Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer wietplant oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer wietplant oogsten

    Korting op 420shop
    Zoals de titel al zegt, kom ik even met een kleine vraag, mijn plant zit nu vol met witte steeltjes (beginnende toppen?) en mijn broer zegt dat ik ze nu moet knippen, maar ik dacht juist als die witte steeltjes bruin beginnen te worden, of beige, nu zijn ze redelijk helder wit, weten jullie misschien hoelang ik ze nog moet laten staan?

    Heb ze nu met dit heftige weer binnen gezet, binnen lekker warm, rond de 22 graden, en kan ik ze hier laten afbloeien of moeten ze echt buiten staan

    gr

    foto:





    Graag snel antwoord want ik wil niet te laat zijn !
    SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.


    #2
    Die moeten nog wel een week of 3-4 !
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment


      #3
      Re: Wanneer wietplant oogsten

      Kan ik ze wel binnen laten staan als het zon slecht weer is?
      SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

      Comment


        #4
        Re: Wanneer wietplant oogsten

        hangt beetje van het soortje af, buitensoort gewoon buiten zetten!

        Comment


          #5
          Re: Wanneer wietplant oogsten

          Kan wel tegen dit weer hoor, gewoon zien dat ze niet omverwaait
          Verder ook zien dat je genoeg tocht hebt om de regen te counteren, geen wind en toch regen/vocht = schimmel
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

          Comment


            #6
            Re: Wanneer wietplant oogsten

            Ondanks het slechte weer zou ik voor "buitenstaan" kiezen. Na 20 september hebben de planten maar aan 3 dingen behoefte en dat zijn licht, licht en licht. Binnenshuis hebben ze dat niet optimaal. En de geschetste 3 tot 4 weken voor de afbloei: vergeet dat maar. Reken maar op 6 tot 8 weken. Maar dan zijn je planten waarschijnlijk grotendeels gesneuveld door budrot.

            Comment


              #7
              Re: Wanneer wietplant oogsten

              Nee hoor niet iedereen heeft last van butrot ik zelf zou de plant ook buien laten staan
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Wanneer wietplant oogsten

                Maar wanneer moet ik ze dan oogsten?
                want als die witte stengeltjes bruin beginnen te worden meoten ze er direct af toch? ik heb namelijk geen zin in rotte toppen
                en ga ik nog veel verschil zien in deze 2/4 weken, want dan houd ik het bij en als ze goed zijn ga ik ze knippen
                SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer wietplant oogsten

                  binnen 3-4 weken of langer mag je oogsten, je topontwikkeling is nog maar begonnen dusja als je naar je broer zal blijven luisteren dan zal je er nooit rakengelukkig voor jou heb je je vraag gesteld, chill gewoon en laat die nog maar paar weken staan, en je oogst niet op je haartjes maar op je trichomenvind je genoeg info over op jd wat trichomen zijn en wanneer te oogsten
                  Wil je blowen, moet je het zelf growen

                  Comment


                    #10
                    Re: Wanneer wietplant oogsten

                    zeker niet te vroeg knippen, kan je net zo goed sla roken.

                    Ikzelf heb die fout gemaakt, doe me niet na!

                    zoek ook eens op trichomen

                    succes en goeie oogst!
                    Last edited by gifkikker; 25 September 2012, 16:34. Reden: link aangepast
                    kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                    Say Cheese !!



                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer wietplant oogsten

                      Oke bedankt voor de reacties



                      Heb ze weer buiten gezet, hopelijk komen er deze week niet zon harde windstoten, en anders kijk ik even naar t weer.
                      Laat ze nog minimaal 2 weken staan, dan koop ik een loep waarmee ik kan kijken naar de trichomen.
                      Zover ik begrijp zijn de "haartjes" die er nu op zitten, de stigma's?
                      en waar die aan zitten zijn de trichomen?

                      Ik heb trouwens wel een tak eraf geknipt, omdat ik het dus enigzins geloofde omdat ik werd overgehaalt, maar dat kan toch geen kwaad, of moet ik heel de tak erafhalen, tot waar de aftakking begint?

                      gr
                      Last edited by rakker; 25 September 2012, 17:13.
                      SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wanneer wietplant oogsten

                        die trichomen zit overal op je toppen, tot op de oranje haartjes en al toe.

                        rond de 100X vergroot begin je ze goed te zien, dus microscoop of goeie camera met veel megapixels, en dan inzoomen op de foto.
                        kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                        Say Cheese !!



                        Comment


                          #13
                          Ik heb eentje gekocht op dutch headshop.nl , 60-100x vergroting met ledlampje voot 12 euro ofzo en werkt prachtig !
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

                          Comment


                            #14
                            Re: Wanneer wietplant oogsten

                            ik ga er savonds een zeil overheen doen dat zal iig wel wat schelen
                            SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wanneer wietplant oogsten

                              Oke ik heb nog een aantal vragen.

                              Ik moet dus in de gaten houden dat ik geen toprot krijg
                              - Hoe kan ik dat het beste in de gaten houden?
                              - Heb gelezen dat ik de pistels ( haartjes ) in de gaten moet houden ( als deze bruin zijn, met grijs zichtje dan is het beginnende toprot )
                              - Heb ook wat foto's gekeken, en bij toprot is het van binnen dus helemaal bruin, in principe afgestorven.

                              Ik moet in de gaten houden dat ik geen schimmels krijg:
                              - Wat voor schimmels moet ik in de gaten houden? ( meeldauw? en dit is schijnbaar makkelijk de "verhelpen" door 1 op 10 melk er bij te doen, maar moet ik dan volle of halfvolle pakken? )
                              - Hoe zorg ik ervoor dat het niet beschimmeld word? ( Goede tocht hebben, regen en/of vochtig weer activeert zeg maar het schimmel proces )
                              - Hoe houd ik in de gaten of er schimmel aankomt en hoe bestrijd ik die schimmel dan direct.

                              Ik wil mijn plant goed in de gaten houden, binnen zetten zal wel gaan maar dan moet ik ze buiten zetten om 6u in de ochtend, en dan begint het net/niet licht te worden, en binnen zetten om 6 uur savonds, dus dan krijgt hij denk ik niet genoeg licht.
                              Wil er wel een zeil boven hangen, die ik savonds erover heen doe, zodat het wat warmer blijft, en de regen zit dan niet dwars, deze haal ik er dan om 6u sochtends af, en doe hem erover als het donker word ( na schemering )

                              Zijn er nog andere dingen die ik in de gaten moet houden? natuurlijk wanneer de toppen klaar zijn, ik heb nog geen microscoop, of iets dergelijks, maar dat is denk ik nog niet nodig. over 2 weken zullen ze denk ik ook wel heel anders eruit zien, en als ik de trichomen dan niet kan zien, dan haal ik een microscopie.

                              gr

                              edit: Nu net even gekeken naar de haartjes, deze zijn wel oranje tot bruinig, maar dit is geen top rot of beginnende toch?
                              Last edited by rakker; 26 September 2012, 14:40. Reden: apples
                              SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                              Comment

                              Bezig...
                              X