Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kast try-out.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kast try-out.

Korting op 420shop
    Hey,
    enkele weken geleden ben ik beginnen bouwen aan een kastje net zoals velen onder jullie.
    Voornamelijk omdat ik geen zonlicht in m'n huis binnenkrijg,
    waardoor een plant achter de ruit niet echt lukken wil.
    Ik had al een 12 tal weken (of zelfs langer) een plantje staan, maar dit wou maar niet groeien.
    Ergens op youtube eens een filmpje gezien over splitten en dit liep helemaal niet goed af.
    De plant bleef kind-of-midget met een zwarte bol bovenaan de stam.
    Na veel zoeken en vinden op dit forum heb ik het volgende kastje in mekaar geknutseld.
    Wonderbaarlijk is deze plant, na slechts 3 dagen aan het BOOMEN, ongeloofelijk!
    Zelfs de wat ik dacht foute split is helemaal goed aan het komen.
    Dank jullie voor alle info.
    Zie de foto's, die spreken voor zich!
    Wat ik wel nog niet heb, dat is: de filter, een ph meter en een vochtmeter.
    Deze volgen echter.
    Ook heb ik geen flauw idee welke plant dit is,
    het is een stek, dus female, da's zeker.
    4 lampen, samen net over 6000 Lumen, leek me voldoende voor het kleinschalig te houden...

Image1059.jpgImage1058.jpgImage1057.jpgImage1056.jpgImage1053.jpg
    Image1052.jpgImage1051.jpgImage1050.jpgImage1048.jpgImage1046.jpg
    Image1045.jpgImage1044.jpgImage1043.jpgImage1042.jpgImage1041.jpg

Nu test ik dit gewoon uit met de plant dit ik al staan had,
    ik ben al in het bezit van pandora en atomical haze zaden,
    maar met de winter in het vooruitzicht wacht ik daar misschien beter mee tot volgend jaar.
    Mijn huis is niet echt warm tijdens de koude maanden, vandaar.
    Oja en op foto 10 zie je dat ik achterin de kast een luikje heb voor mocht het eens te warm worden tijdens de zomermaanden,
    dit is op slot en nog niet voorzien van muggenvenster.
    Maar dat is het plan nog.
    Leek me wel handig.

Groeten, een trotse Belg.

Geef gerust commentaar,
    daar hoop ik op.

Last edited by Stealth; 4 August 2011, 23:48.

Re: 1e kast try-out.

ziet er leuk uit.voor de winter gewoon autoflowers nemen,en de lampen gewoon 24 uur aan laten,dan hebben ze het warm genoeg.

Comment

Kleine update:
      Bij m'n laatste weed vond ik onderaan enkele zaadjes waarvan 1 uitgegroeid is tot een plantje,
      deze plant dan ook maar in de kast gezet.
      Verder de ventilator opgehangen.

Image1068.jpgImage1067.jpgImage1066.jpgImage1065.jpgImage1064.jpgImage1063.jpg

Volgende stap is het bouwen van een screen, maar hier moet ik nog eens goed over nadenken of ik dit in de kast wil installeren of als verlengstuk op de pot.
      Grtz.

Comment

ziet er goed uit. (ben ook een Belg) Ik heb ook geen filter, ph meter enzo, toch had ik van 3 planten en eerste kweek ooit 100gr haze dus schaf ik mij dat ook niet aan. Uiteindelijk is het belangrijkste toch het licht (en als het niet brandt zo donker mogelijk) en zeker niet teveel water geven (schimmels) en dan groeit ze ook trager. Had ik in het begin veel last van. Als je deze twee dingen goed respecteert komt het wel in orde hoor nog veel plezier zou ik zeggen. Ik ga je kweekje zeker blijven volgen.
        Check mijn pagina is, misschien zie je wat bruikbaars.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...w-2x-Bubblegum

Comment

He bedankt voor je reactie!

Ik ben na 2 weken echt tevreden over mijn kastje,
          er komt echt leven in mijn plant en de 2 stammen zijn goed aan het groeien!
          Het nieuwe plantje is nu iets ouder dan een week en ik zie bijna dagelijks nieuwe mini blaadjes groeien.
          De ventilator hield het geen 3 dagen uit dus heb ik in de vloer nog een fan voorzien,
          deze is echter niet zo krachtig dus komt er volgende week zeker nog een kleine kwalitatievere ventilator bij.
          Ook heb ik in de ikea goedkope TL lampen zien liggen van 40cm,
          ik denk eraan er zo 2 te kopen en in de kast te hangen als extratje voor verschillende soorten licht te hebben.

Image1093.jpgImage1092.jpgImage1090.jpg
          Image1089.jpgImage1078.jpgImage1088.jpg
          Image1087.jpgImage1086.jpgImage1080.jpg
          Image1085.jpgImage1083.jpg
          Image1082.jpgImage1081.jpg
          Image1079.jpgImage1077.jpg

Groeten.

Comment

Hey, als je met tl lampen werkt koop je best aquariumlampen (vind ze in brico of gamma) is beter geschikt voor plantengroei dan gewone tl lamp. (maarja natuurlijk is een HPS lamp nog beter als je echt dikke toppen wilt) En voor ventilator had ik ook gewoon één in de gamma gekocht (wc/badkamer ventilator) is redelijk krachtig, ik heb die ook op een timer staan zodat die 15min waait en dan 15min stopt altijd.

greetz

Comment

Thx voor de info, heb je geen linkje voor die lampen? Heb eigenlijk geen idee wat aquariumlampen zijn.
              Trouwens, zonet bij het opstaan heb ik het begin van mijn 'toppen' zien komen,
              deze avond trek ik er wel een foto van als de lampen aangaan.

Comment

zijn gewoon tl lampen hoor maar met een andere lichtfilter die beter zijn voor plantengroei. Ik zie niet meteen een link, maar ze staan normaal gewoon bij de anderer tl lampen in de gamma.

---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

maar ik moet wel zeggen, als je 1 maal op HPS gekweekt hebt wil je niets anders meer. Ik was samen met ne maat een kweek gestart, ieder 3 plantjes van die blueberry, alle 2 op tl lampen, maar ik was halverwege de bloei overgeschakeld naar HPS en hij was op tl gebleven --> resultaat: ik had 100 gr van 3 planten en hij 20 gr.
                http://growshopalien.com/onlineshop/...htsystems.html ik heb die van 250w daar besteld, dezelfde week nog gekregen

Comment

Ik ga je niet tegenspreken, HPS zal zeerzeker stukken beter zijn dan de spaarlampen waarmee ik werk, maar voor mij was dit een vereiste.
                  Ik woon alleen en het leven is zo al duur genoeg, ik wou gerust enkele centen uitgeven aan de bouw van het kastje maar het geeft geen nut als mijn energierekening hoger is dan de aankoop van m'n weed.
                  Toch bedankt voor de info.
                  Hier vond ik een handige link ivm die aquariumlampen:

Yo.

Comment

hey,
                    maak er een kweekverslagje van
                    leuk dat je nog een klein plantje hebt!

grtzz Weedd.
                    Blowen,, Taffen,, Kiefen keer op keer,,
                    niemand die het ziet en steeds een beetje meer..

Comment

Hoi,
                      had je bijna over het hoofd gezien .
                      Hele mooie opstelling voor een eerste keer, plantje doet het ook goed.
                      Maak je over de lampen maar geen zorgen dit is voldoende zeker voor 1 plant.

Grt. Polo

Comment

Weedd, dit is toch een verslagje? Of moet ik daar iets speciaals voor doen?
                        Ik heb toch onder micro kweekverslagen gepost?
                        En ja die 'kleine' plant had toch minstens al een meter moeten zijn..
                        En dat is dus de reden van de kast. Geen zonlicht in huis..
                        En thx Polo, ik merk het aan de plant dat ze gelukkig is.
                        Aangezien dit mijn eerste keer is ken ik de kneepjes nog niet,
                        maar ik leer elke dag bij, deels door dit forum!
                        Mijn grootste zorg is de winter die eraankomt,
                        ik ben er vrij zeker van dat ik dan een pauze ga moeten nemen,
                        mijn huis is daar echt niet op voorzien..
                        Wat ik nu al heel erg jammer vind,
                        want dit is zo'n fijne hobby!

Image1098.jpgImage1097.jpgImage1096.jpgImage1095.jpgImage1094.jpg

Bedankt voor jullie reacties!

Een collega van me stuurde net volgende foto's door,
                        dit is een koolstoffilter die uit een dampkap komt,
                        kan ik dit gebruiken, of koop ik beter een andere?
                        Die doe-het-zelf lijkt leuk maar iets te ver gezocht voor me.

IMAG0038.jpgIMAG0037.jpg
                        Last edited by Stealth; 14 August 2011, 21:14.

Comment

Hoi,
                          Stealth die uit een wasemkap zijn niet goed.
                          Beter zou je hier ff kijken http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...can-1500-75m3/
                          dit is de kleinste die er is lengte 25cm. en zou goed moeten zijn voor 1 pc fan.
                          Hopelijk heb je hier iets aan.
                          Voor de winter zou ik me geen zorgen maken, kastje is geschikt voor zeker 2 autoflowers. Hier hebben we het tegen die tijd nog wel over.

Grt. Polo

Comment

Thx man, ik dacht al zoiets,
                            goed dat ik het nu zeker weet.
                            Ik ga niet te moeilijk doen en dit onderdeel uit 'n growshop halen,
                            zo ben ik zeker dat die het doet!
                            En alvast bedankt voor de voorbarige autoflower tip al was ik hiervan al op de hoogte.
                            Toch vriendelijk.
                            Zonet thuisgekomen en ik verschiet er telkens van hoeveel er op 1 dag tijd aan zo'n plant kan veranderen.
                            Nieuwe, kwalitatievere ventilator is ook toegekomen,
                            deze is met usb, maar bij de vorige zat er een stopcontact om usb op het net aan te sluiten, yeey.
                            Heb de 2 stammen nu ook naar links en rechts toe getrokken,
                            nog geen 6 uur later stonden de uiteindes alweer mooi naar boven gericht.

Image1123.jpgImage1124.jpgImage1125.jpg
                            Image1122.jpgImage1121.jpg
                            Last edited by Stealth; 17 August 2011, 22:57. Reden: update

Comment

Hey Stealth,

Over die TL verlichting. Ik heb voor mijn voorgroeihokje ook TL verlichting aangeschaft.
                              Ik heb hiervoor T-5 buizen genomen. Deze verbruiken niet meer stroom, maar geven wel meer energie af. Ik heb een kant-en-klare bak van Superplant, maar losse armaturen werkt hetzelfde. Je moet TL-buizen nemen met blauw (daglicht) spectrum voor de groei en rood spectrum voor de bloei.

Gr. JFF
                              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Bezig...
                              X