Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuifmeel verzamelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: Stuifmeel verzamelen

    Korting op 420shop



    High again,

    Ik heb onderstaande uit mijn eigen verslag gekopieerd en het hier neergezet.

    Op aanvraag even wat meer over het melken van stuifmeel van een mannelijke cannabis plant. Zoals jullie weten was de Duckfoot x Lowsnow een volle vent maar om zijn genen toch verder te geven heb ik besloten deze prachtkerel niet meteen de nek om te draaien maar hem buiten de tent in een andere ruimte voor het raam verder te laten bloeien zodat ik er stuifmeel van kan melken.






    Als zijn ballen rijp zijn springen deze open als een parapluutje en er komen 4 stuifmeelzakken te voorschijn. Deze springen op hun beurt weer open en laten het stuifmeel vrij.






    Zodr
    a de ballen dus beginnen open te springen en je de eerste gele plekken stuifmeel op je plant ziet kan je beginnen met het melken van het meel. Ik gebruik er een busje voor waar men een fotorolletje in opbergt. Dit is luchtdicht afsluitbaar en handzaam.






    Ga heel voorzichtig te werk en zorg dat de ruimte windstil is. Het stuifmeel uit de opengesprongen stuifmeelzakken waait bij de geringste lucht werveling alle kanten op. Doe dus vooral rustig aan en neem de tijd. Je houd gewoon het busje onder de rijpe open
    gesprongen bal en tikt heel voorzichtig met het busje omhoog tegen het steeltje van de bal. Het stuifmeel (tenminste een deel ervan, grootste deel vliegt alle kanten op) valt dan in je busje. De rijpe ballen laten heel gemakkelijk los van de plant dus doe het voorzichtig. Niet met de gehele plant schudden of tikken want dan valt ook al het stuifmeel eruit waar je nog niet geweest bent. Begin bij de bovenste rijpe ballen en werk zo voorzichtig naar onder toe. De mannelijke balletjes met stuifmeel gaan niet allemaal tegelijkertijd open, maar geleidelijk een voor een. Je ziet tussen de trossen ongeopende balletjes er voortdurend iedere dag enkele die al open en eventueel al uitgebloeid zijn. Je Melkt dus dagelijks of twee maal daags je plant voor een twee tal weken tot hij helemaal is uitgebloeid.






    Soms kun je met wat behendigheid ook nog stuifmeel redden van een fanblad waar veel op gevallen is. De overrijpe ballen vallen bij de kleinste aanraking van de plant vang deze ook op in je busje er zit nog veel stuifmeel in vaak. Als je alle rijpe ballen hebt gehad. schud je het busje met deksel erop eens flink zodat dit stuifmeel uit de overrijpe ballen er nog uitkomt maar vervolgens moet je deze er wel uithalen voordat je het stuifmeel afgesloten en koel weg kan zetten. Deze plantendelen kunnen alleen maar gaan schimmelen en je stuifmeel bederven.





    Op kamertemperatuur bewaard blijft stuifmeel enkele weken vruchtbaar. In de koelkast enkele maanden en in de diepvries is het wel een jaar houdbaar.

    Een andere methode is om de net niet rijpe mannelijke top er af te knippen en deze in een glas water verder te laten afr
    ijpen om de stam kun je dan een stuk aluminiumfolie doen waar het stuifmeel op kan vallen en waarvan je het verder verzameld. Deze methode wort wel toegepast als je man bijvoorbeeld in de volle grond staat.



    Last edited by monty; 31 March 2011, 11:54.

    #2
    Re: Stuifmeel verzamelen

    Zeer leerzaam monty
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Stuifmeel verzamelen

      waaaaaaaaaaaaaaa lol monty mooi topic man kunne veel mensen weer wad van leere ze grt

      Comment


        #4
        Re: Stuifmeel verzamelen

        Monty's bananenmelkfarm ... mooi stukkie kerel, het zal voor een hoop mensen fijn zijn om na het lezen van dit stuk niet meer hele mannetjes in de vriezer te hoeven stoppen.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Stuifmeel verzamelen

          Zeer mooi in beeld gebracht en top info , hebben we veel aan , Thanks !


          Grtz Hash
          Geniet nooit met mate !

          Comment


            #6
            Re: Stuifmeel verzamelen

            Mooi en leerzaam topic.

            Monty gaat voor de prof. behandeling en bestuiving.

            Corno gaat meer voor het grove werk en dat werkt ook.
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


              #7
              Re: Stuifmeel verzamelen

              Ik heb het van Cees anders uitgelegd gekregen, die zei dat het het beste is het op een spiegeltje te verzamelen en met een vergrootglas en een pincet alle plantdeeltjes die je ziet eruit te halen.
              Dat dient toch wel binnen 20 minuten gebeurd te zijn. Daarna luchtdicht en droog opslaan in de vriezer.
              De houdbaarheid is dan max enkele maanden.

              Ik heb vorig jaar zelf stuifmeel verzameld en bewaard. Wanneer er nog plantdelen tussen zitten is het zeer snel onvruchtbaar geworden. In de koelkast is niet koud genoeg. Van mijn stuifmeel verkreeg ik maar enkele zaden na een week of 3 bewaren. Makkelijk is het dus niet.

              Ow en Monty, kijk uit met stuifmeel en je camera op dezelfde plek. Een sensor waar stuifmeel op zit terug schoon krijgen is namelijk niet fijn.
              Last edited by mathijs; 7 April 2011, 19:36.

              Comment


                #8
                Re: Stuifmeel verzamelen

                Heb het vorig jaar ook geprobeerd en was ook minder goed gelukt > geen zaden achteraf
                kprobeer het dit jaar iets zorgzamer en volgens jou manier.
                Super foto's trouwens
                Gr

                Comment


                  #9
                  Re: Stuifmeel verzamelen

                  mooi duidelijk daar hou ik wel van

                  maar hoe zorg je dat je je andere bloeiende planten in een andere ruimte niet per ongeluk bestuift?
                  en wanneer kan je de vrouwen best bestuiven?

                  Comment


                    #10
                    Re: Stuifmeel verzamelen

                    Ik adviseer om het stuifmeel te mengen met rijstzetmeel (bloem is te plakkerig) vervolgens een dagje te houden in de koelkast zodat het goed droog kan worden dan weer een klein beetje rijstzetmeel erbij mengen en dan in de vriezer te bewaren.

                    http://www.crackfree.nl/nl/onze-prod...-free-stijfsel

                    Te verkrijgen bij de drogist

                    Comment


                      #11
                      Re: Stuifmeel verzamelen

                      Het is mij vorig jaar ook gelukt op een soortgelijke manier. Alleen ben ik wat minder voorzichtig aan de gang gegaan. Heb gewoon een bakje eronder gehouden en een paar keer goed op de hele top getikt, en dat twee keer per dag. (Lees: Ik had wel mijn vrouwtje op deze momenten op een veilige plek staan, zodat ze daardoor niet geheel bevrucht werd). En dat ging naar mijn mening ook prima.

                      Dit bakje had ik gewoon in de koelkast bewaard, en later met grote getalen over bepaalde topjes van het vrouwtje gegooit. Succes gegarandeerd, al had het vrouwtje niet al te veel zaad aangemaakt. (Ik had het vrouwtje geoogst en later bleken er nog veel meer zaadjes opkomst te zijn, welke dus niet volledig ontwikkeld waren). Het resultaat > zo'n 30-40 goede zaadjes (tenminste, ze ogen goed. Heb ze nog niet proberen te kiemen).

                      Thanks voor de thread Monty
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Stuifmeel verzamelen

                        Ik adviseer om een bewezen man als dekhengst c.q. vader achter te houden.
                        Stekjes hiervan kun je in bloei zetten, met een beetje timing heb je dan vers stuifmeel op het juiste moment.

                        grtz
                        B.

                        Comment


                          #13
                          Re: Stuifmeel verzamelen

                          Super topic monty!!!!!

                          Zeer duidelijk utgelegd, en veel plezier met je lens schoon maken van stuifmeel

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Stuifmeel verzamelen

                            thnx voor de info

                            Comment


                              #15
                              Re: Stuifmeel verzamelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door criador View Post
                              mooi duidelijk daar hou ik wel van

                              maar hoe zorg je dat je je andere bloeiende planten in een andere ruimte niet per ongeluk bestuift?
                              en wanneer kan je de vrouwen best bestuiven?
                              Er zal zeker hier en daar een stuifmeeltje via mij of door de lucht in mijn tent geraken maar die kerel staat in een andere kamer en ja ach als er een zaadje in mijn wiet zit, nou ja zo heel erg vind ik dat niet. Ik bestuif de wiet in week twee tot drie van de zichtbare bloei. De zaden hebben weker een week of 6 nodig om goed af te rijpen aan de plant. Het is natuurlijk ook een beetje train afhankelijk. een sativa kan je veel langer laten staan dus daar is het venster van bestuiven wat groter.CIMG4232.JPG

                              Ik heb een paar onderste topjes van de Durban poison bestoven met een penseel. Nu maar afwachten of de bevruchting lukt.
                              Last edited by monty; 12 April 2011, 02:33.

                              Comment

                              Bezig...
                              X