Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Sinds een paar weekjes bezig met een micro kweek op een slaapkamer die ik over heb bij mij thuis. Ik heb hier een kast gemaakt van al de rotzooi die ik over heb gehouden van de verbouwing hier. De rede is dat ik graag mijn eigen wietje rook ipv de wiet van de shop. aangezien in wel een grammetje per dag verbruik is dit vrij kostbaar. maargoed logische rede volgends mij aangezien het niet voor de handel is.


    Ik heb gekozen om te gaan kweken met spaarlampen.
    Eerst groeien onder tl licht en bloeien onder spaarlampen.
    In mijn kast heb ik 5x 12l emmers met hierin 4 white widdow plantjes, 1 jack herrer plantje en 1 ice plantje. Deze heb ik zelf laten ontkiemen en geplant. (er staan 2 ww's in de zelfde pot.) Aangezien ik niet graag naar de growshop ga heb ik voor mijn plantjes gewoon organisch bemeste potgrond gekocht bij het tuincentrum. Onder in de pot heb ik een laagje met kleikorrels liggen, dit voor eventuele overbevoeding.(overtollige zouten)
    Voor de verichting in de groeiperiode heb ik 8 tl armaturen van 60cm met hierin 8x18w tl lamp.
    Hierover heb ik een ander formpie lopen waarin mijn test staat met de aquarium tl lampen. Even kort mijn conclusie dan: Groeien onder Aquarium tl (lampen voor een goeie groei van aquariumplanten en kleur van vissen) gaat beter als onder tl lampen van phillips. (uiteraard de verschillende kleuren van phillips getest)

    Voor de bloei fase maak ik gebruik van 2 Plug and Grow spaarlampen van 125watt 2700K in combinatie met 8 x 23watt phillips tornado spaar-lampies.

    De rede voor het gebruik van spaarlampen is vooral de hitte van de lampen.
    Ik ben zelf nogal zenuwachtig voor brand. Nu weet ik dat de brand vaak veroorzaakt word door slecht electra werk maar toch slaap ik savonds lekkerder als ik weet dat er geen lamp branden die een paar honderd graden worden.

    Nog een paar kleine dingen over mijn kastje.
    Voor de lucht aanvoer en circulatie heb ik een ventilator van een kapotte plasma tv gesloopt en voor de lucht afvoer heb ik een buisvent met CAN-koolstoffilter.
    Heb een luchtv. en temp. meter. zo een met geheugen(makkelijk, kan ik gelijk zien wat de temp snachts was) en een ph meter die komt als het goed is vandaag nog binnen.

    De voeding die ik in huis heb is van hesi:
    Hesi wortelcomplex
    Hesi TNT complex
    Hesi Super Vit
    Hesi Bloei complex
    Hesi Fosfor plus.

    Ik zet er nog even wat foto'tjes bij voor een indruk hoe het er nu bij staat.

    Opmerkingen, sugesties, aanvullingen zijn altijd welkom.

    Update'jes volgen uiteraard!

    Ciao!
    Attached Files
    51
    50g
    19,61%
    10
    100g
    13,73%
    7
    150g
    19,61%
    10
    200g
    13,73%
    7
    250g
    15,69%
    8
    300g
    5,88%
    3
    350g
    5,88%
    3
    400g
    1,96%
    1
    450g
    0%
    0
    500g
    3,92%
    2
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

    #2
    Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

    Die tl mag er veel dichter op hoor, 5 cm boen je planten.

    Comment


      #3
      Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Die tl mag er veel dichter op hoor, 5 cm boen je planten.
      Heey Monty,

      Ja ik had ze ff omhoog gehangen voor de foto
      Ik hou 3 tot 5 cm aan. Toch minimaal 3cm voor de zekerheid maar duidelijk merkbaar dat hoe dichterbij hoe beter. (tot op zekere hoogte)

      Gelijk maar even een vraagje over het watergeven. Ik doe dit eigenlijk puur op gevoel en probeer zeker niet te nat. Bestaat er zoiets als een soort van verbruikstabel voor water ofzo? of iets van info waar ik houvast aan heb? Ik ben niet zo'n gokker


      Ik hor ut nog wel, Ciao
      "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

      Comment


        #4
        Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

        Zo'n verbruikstabel lijkt mij ook zeer handig als leidraad!

        Comment


          #5
          Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

          nog niet tegengekomen

          Comment


            #6
            Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

            Ff een klein up date'tje:

            Ik moet zeggen dat ze harder groeien als dat ik had gedacht.
            Weet iemand toevallig welke ph-waardes ik het best aan kan houden in de groei en welke in de bloei? of moet hier ook een verloop in zitten?

            Bijgaand wat foto'tjes van de dames hoe ze er nu bij staan.

            Ciao TJ
            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

            Comment


              #7
              Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

              Oorspronkelijk geplaatst door tomjonko View Post
              Ff een klein up date'tje:

              Ik moet zeggen dat ze harder groeien als dat ik had gedacht.
              Weet iemand toevallig welke ph-waardes ik het best aan kan houden in de groei en welke in de bloei? of moet hier ook een verloop in zitten?

              Bijgaand wat foto'tjes van de dames hoe ze er nu bij staan.

              Ciao TJ

              De foto's
              Attached Files
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment


                #8
                Ik ben deze week weer ff lekker bezig geweest. al wat voorbereidingen gedaan voor het licht in de bloei fase.
                Ik heb ff een rekje gemaakt om mijn 125watt'ers op te kunnen hangen.

                Ik ga hiernaast 8x 23watt philips tornado lampies verspreid ophangen om en tussen de 125'ers en dan gewoon aan de houten latjes van mijn frame'pie vast.

                Wat denken jullie? zou ik er juist voor moeten zorgen dat al deze tornado's allemaal individueel in hoogte verstelbaar zijn? of zou ik ze allemaal op de zelfde hoogte moeten houden?

                Bijgaand nog wat foto'tjes van de dames hoe ze er nu bij staan en mijn lampies.

                Ciao TJ

                die ene foto is nog van vorrige week dus
                Attached Files
                Last edited by westport; 11 December 2010, 00:35.
                "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                Comment


                  #9
                  Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                  niemand?
                  "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                  Comment


                    #10
                    Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                    zonde van je kapotte plasma tv maar wel heel slim bedacht goed hoor

                    over het water gefen kan ik je niet echt een antwoord op gefen ik weet wel als ze te vochtig zijn dat ze dan tegen striblen
                    dus je kan de aarden iets te droog hebben want dan maken ze wortlen dit info heb ik gelezen in het forum erg intresant

                    maar wel mooie kweek kast hoor respect
                    goetjes pokon

                    Comment


                      #11
                      Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                      Scrog mijn beste, scrog. Enige manier mijns inziens om toch een redelijke opbrengst te halen uit een spaarlampen/tl kweek. Al uw lampen op gelijke hoogte en een scrognetje er vlak onder. Alles onder het net wegknippen. Kost iets meer moeite, maar spaarlampen hebben niks dieptestraling. Met wat fluff ben je ook niks.

                      Comment


                        #12
                        Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Scrog mijn beste, scrog. Enige manier mijns inziens om toch een redelijke opbrengst te halen uit een spaarlampen/tl kweek. Al uw lampen op gelijke hoogte en een scrognetje er vlak onder. Alles onder het net wegknippen. Kost iets meer moeite, maar spaarlampen hebben niks dieptestraling. Met wat fluff ben je ook niks.
                        Heey bedankt voor je reactie!
                        Ik was idd al van plan te gaan scrog'en.
                        Ik ga mijn acht phillips tornado lampies ook zo ophangen tussen de 2x 125watt dat ze elk in hoogte verstelbaar blijven.
                        Mocht er dan ergens een plant wat achterblijven dan kan ik het lampie wat lager hangen.
                        toch ben ik wel hoopvol. Ik denk dat ik met 450 spaar watt'jes wel een goed resultaat kan krijgen mits ik je juiste methode aanhoud.
                        Wat bedoel je met Fluff?

                        Ik hoo het wel!

                        Ciao
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                        Comment


                          #13
                          Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                          Met fluf bedoeld men een zeer open topstructuur veroorzaakt door te weinig licht op je planten, de top strekt als het ware nog door opzoek naar bruikbaar licht.

                          Comment


                            #14
                            Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                            Met fluf bedoeld men een zeer open topstructuur veroorzaakt door te weinig licht op je planten, de top strekt als het ware nog door opzoek naar bruikbaar licht.

                            Oh ok. bedankt.
                            Ik probeer hier op te letten.
                            Ik zat te denken wat nu het best manier is bij scrog, is hier fimmen beter of toppen?
                            Ik heb 6 planten op 1.20mx0,90x1,40(lxbxh)
                            Bij toppen krijg ik dan 12 hoofdscheuten in mijn scrognet.
                            Bij fimmen(als dat allemaal goed gaat) misschien wel het dubbelen.
                            Hoe denk jij hierover?
                            Op 1 van de foto's zie je de opstelling.


                            Ciao Tom
                            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                            Comment


                              #15
                              Re: Tomjonko's Spaarlamp kweekverslag

                              Ik was ff aan het kijken naar een foto van 2 dagen terug.
                              Hieronder 2 foto'tjes van het verschil. Ze groeien aardig goed.

                              Nu wou ik 3 weken groei aanhouden maar vanaf waneer moet ik dit tellen?
                              Dinsdag is het 3 weken geleden dat ik het ontkiemde zaadje in de aarde heb geplant.
                              Eigenlijk een week later stond er pas een stengeltje met een paar kleine bladeren.
                              Moet ik vanaf die week tellen?

                              Ciao!
                              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                              Comment

                              Bezig...
                              X