Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuifmeel verzamelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Stuifmeel verzamelen

    thx man.

    ben hier echt heel erg mee geholpen
    volgend jaar eens wat met zaden spelen

    Comment


      #17
      Re: Stuifmeel verzamelen

      CIMG4390.jpgNadat het mannelijke stuifmeel op het vrouwelijke deel van de bloem (de stempel) is aangekomen, groeit uit de stuifmeelkorrels een buis in de richting van de eicel om die te bevruchten. (De stempel en stijl noemen we bij cannabis ook wel de pistel). In de pollenbuis verplaatsen de twee spermacellen zich naar de embryozak, ook wel vruchtbeginsel genoemd. CIMG0748.JPG Nadat de bevruchting heeft plaatsgevonden groeit het uit tot zaden met daarin een embryo.


      CIMG4405.jpgCIMG4397.jpgCIMG4411.jpgCIMG4391.jpgCIMG4410.jpgCIMG4389.JPGCIMG4401.jpgCIMG4406.jpgCIMG4404.jpgCIMG4392.jpg
      Last edited by monty; 28 April 2011, 12:40.

      Comment


        #18
        Re: Stuifmeel verzamelen

        IMG_1030-1.jpg

        Comment


          #19
          Re: Stuifmeel verzamelen

          Leuke uit leg.

          Het stuif meel verspreiden over de plant lijkt mij een vervelend klusje. Zo dra de kwast in het bakje wordt gedrukt zit zo wat alles al aan de kwast hoe krijg jij dit goed verspreid ?

          Groeten
          Eigen gekweekte zaden






          Comment


            #20
            Re: Stuifmeel verzamelen

            ooit gehoord van 'n zeefje
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #21
              Re: Stuifmeel verzamelen

              Als je alles wil bestuiven gewoon afzuiging uit zwenkventilator aan. Stuifmeel is zo klein en licht dat het blijft zweven in de lucht en met de luchtwervelingen van de ventilator word dan alles bestoven. Wil je enkel een paar toppen bestuiven , alles uit qua ventilatie en gewoon met die kwast de pistels "beschilderen". Je kan ook een plastic zak waar wat stuifmeel in zit over een top trekken en eens goed schudden.

              Grtz

              Comment


                #22
                Re: Stuifmeel verzamelen

                waw ik vroeg me al af of dit mogelijk was:p, gaak zeker ook eens proberen.
                Maar wat ik me afvroeg, als je nu bijvoorbeeld 1 top van je vrouwelijke plant bestuift zullen de andere toppen dan nog de moeite waard zijn om te gebruiken? of zullen deze qua effect afnemen door de bestuiving?

                Comment


                  #23
                  Re: Stuifmeel verzamelen

                  zaden maken kost veel energie, deze mist ze voor de rest van de topopbouw, ze zal dus wat minder opbrengen maar das zeker gewoon te roken. Ook de bestoven top is rookbaar na het verwijderen van de zaden. Een bestoven plant maakt op het einde bepaalde planthormonen aan die er voor zorgen dat ze geheel afsterft. en bestoven of deels bestoven plant kun je dus niet reveggen.

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: Stuifmeel verzamelen

                      bevruchten.jpgEen bestoven plant smaakt idd vaak wat anders dan een sensemillia plant. Ook dit komt doordat een bestoven plant een andere hormoonhuishouding heeft. Of het psycho-actieve effect ook veranderd zou ik niet durven zeggen.

                      Comment


                        #26
                        Re: Stuifmeel verzamelen

                        zwijg mij over die hormonen een derde van mijn plantenfysiologiecursus gaat daarover
                        ik ga mijn werk nog hebben om dat allemaal te studeren maarja het zal wel van pas komen

                        Comment


                          #27
                          Planthormonen - 1

                          Planthormonen - 2

                          Comment


                            #28
                            Re: Stuifmeel verzamelen

                            Erg leuk en leerzaam hoor. Ga het in de toekomst zeer zeker uitproberen. Als er nou nog is lekkere vanaf komen ook.
                            Greatzz D-style24

                            Comment

                            Bezig...
                            X