetje beklimt het vrouwtje dus niet. Er is dus moeilijk vast te stellen welk dier het vrouwtje is en welk het mannetje, ook al omdat beide in niets van elkaar verschillen. Het vrouwtje zet haar eieren in groepjes af op de onderzijde van een blad. De nimfen die daar uitkomen lijken helemaal niet op hun ouders. Ze zijn groen met veel zwart, maar vervellen al heel snel voor de eerste keer.

                          2015-09-187.jpgBron



                          DSC00453.jpg

                          De bijen haasten zich om voor de herfst nog zoveel mogelijk te verzamelen.


                          DSC00492.jpgDSC00491.jpg

                          Terwijl de koolwitjes er nog een generatie tegenaan gooien ghihi.


                          2015-09-186.jpg

                          Inmiddels een oude bekende maar ik vind het gewoon een prachtspin.


                          DSC00438.jpg


                          DSC00488.jpg
                          Last edited by FlintStoned; 18 September 2015, 15:43.

                          Comment


                            Re: Flint's tuintje

                            helemaal mooi flint lekker ook weer effe om boudewijn te horen

                            Comment


                              Re: Flint's tuintje

                              2015-09-1811.jpg


                              Windevedermot (Emmelina monodactyla)

                              De windevedermot (Emmelina monodactyla) is een nachtvlinder uit de familie Pterophoridae, de vedermotten.

                              Emmelina monodactyla is een heel algemene soort, die verspreid over het hele gebied kan worden gezien. De vlinder kan vrijwel het hele jaar door worden waargenomen.

                              Vedermotten worden gekenmerkt door de diepe insnijdingen in voor- en achtervleugel. Als de vlinder rust zijn de vleugels vaak enigszins opgerold en staan ze van het lichaam af zodat er een T-vorm ontstaat.
                              Bijna alle vedermotten zijn soortspecifiek op hun waardplant, dat wil zeggen dat de rupsen van de soort gebonden zijn aan slechts een voedselplant. Zo komen de rupsen van de windevedermot alleen voor op haagwinde.




                              2015-09-1810.jpg

                              Deze kruisspin, ook wel tuinspin genoemd, had een groene stinkwants gevangen en zat zijn wantsensorbet lekker leeg te slurpen. Als toetje had ze nog wat vliegen mooi verkapt in het web hangen.

                              Comment


                                Re: Flint's tuintje

                                2015-09-194.jpg



                                2015-09-191.jpg


                                2015-09-19.jpg


                                2015-09-192.jpg
                                Schuimbeestje (sicade)

                                2015-09-193.jpg
                                Last edited by FlintStoned; 25 September 2015, 03:52.

                                Comment

                                Bezig...
                                X