Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

    Korting op 420shop
    yeah, de postbode had vanmorgen zaad op zak!

    soort : cali orange bud
    kheb er 5 in van die kleine potjes gestopt speciaal voor het kiemen en bij het raam gezet

    dus, officiele start
    >> 23/03/2012 - 19:30 <<


    Dit zijn men spullen :

    DarkRoomII 60x60x160
    2x200Watt spaarlamp (1 groei, 1 bloei)
    2 extractors 125mm 190m3

    shot_1332410786525.jpgshot_1332410954501.jpgshot_1332411031839.jpgshot_1332410740026.jpgshot_1332410831547.jpgshot_1332410920821.jpg

    kben een totale noob in kweken, kheb ondertussen wel al wat gelezen.
    zo las ik dat je het zaadje best met de punt naar boven (bolle kant onder) in de grond stopt ...leek me superduidelijk "al weer iets geleerd"
    alleen vond ik dat puntje in praktijk al niet echt duidelijk, piepkleine zaadjes en 2 puntjes als je tmij vraagt.

    we zien wel, tot hiertoe vind ik het leuk , ik heb wel wat vrije tijd,
    ik hoop op super lekkere wiet!

    zorg en zeker geduld zijn niet men sterkste kant, so support me guys,
    nooit te oud om te leren (wel te oud om een halve dag in de auto te zitten voor lekkere wiet)
    groeten!
    Last edited by 92five; 24 March 2012, 18:55.

    #2
    Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

    Leuke setup met die led lamp zo. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    Ben zelf niet ervaren met zaadjes, maar ik weet wel dat je de lv% flink omhoog moet krijgen. Lees anders wat verslagen door, kan je zien hoe andere gestart zijn.

    Succes!
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

      Dat is toch geen led lamp maar een CFL (Compact Fluorescent Ligh) Soort van uit de kluiten gewassen spaarlamp.

      Bij een zaadje zie je aan de ene kant een rond "kratertje". Hier zat het ooit vast aan de plant. dat is de bolle kant die je naar onder plant. Aan de andere kant zit geen gaatje maar is het helemaal spits. deze kant wijst dus naar boven bij het planten. Als de zaadhoes dan openbreekt dan komt de wortel er dus richting naar boven uit maar maakt dan weldra een 180 gradenbocht om naar onder te groeien. Als de kiemwortel voldoende is ontwikkelt, gaat het worteldeel waar de 180 gradenbocht in zit strekken. Zodra dit deel in het licht komt zal, onder invloed van auxine, de niet belichte kant veel meer gaan strekken en daardoort groeit de bocht eruit en trekt de kiem zo de lobbladen uit de in de aarde achterblijvende zaadhoes. vanzaadtotstek.jpg

      Comment


        #4
        Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

        Spaarlamp, dat bedoelde ik...
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Ok thx monty, loep er bijgenomen, is duidelijk zo.

          Ik heb 5 zaadjes laten kiemen ... Zou ik er wat meer zetten? 5 coinflips durven bij mij al eens slecht aflopen
          Anderzijds mss zonde wanneer ik te veel vrouwkes overhoud voor kleine tentje en die 200watt.

          Bon mooi weer vandaag, enjoy!

          Comment


            #6
            Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

            Tja das de gok altijd he. Ik heb momenteel gefaseerd gezaaid. Eerst 5 gekiemd waar maar 1 vrouw van over bleef week later weer 5 daar bleven er 2 van over en toen nog eens 5 waar er 3 van over bleven. Je moet dan wel ook gefaseerd oogsten en de kleinere planten ophogen om alles even hoog onder je lamp te krijgen.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

              @rollup, die lv ga ik morgen eens kunnen testen, ze brengen me straks zo'n temp/hygrometer.
              Ik zit in een stalletje op een wei, met golfdak, temperatuur en lv zal inderdaad een uitdaging worden.
              Heet in de zomer en nu ws nog wat te koud snachts.
              Ik breng je op de hoogte van tresultaat, indien nodig koop ik zo een luchtbevochtiger.

              @monty, kga da gefaseerd zaaien nog even aan jou overlaten, ik ben een gokker, 5 coinflips, wish me goodluck

              Yoooo

              ---------- Post added at 17:21 ---------- Previous post was at 13:42 ----------

              Last edited by 92five; 24 March 2012, 18:53.

              Comment


                #8
                Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                Ik zou je temperatuur ook nog bij je potten meten. Ik heb geen idee hoeveel warmte van je lamp af komt.

                Richtlijnen voor temperatuur is tussen de 20 en 26 graden, een grote temperatuurverschil veroorzaakt stress. Hou in ieder geval in de gaten dat de temp niet onder de 16 graden zakt (plantje stop met groeien) en boven de 30.

                Het lv% is ideaal rond de 75% in de groei periode. Bij zaadjes zou dit zelf nog hoger moeten zijn. Als je lamp voldoende warmte afgeeft kan je ook een bak water onderin zetten. Dit kan al helpen je lv op te schoeven. Zelf gooi ik altijd bij elke water beurt een liter of wat op de grond. Dit verdamt bij mij binnen een dag (ik heb een cooltube).
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                    Ik heb zelf mijn externe temperatuurmeter aan het draadje ter hoogte van de toppen hangen. Ik heb daar een kartonnetje om gedaan om zo altijd schaduw te hebben daar.

                    Dat is de temperatuur welke ik meet en in de gaten hou (21 graden en 26 graden). Verder zorg ik dat de temp van de aarde ongeveer 20 graden is.
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                        Ik denk dat ik ze continu onder spaarlamp zou zetten. Het heen en weer gesleep kan stressvol worden voor ze.
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          #13
                          Ok rollup, doe ik, is verluchting belangrijk in deze fase?

                          Comment


                            #14
                            Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                            Verse lucht doet ze wel goed natuurlijk, maar is nog niet zo heel belangrijk nu. Je lv% is belangrijker nu
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              #15
                              Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                              yoow

                              tussenstand 110uur na zaaien
                              fantastisch nieuws, alle 5 de zaadjes bewegen of zijn boven , i'm lucky

                              shot_1332919826928.jpgshot_1332919839084.jpgshot_1332919804336.jpgshot_1332919785683.jpgshot_1332919795026.jpg

                              Ik ben me gisteren een luchtbevochtiger gaan kopen en zet de vochtigheid op dit moment op 40%.
                              Vannacht is het wat koud geweest in het tentje, de temperatuur is gezakt tot 14 graden.
                              Zou ik dit mogen oplossen door snachts de ventilators uit te zetten? Ik zuig quasi rechtsreeks buitenlucht binnen.
                              Of moet ik gaan verwarmen?

                              shot_1332919896337.jpg

                              en nu wachten op het eerste blaadje
                              groeten!

                              nog een vraagje: de lamp staat nu 24u aan, vanaf wanneer zet ik deze best op 16/8? thx
                              Attached Files
                              Last edited by 92five; 28 March 2012, 09:11.

                              Comment

                              Bezig...
                              X