Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

T-Neon kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    T-Neon kweekkast

    Korting op 420shop
    Hey iedereen!

    Herhaling van: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...293#post598293

    Even kort, wij zijn met zijn 3en en willen graag een kweekkastje maken bij ons thuis. Puur omdat het ons leuk lijkt en dus ook voor eigen gebruik. Dit is dus onze eerst post!
    Wij hebben al flink het forum doorgescanned, maar ook online gekeken hoe en wat.
    __________________________________________________ ________________


    Het forum heeft ons nu tot dusver onwijs veel al geholpen, wat een geweldige community dit!
    Wij hebben ons in eerste instantie vooral gefocussed op HPS lampen, bij een kast van 80x80x160, maar wij zijn tot de conclusie gekomen dat dit gewoon te duur wordt. En daarnaast dat het hoogstwaarschijnlijk niet stealthy genoeg zal worden. (bezoeken etc.)

    Daarom focussen wij ons nu op T-Neon, het is goedkoper, en de temperatuur loopt minder snel op, dus minder afzuiging.

    Maar dat brengt natuurlijk weer enkele vragen met zich mee. Wij hebben flink zitten googlen en gekeken op het forum, maar konden niets specifieks vinden.
    Zouden jullie misschien enkele van deze vragen beantwoorden?

    We willen een kast maken van 60x60x120. Hoogte passen we indien nodig aan. Waarin wij maximaal 2 plantjes willen groeien. Willen beginnen met slechts 1.

    Foto van hoe het ongeveer gaat worden: (nog van 80x80x160)

    a864fa967dbe73a8276797be2bb75e2e.jpg

    De vragen:

    1. Wij willen een zo hoog mogelijk rendement halen, ongeveer +- 0.5 gr wiet/watt en dit willen wij doen met 4x55 Watt T-Neon (110gr wiet). Is dit overkill? Dit willen wij doen met deze armatuur: http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/stek-verlichting/star-lite-propagator-4-x-55w/

    2. Wat betreft de groei en bloei lampen. Zodra er is gezaaid, met hoeveel watt van de groeilamp moeten we schijnen op de grond/stek? Op +- welke hoogte? Of is er een speciale steklamp?

    3. Ik had gelezen hier op het forum dat het hele proces langer duurt met een T-Neon lamp. Dat is voor ons geen probleem, maar hoeveel langer? Hoe zit het groeischema eruit als wij de T-Neon lamp gebruiken?

    4. En dan misschien wel de belangrijkste vraag! Welke afzuiging is geschikt bij 4x55W, zodat wij de temperatuur prima kunnen regelen?


    Uiteindelijk zijn wij ook van plan te scroggen en eventuele andere bewerkingen aan de plant om een optimale opbrengst binnen te halen.

    Ik wacht geduldig af en hartstikke bedankt!
    Last edited by BlazeCake; 20 November 2016, 14:51.

    #2
    Re: T-Neon kweekkast

    T-neon is doorgaans makkelijker te koelen omdat de wattages lager liggen. 2 keer 55 of 2 keer 75. Jij spreekt van 4 keer 55. Dat is 220 watt, waarvan een groot deel omgezet wordt in warmte, meer nog dan bij hps aangezien t-neon minder efficient is als hps. Je maakt ook de ruimte kleiner. Dus uiteindelijk zal je ongeveer even hard gaan moeten afzuigen als bij die 250 hps op 80x80. Je hebt enkel de stralingswarmte niet van die hps. Zeker als het effectief stil moet zijn en niet mag opvallen ga je je afzuiger op mss 20% gebruiken. Een kast afkoelen is ook een stuk lastiger dan een tentje, waar de meesten in kweken.

    Dus ja, met die 4 keer 55 komt t-neon duurder uit dan hps.

    Ik zal morgen is 1 van mijn badkamer afzuigers op mijn fan controller hangen, is zien hoe stil die wordt. Als ze nog werken na men zomerstop. Maar meer dan 2 keer 75 zie ik die gedimd niet gekoeld krijgen.

    Comment


      #3
      Re: T-Neon kweekkast

      Dus je raadt aan 2x75 watt? Welke afzuiger denkt je dat voldoende/safe zal zijn zodat de temperatuur prima is? (m3)
      Zelf had ik deze in gedachten: http://www.thegreenvilla.nl/a-202286...n-125mm-200m3/ voor een hps is het te weinig, maar eventueel voor T-neon?

      Comment


        #4
        Re: T-Neon kweekkast

        Hangt er vanaf he. Kan voldoende zijn. Maar als je bezoek in dezelfde ruimte komt en zo'n ding draait op 100% dan mag je gaan uitleggen wat er daar staat te draaien. Zeker als die 24/24 moet aanstaan, daarvoor zijn die ook niet gemaakt. Hier gingen ze per uur een kwartiertje uit en dat kan je in de bloei niet maken.

        Comment


          #5
          Re: T-Neon kweekkast

          Aangezien de fan slechts 11 euro kost, lijkt het mij misschien handig om er 2 te bestellen. Dan hoef ik beide niet te hard te laten draaien. En dan vervolgens beide te koppelen aan een koolstoffilter van 300m3?

          Comment


            #6
            Re: T-Neon kweekkast

            Vergeet het maar met T neon in zo'n klein hokje. Geloof me. Ik heb het ook geprobeerd en ben vanwege de hoge temperatuur over gestapt naar een Ledpaneel. Dit soort afmetingen is echt micro kweken. Dat is hartstikke leuk, ik doe het ook, maar als je stealthy wilt werken is geluid en geur je grootste uitdaging. Dus hoe lager je temp hoe beter.

            Comment


              #7
              Re: T-Neon kweekkast

              Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
              Vergeet het maar met T neon in zo'n klein hokje. Geloof me. Ik heb het ook geprobeerd en ben vanwege de hoge temperatuur over gestapt naar een Ledpaneel. Dit soort afmetingen is echt micro kweken. Dat is hartstikke leuk, ik doe het ook, maar als je stealthy wilt werken is geluid en geur je grootste uitdaging. Dus hoe lager je temp hoe beter.
              Dat klinkt pijnlijk, hoeveel Watt?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Heb flink geresearched en had dit stukje gevonden:

              "Mocht iemand er in geinterreseerd zijn:




              De afstand die tussen de 150W hps en de planten benodigd is gaat niet veel schelen met een TL of spaarlamp oplossing, moet goed te doen zijn op een cm of 10.
              Een 250W hps met de afzuiging op een hogere stand gaat ook zeker lukken al zal de lamp dan wel wat verder van de planten af moet staan.

              Doe er je voordeel mee! (Ik heb eerst ook op TL gekweekt; ben nu alsnog overgestapt naar HPS) "

              Als T-Neon daadwerkelijk kouder is dan HPS, dan werkt 150W zeker weten, maar hoe zit het met 220W dan? Dat moet lijkt mij dan ook wel prima zijn.

              Comment


                #8
                Re: T-Neon kweekkast

                Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar in je aangehaalde voorbeeld spreken ze over een omgevingstemperatuur van 12 graden.
                Dat maakt het koelen al een stuk eenvoudiger, maar voor een thuissituatie weinig comfortabel.

                GHF

                Comment


                  #9
                  Re: T-Neon kweekkast

                  Je oppervlak is te groot voor 150W hps.
                  Je zult een 250W erin moeten hangen als je hps wil, en daar is het te laag voor.
                  Uit ervaring weet ik dat 2x 2x36W volstaat om voor te groeien, maar voor een complete kweek zul je wat meer nodig hebben.

                  Ik denk dat 2 setjes 2x55W TNeon uitermate geschikt zijn, maar je zult het resultaat uit een scrog moeten halen. Da's wel een vereiste.
                  Filter/afzuiger 250m3 icm een 'dimmer'.
                  En een goeie lucht-inlaat is minstens zo belangrijk.

                  Heb je dit mooie verslag van Vadertje gelezen ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: T-Neon kweekkast

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Je oppervlak is te groot voor 150W hps.
                    Je zult een 250W erin moeten hangen als je hps wil, en daar is het te laag voor.
                    Uit ervaring weet ik dat 2x 2x36W volstaat om voor te groeien, maar voor een complete kweek zul je wat meer nodig hebben.

                    Ik denk dat 2 setjes 2x55W TNeon uitermate geschikt zijn, maar je zult het resultaat uit een scrog moeten halen. Da's wel een vereiste.
                    Filter/afzuiger 250m3 icm een 'dimmer'.
                    En een goeie lucht-inlaat is minstens zo belangrijk.

                    Heb je dit mooie verslag van Vadertje gelezen ?
                    Wat een topverslag. Die ga ik bestuderen! Dankjewel

                    Comment


                      #11
                      Re: T-Neon kweekkast

                      Even een vraagje:

                      http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...gator-4-x-55w/

                      Het gaat om deze 4x55W armatuur. Er staat dat je er CFL lampen op kan aansluiten? Maar hoe zit het met T-Neon? Kan ik die zonder problemen aansluiten op deze armatuur?

                      groetjes

                      Comment


                        #12
                        Re: T-Neon kweekkast

                        T-neon is een cfl lamp. Net zoals spaarlampen en tl. Ik veronderstel dat het t-neon heet omdat die lamp op de letter T lijkt en omdat er neon als gas in zit. Als in de neon reclame. Om te weten welke lamp er in past kijk je naar de socket, en dat is in dit geval de 2G11. Daar vindt je dan een bijpassende lamp voor.

                        Comment


                          #13
                          Re: T-Neon kweekkast

                          In feite is dat de zelfde lamp de aanduiding is dan de aansluiting
                          zo bestaan er diverse "fittingen" klik op dat kleine zwarte plijltje en je kan kiezenwelke lamp in jow fitting past.

                          op elk dekseltje past een fitting

                          Comment


                            #14
                            Re: T-Neon kweekkast

                            Sorry FlintStoned,
                            Welk pijltje?

                            Groetjes

                            Comment


                              #15
                              Re: T-Neon kweekkast

                              De Philips PLL is wat beter dan de originele van tneon.
                              Ze zijn 3000K dus je kunt er plantjes onder bloeien, maar ook groeien is geen probleem.

                              TNeon = Turbo neon, waar die 'turbo' vandaan komt weet ik niet
                              Heeft vast iets met verkoop te maken, zoals ook cannabissoorten de meest tot-de-verbeelding-sprekende namen krijgen die eigenlijk gewoon verzonnen zijn.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X