Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

    LV is helemaal niet zo belangrijk bij zaden. 40-50% is geen probleem voor ze.
    Als je nu buiten 25% meet 's nachts dan vraag ik me af of de meter wel klopt ?

    De verlichting zou ik eens beginnen met een weekje 20/4.
    Ik ben wel voorstander van toch een paar uur de lamp uit nadat alles boven is. 's Nachts werken de plantjes ook.
    Lamp uit misschien best op het warmste tijdstip, dan koelt het ook niet zo hard af in de tent.
    Het is wel belangrijk dat het 100% donker is. Als je in je tent zit zou je niets mogen zien.

    Ik zou ze even geen water geven, het ziet er erg nat uit en onze plantjes houden van wat drogere grond.
    Verder veel succes met de kleintjes 925. Hopen op minimaal 2 vrouwtjes
    Welke Cali OB is dit ? Barneys ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

      Zou ik dit mogen oplossen door snachts de ventilators uit te zetten? Ik zuig quasi rechtsreeks buitenlucht binnen.
      Of moet ik gaan verwarmen?
      's Nachts de lampen aan en overdag de lampen uit zou een boel aan temperatuurfluctuatie schelen.

      Comment


        #18
        Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

        heej bedankt voor de snelle tips

        Ik heb ook al getwijfeld over de hygrometer, de bevochtiger staat op grond en meet 60% als de hygrometer 60cm hoger op 20cm onder de lamp 35% meet ...
        Wat betreft het licht, als ik 's avonds naar het hok ga zie ik op een plaats waar de rits wat getrokken staat een mini beetje licht verschijnen, ook aan de in ventilator lekt toch wat licht, moet ik hier nog wat extra moeite instoppen? tips? ik had zo'n flexibel aangeschaft maar kraakt en piept en oogt niet netjes. Ik heb ook zowel in als uit het hok niet veel plaats meer. Kan ik met fixe pvc buis en 1 hoek voldoende verdonkeren aan de fans, zorgt dit voor veel extra geluid?

        dat van dat vochtig kan kloppen, ik kan maar niet genoeg krijgen van mijn vernevelspuit, ik denk eraan en probeer af te kicken!

        ik zal de lamp vanaf vandaag s'middags gedurende 4u uitzetten en later dan inderdaad zorgen dat ze snachts gaat branden om temperatuurschommeling te verkleinen

        en de zaadjes zijn van sensiseeds (beginnerszaadjes ),
        ik heb ook nog doublegum en ruderalis skunk liggen,
        die ruderalis dacht ik wat later buiten te zetten maar heb gisteren van iemand gehoord dat die wiet ervan echt niet de moeite waard is ... iemand ervaring hier?

        groeten!
        Last edited by 92five; 28 March 2012, 10:54.

        Comment


          #19
          Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

          Mijn in-ventilator lekt ook wat licht. Heb er wat voor gezet zodat je het nauwelijks ziet. Als je het makkelijk kan oplossen kan je het doen, maar echt een ramp is het niet.
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #20
            Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

            Sluiplicht is wel degelijk een probleem hoor. lichtval maken. Soort labyrint waar de lucht wel door kan en et licht niet.

            Zelfs bij een heel kortstondige onderbreking van het totale duister met maar een paar lumen zal je bloeihormoon meteen weer omzetten en je plant raakt gestressed en kan uit bloei raken. Tip voor de vorige poster dus niet serieus nemen!

            Comment


              #21
              Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

              Ook ik leer Monty.

              Ik wist wel dat het belangrijk is om alles goed licht dicht te maken. Mijn vorige kweek was niet helemaal goed lichtdicht (wel minimaal), ondanks toch een goede kweek gedraaid. Vandaar dat ik er niet meer panisch om doe.

              Wat ik dan weer niet wist is dat bij een kortstondige onderbreking meteen de bloeihormonen worden omgezet. Weer wat geleerd
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #22
                Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                yow merci! straks naar de winkel om pvc buis.

                Comment


                  #23
                  Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                  Vwalla, ik heb er ondertussen voor gezorgd dat het echt donker is en me een kacheltje aangeschaft.

                  shot_1333041416367.jpgtussenstand : 1 mooi boven met mini gespreide blaadjes / 1 boven maar gesloten blaadjes / 3 bochtjes waarvan 1 geknakt

                  shot_1333041262298.jpgshot_1333041297440.jpgshot_1333041338865.jpgshot_1333041344599.jpgshot_1333041306582.jpg

                  damn, jammer van die knak.
                  nog een fijne avond! yooo

                  Comment


                    #24
                    shot_1333457926839.jpg shot_1333457942711.jpg shot_1333457957086.jpg shot_1333457970493.jpg

                    maar 2 is toch wat zielig
                    shot_1333458158892.jpg
                    Attached Files
                    Last edited by 92five; 4 April 2012, 10:41.

                    Comment


                      #25
                      Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                      yoow, een tussenstandje na 23 dagen.

                      er blijven dus 2 plantjes over van mijn initieel plan. Die lijken me echt wel ok, enkel het rechtse plantje vertoont wat rare blaadjes (foto4) , maar lijkt me niet zo'n probleem voorlopig, de jonge blaadjes zien er supergoed uit. ziehier

                      IMG_1512.jpg

                      IMG_1509.jpg IMG_1511.jpg
                      IMG_1508.jpg IMG_1510.jpg

                      zoals je ziet heb ik intussen nog 5 zaadjes gezaaid. (powerplant sensiseeds)
                      hopelijk hiermee meer geluk, ik laat ze deze keer mee in het tentje staan onder zo'n plastik kapje. Ik heb ze in zwellende cocos kapusletjes gezaaid, ben benieuwd, ze zitten nu exact 48u in de grond.

                      een ander lenteproject is het uitbreiden van dat stalletje met een deftig geisoleerde en ingerichte ruimte (100*90*210), ik ben al goed opgeschoten, binnenkort wat fotos

                      nu parijs-roubaix

                      Comment


                        #26
                        Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                        jaaaaahahahaaa

                        Comment


                          #27
                          Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                          En en en?!
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment


                            #28
                            IMG_1518.jpgIMG_1522.jpgIMG_1521.jpg

                            en hier mijn nieuwe kweek
                            IMG_1523.jpg
                            Last edited by 92five; 11 April 2012, 10:28.

                            Comment


                              #29
                              Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                              Worstelstimulator is goed om te gebruiken! Kan je in de groei blijven gebruiken

                              Hoogte van je lamp vind ik lastig, maar eerlijk gezegd zien we er goed uit dus zou ik weinig veranderen.
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment


                                #30
                                Re: top c'est parti ... 1ste tent_kweek_verslag

                                geef je zo'n wortelstimulator normaal al niet wat vroeger?
                                op mijn voedingsschema staat dat je maar mag starten op 10/15 cm diameter.

                                calendrierdeculture.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X