Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

    Korting op 420shop
    Hallo Mede-kwekers ,

    Ik ben "nieuw" op dit Forum niet helemaal want ik ben der al wel een tijd maar heb alleen verslagen van andere gelezen.
    En heb dit jaar voor het eerst eigen plantjes geplant.
    Ik had 10 Royal Dane x Typhoon (Regulier zaad) waarvan er 7 zijn uitgekomen.
    Ze zijn nu ongeveer 3 weken oud en heb ze vorige week vanaf het lekkere weer buiten gezet.
    Ik heb er 5 staan in 10L potten, 1 in 15L en 1tje in een 35L pot en de laatste omdat ik verwacht dat het een vrouwtje is omdat deze er vergeleken de andere er gezonder en een stuk beter uitziet.
    ik schat nu dat ik 4 vrouwtjes heb en 3 mannetjes maar dat is mijn schatting dit kan ik natuurlijk pas later zien.
    en 5 staan in cocos potgrond van de Praxis en 2 in universele potgrond van de supermarkt goed.


    Maar nu.. Nu komt het slechte weer Moet ik ze nu weer naar binnen halen of kunnen ze gewoon buiten blijven met dit grauwe weer?
    ik denk buiten om niet steeds de temperatuur te veranderen, en zeker omdat het deense soort is konden ze er beter tegen?
    en als het slechte weer lang volhoud?

    Foto's volgen snel!

    Groetjes Heribei
    Last edited by Heribei; 18 July 2012, 17:15.

    #2

    Comment


      #3
      Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

      Welkom,

      Zelf heb ik ook Deense zaden gehad afgelopen jaar(2011). Ik had Royal Dane en Henkes Lolland beide ook zeer potente strains. 10 en 15ltr potten is erg klein voor deze snelgroeiers/bloeiers.....35ltr komt meer in de goede richting! Heb je geen plaats in de volle grond?
      Mijn ervaring is dat vaak de mooiste planten mannetjes zijn, net zoals in het dierenrijk. Ik ben dus erg benieuwd.

      Je plantjes zou ik niet binnen halen!! Deze (deense) strains zijn erg herma gevoelig!! Bij snelle omschakelingen van temperatuur, lichtspectrum of bij overpotten kan hermafroditisme optreden. Laat de natuur dus zijn werk doen en ouwehoer zo min mogelijk aan je plantjes.
      Je planten beschermen tegen wind en regen kan geen kwaad. Een afdakje waar ze tijdelijk onderkomen kunnen krijgen is ideaal, uiteraard is dat in de volle grond niet mogelijk. Maak je eigen niet te druk, want deze soorten kunnen aardig wat verdragen. Het weer bij onze Deense kwekers is nog slechter dan hier, dus deze soorten groeien en bloeien al in betere weersomstandigheden.

      Greetz Kitefreak

      ---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:52 ----------

      Monthy....Oktober??? Maximaal eind September kunnen deze strains geoogst worden.

      Greetz Kitefreak
      Last edited by Jointjedraaien; 19 July 2012, 16:11. Reden: Naam aangepast i.v.m. namechange
      Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
      Blow it and you'll know it!!

      Comment


        #4
        Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

        Oke, ik heb er nu een doorzichtige bak overheen gezet maar die kan er dus wel gewoon vanaf?

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

          Ja hoor! Alleen bij zware regen of wind kan je evt. bescherming bieden.

          Greetz Kitefreak
          Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
          Blow it and you'll know it!!

          Comment


            #6
            Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

            Update 1:

            Het heeft hier gisteravond flink gewaaid maar alles staat nog
            Heb vanochtend even foto's gemaakt van de eerste foto verwacht ik dat het een vrouwtje is, foto 2 zijn haar opkomende vertakkingen.
            Foto 2 denk ik mannetje en de rest heb ik wel vermoede maar die zijn nog erg klein.
            Hoe ziet het eruit?

            IMG-20120601-00197.jpgIMG-20120601-00198.jpgIMG-20120601-00199.jpgIMG-20120601-00200.jpgIMG-20120601-00201.jpgIMG-20120601-00202.jpg
            Last edited by Heribei; 1 June 2012, 15:08. Reden: Foto's beetje naar boven doen

            Comment


              #7
              Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

              Vanmorgen langs de growshop geweest nog 5 Lowryder Autoflower Feminshed gekocht.
              Vanavond laten ontkiemen hopelijk morgen avond of maandag de grond in.
              Verder nog wat bakken gekocht van 30L.

              Comment


                #8
                Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                Ziet er nice uit. staan ze alleen niet te nat? voor het slechte weer kun je gewoon een afdakje of tentje bouwen. Heb ik ook gedaan heeft me 20 euri's gekost. Dan kun je ook makkelijk je hoeveelheid water regellen samen met eventuele voeding.

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                  Hoe had je zo een afdakje gebouwd dan? Want't lijkt me idd best handig.
                  Foto?

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                    Afdakje?....... gewoon een paar gaten in je pot...... loopt het overtollige vocht zo weg.
                    Als je gaat overpotten wat hydrokorrels onderin je bakken vloeit het overtollige water wat makkelijker weg.
                    Misschien nog een tip....Zwarte potten trekken zomers enorm veel warmte aan,en als je niet hele grote potten gebruikt kunnen je wortels het nog wel us warm krijgen.

                    volgt.

                    Gr. HomeGhost

                    Comment


                      #11
                      Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                      ja een afdakje. want je aarde kan toch erg veel vocht bij zich houden. als je toch een week slecht weer hebt en je pot staat telkens nat lijkt me toch niet zo geschikt. en je voeding spoelt lekker weg. en mayb last van toprot.

                      gewoon beschutting bouwen voor die 2 tientjes niet wakker liggen is sowieso handig.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...5&d=1338648818

                      foto van tentje

                      benodigdheden

                      19m aan plank
                      6m2 zeil
                      en een 16 tal hoekijzers

                      de spijkertjes en schroefjes, tape, stanleymes en een hamer heb ik niet in de 20 euri meegerekend had ik nog liggen.


                      greets

                      Comment


                        #12
                        Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                        Ziet er best kunstig uit dat afdakje, maar hoe zit het met lucht vervesing dan?Wij hebben voor ons huis een soort afkapping, kan ze gewoon daar onder zetten als het echt heftig regend, maar ik hoop gewoon op een mooi voorjaar met een mooie zomer

                        Comment


                          #13
                          Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                          achterkant tege de muur is open opschuiven en je maakt de luchtspleet groter.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                            Update 2 :

                            Heb 1 royal dane guarilla gezet ...
                            verder heb ik 4 royal dane overgepot in 30L potten, volgende week even plagron grond halen en dan de laatste 2 royal dane over potten.

                            Ik heb de lowryders gister avond in de natte watte gezet hoop dat ze vanavond of morgen ontkiemen
                            ik ga de lowryders zetten in bakken van 5 tot 10L

                            Ik ga met Hy-Pro bij voeren als dat nodig is.

                            Wat foto'tjes :
                            IMG-20120603-00205.jpgIMG-20120603-00206.jpgIMG-20120603-00209.jpgIMG-20120603-00210.jpgIMG-20120603-00213.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: 1ste keer buitenwiet kweken Royal Dane x Typhoon

                              Oh sh*t ik kom net terug van me guarillia plantje en zie dat ie is kaal gevreten na 1 nacht, wat moet ik nu doen?
                              - Bak overheen zetten?
                              - Laten staan en gewoon verder laten gaan?
                              - of iets anders?

                              Groet

                              Comment

                              Bezig...
                              X