Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Heb eigenlijk 1 vraagje wat betreft een koolstoffilter.

    1) Is er een mogelijkheid en/of kan een koolstoffilter buiten de ruimte geplaatst worden?
    ruimte is geen tent en de afm is 0.90x1.10x2.00,

    Zo ja, heeft iemand een link naar een filter en/of afzuiger met bijbehorende capaciteit voor de ruimte.
    Te gebruiken is een Ledlamp 360W dus hitte is neem ik aan te verwaarlozen.

    Alvast bedankt,

    #2
    Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

    Filters zijn gemaakt om lucht door te zuigen, niet door te blazen. Aangezien ze langs onderen dicht zijn moeten ze dus in de tent hangen en niet er buiten. Wat is het probleem als je ruimte 2 meter hoog is? Plek genoeg om een filter op te hangen toch?

    Comment


      #3
      Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

      Plek genoeg?
      Heb je een voorbeeld of link naar een filter die klein van stuk is de capaciteit aan kan en ook nog goed werkt?van een
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Wat is het probleem als je ruimte 2 meter hoog is? Plek genoeg om een filter op te hangen toch?

      Comment


        #4
        Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

        Hitte van een 360W LED lamp is niet te verwaarlozen..... Die warmte zul je echt moeten afvoeren.
        Ik schat zo rond de 250-300m3. Deze zijn toch niet zo groot?

        Comment


          #5
          Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

          Zoals beo zegt zijn ze gemaakt om te zuigen , echter maakt het niet uit of je er door zuigt of blaast
          Ga je door je filter blazen zorg dan dat je het stofdoek aan de binnenkant vd filter doet of aan de aanzuigzijde.
          SUCCES

          Comment


            #6
            Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

            Ik zie nog altijd het probleem niet. Een zowat standaard filter voor die afmetingen neemt mss 40 cm hoogte in beslag. Die hang je ergens in een hoek tegen het plafond en dan is dat toch in orde? De planten hebben die 40 cm vrije ruimte nodig onder de lamp, dus daar groeit sowieso niks.

            http://www.greensell.nl/a-45947020/p...3/#description

            Comment


              #7
              Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

              http://www.rollingstoned.nl/wp-conte...t_lighting.png

              Succes O.D.

              Comment


                #8
                Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                Bedankt,
                Misschien nog zo'n plaatje maar dan met een softbox die buiten de ruimte is geplaatst?
                Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post

                Comment


                  #9
                  Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                  ik zet mijn koolstoffilter altijd buiten de tent (zie foto) , spaart je weeral plek (vooral als je micro, mini kast kweekt). Bij mij werkt het perfect alleen wel de methode aanpassen zoals je filterdoek IN de koolstoffilter zelf steken ipv er rond alsook zie goed dat de verbinding tussen de afzuiger en de filter goed is en vooral dicht anders ben je gezien met geurverlies en in de bloei kan dat soms goed stinken ghehe :p in ieder geval het werkt bij mij dus bij jou zou het ook moeten gaan in ieder geval en zoals Meglow al meende dat je die 360 watt qua hitte niet mag onderschatten. Ik ben nu zelf bezig met 2 Led lampen in een DP 60 van secret jardin. De hitte is er wel maar met fannetje erbij enzo komt dit wel goed

                  Succes met je kweek!

                  Lodge 90.jpg

                  Greetz

                  LittleDwarf

                  Comment


                    #10
                    Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                    Dwarf zegt dat hier helemaal juist. Mooi uitgelegd. Enigste toevoeging die ik hierop heb is dat een afzuiger ontworpen is om te zuigen en niet om te blazen (drukopbouw enz.). Je verliest dus wel wat debiet als je door je filter blaast in plaats van zuigt. Beowulf haalde dit ook al aan.

                    Als je 200 hoogte hebt of meer kan die filter idd makkelijk in het hok/tent maar met beperkte hoogte is de filter en of de afzuiger erbuiten plaatsen zeker een optie. Je hoort de afzuiging dan wel iets meer
                    Last edited by FlintStoned; 3 November 2016, 10:47.

                    Comment


                      #11
                      Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                      Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
                      Dit systeem Is volgens mij toch wel tamelijk verkeerd hoor...
                      Met deze opstelling zuig je dus warme lucht van in je tent naar je lamp toe?
                      Echt gekoeld zal de lamp zo niet worden...

                      Comment


                        #12
                        Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                        Het is een beetje gezichtsbedrog op de foto.
                        Maar de slang gaat wel naar buiten het hok aan de rechterkant.
                        Last edited by Nonsense; 4 November 2016, 07:07. Reden: M ,

                        Comment


                          #13
                          Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                          Nee nee de uitlaat zit inderdaad buiten,maar de aanzuig(koolstoffilter)zit vlak naast de lamp.
                          Dus zuigt hij warme lucht van naast de lamp door de koolstoffilter door de lamp en dan pas naar buiten.

                          Indien de inlaat buiten zit zuigt hij inderdaad verse lucht door de lamp maar dan wordt de lucht door de koolstoffilter geblazen en heb je gefilterde lucht in je tent ...

                          Comment


                            #14
                            Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                            Thanks Flint! Mooie aanvulling.

                            Comment


                              #15
                              Re: Koolstoffilter binnen of buiten de ruimte

                              Inderdaad, ruimte zat bovenin een tent van 2 meter hoog.
                              Gewoon filter erin hangen, afzuiger ernaast en een slang naar buiten om de lucht af te voeren.

                              Als je blaast door het filter voer je ook de lucht niet af, die blijft in de ruimte, en dat is vochtige lucht.
                              Na een paar maanden kweken kun je daar last van krijgen dmv schimmelvorming op de muren etc.
                              Een koolstoffilter werkt ook slechter naarmate de lucht vochtiger is.

                              Dat van rollingstoned is ook maar een budgetoplossing.
                              Normaal gebruik je 2 afzuigers als je cooltubes gebruikt.
                              Maar dat doet niet zo terzake hier.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X