Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

    Korting op 420shop
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...en-gaat-slecht ) ( titel niet aangespast haha)

    In totaal heb ik de volgende 7 zaadjes:

    1x Super Lemon Haze
    4x Trainwreck
    2x White Widdow



    ________________

    Begin April
    ________________


    Ik ben al begonnen met het ontkiemen van de 2x White Widow op keukenpapier.




    Had na 1 dag even watjes er tussen gedaan ipv op het keukenpapier te leggen, deze zijn wat zachter, en leken me beter geschikt voor ontkiemen.



    Heb de 2x White Widow in potjes gedaan, water gegeven, nu wachten tot het verder gaat ontkiemen. ( Oranje Potjes )
    De 4x Trainwreck 1x SLH heb ik direct van zaad in een potje gedaan ( Zwarte Potjes )



    _____________________

    Half April.
    _____________________


    Een aantal van de plantjes zijn nu ontkiemt !

    Heb ze nu buiten staan, zet ze alleen binnen als ik het zelf buiten te koud vindt.

    Er is er eentje van de 2x White Widow niet uitgekomen, althans nog niet, de andere wel.
    Van de 4x Trainwreck en 1x SLH zijn er 3 uitgekomen, maar geen idee welke ze zien er nu nog hetzelfde uit.

    De enige White Widow:



    1x Super Lemon Haze



    2x Trainwreck




    Vanaf nu ga ik elke 4 weken een foto ervan maken, dus kijken wat er van gaat komen.

    __________

    Half Mei
    __________

    Heb 3x Stekjes erbij gehaalt , en in de potjes waar geen plantjes in ontkiemt waren heb de 2 andere zaadjes gedaan.
    Heb tevens ook 2x Zaadjes uit een zakje wiet in potjes gedaan
    de
    Oranje pot is 1x White Widow
    Rechtsonder 2x Zaadjes
    en de rest in de zwarte potjes zijn 2x Trainwreck 1 Super Lemon Haze
    Die op het bord 3x Stekjes






    ____________________

    Maand Juni
    ____________________



    Ze zien er goed uit dus ik heb wat fotos gemaakt.
    Heb 1x Stekjes in de grond gedaan nog geen foto van gemaakt.

    De 2 Stekjes. ( 1 in volle grond - niet op foto)

    Voeding tijden juni: 10 juni - 22 juni

    Begin juni/mid juni/eind juni.



    1x White Widow 1x Trainwreck 1x SLH 1x Trainwreck
    <----Verzopen ( Geen gaten )




    2x Zaadjes


    1x Stek



    heb het verslag weer ge update, nieuwe fotos, ook heb ik voeding erbij gehaalt.
    deze geef ik om de week of om de paar dagen/weken ( ligt aan het weer ) 2 doppen voeding/3 dopjes wortelstimulator/10 Liter water
    geef de planten gezamelijke 5 liter voedingwater. (allemaal beetje)

    Root Stimulator/Bio Nova Soil Supermix


    zo te zien zijn de plantjes ook druk bezig met aftakkingen


    foto van allemaal:


    __________________

    Maand Juli
    __________________

    10juli 20juli 31juli, rond die tijd komen de nieuw foto's en de plek om te verduisteren.




    TW:






    _________________

    21 Juli

    _________________


    TW en SLH




    Stek TW en de 2 zaadjes



    _____________________

    25 Juli
    ___________________

    Supercrop Trainwreck:
    Hoofdstam doormidden geknakt en beetje geplet zodat de rest van de aftakkingen wat naar buiten schiet.







    Getopte plant.
    (Was verzopen maar is er bovenop gekomen)




    _____________________

    Maan Juli
    _____________________

    Alle Planten:





    Last edited by rakker; 30 July 2013, 17:20. Reden: update!
    SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.


    #2
    Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

    Wat een slechte keus in soorten zeg.
    Maar Succes.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

      Ja ook fijn dat je zegt waarom

      ik dacht ik pak plantjes met een flink thc gehalte, dat je tenminste stoned word van je wietje uit de tuin

      e: schimmelen deze eerder dan? meer warmte nodig, voeding of andere dingen? want op die site stond dat deze best te doen is voor beginners+buiten
      Last edited by rakker; 7 April 2013, 18:03.
      SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

      Comment


        #4
        Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

        Als zaden tijdens ontkiemen uitdrogen gaan ze het meestal niet meer doen.
        Gooi er nog een hand aarde overheen en wacht of er wat boven komt.
        Ik snap niet helemaal waarom veel mensen moeten kijken of zo'n ding ontkiemd, normaal gebeurt dit onder de grond.
        Boven de grond drogen ze veel sneller uit, en ze houden ook niet van licht.

        Mest en voeding heb je na overpotten de eerste 2-3 weken niet nodig, als je over een week of 3 nog eens overpot in verse aarde, hoef je weer 2-3 weken niet te voeden.
        Kippenmest is beter (voor grote planten), daar was juist al een topic over. Een eetlepel per 15L aarde is voldoende.

        Plantjes voeden elkaar niet, degene waar je dat van gehoord hebt kun je beter de rest van je leven negeren, daar zal nooit iets zinnigs uit komen.
        1 plant per pot, dan beconcurreren ze elkaar niet he, want die wortels gaan door elkaar groeien.

        Succes met de kweek, hopelijk hoef je niet tot eind mei te wachten voor ze naar buiten kunnen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

          Hm oke, dan denk ik dat ze niet meer gaan groeien, had ff gekeken en het worteltje is ook niet gegroeid, heb er wat grond overheen gedaan zoals je zei en klein beetje water gegeven

          bij de volgende dan maar gewoon direct in potje beginnen en ze daar laten ontkiemen?

          vorig jaar heb ik wel 2 planten in 1 kuip gedaan, deze keer dan ook maar allemaal apart, zal ook makkelijker zijn bij te houden zijn.

          en bij je laatste zin, wil je daarmee zeggen dat ik wat later moet beginnen, want het word namelijk nu toch wel beter weer
          SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

          Comment


            #6
            Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

            Super lemon haze die ga ik ook kweken succes!

            over het weer hij word inderdaad steeds beter maar is nog niet optimaal half april zou het vriespunt al verre weg zijn.
            als tenminste de weer voorspellingen kloppen

            Comment


              #7
              Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

              Nee, daarmee zeg ik dat ik hoop dat de temperatuur binnenkort wat gaat stijgen.
              Zolang het niet boven de 15 graden komt gaan ze niet hard buiten en levert het geen voordeel op om vroeg te beginnen.
              Maar na de winter is het natuurlijk wel fijn als je weer buiten aan de slag kunt.
              M'n zolder staat ook al vol (te vroeg) ontkiemde groente en fruitplantjes voor in de tuin
              De psychische voldoening is ook wat waard eh

              Je kunt prima ontkiemen op die padjes, die gebruik ik ook wel eens.
              Ik doe dat dan in een bami-bak-van-de-chinees met de deksel erop tegen het verdampen
              Meteen in de aarde kan ook, dan hoef je er niet meer aan te komen, 't is net wat je het beste ligt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                die superlemonhaze zou ik weg laten, met het typische weer van hier haal je mischien 10g droog materiaal waarvan 8g beschimmelt is, tenzij je gaat verduisteren natuurlijk, en die trainwreck is buiten ook niet zo bestendig tegen schimmel, over je thc antwoord van ik dacht plantjes met veel thc, je moet denke buitenkweek zit gewoonlijk tussen de 4 a 11procent thc, zaadbanken willen altijd wel hoge thc waardes bij hun planten zetten, maar die waardes zijn enkel onder perfecte omstandigheden


                Comment


                  #9
                  Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                  Oorspronkelijk geplaatst door PropainBob View Post
                  maar die waardes zijn enkel onder perfecte omstandigheden
                  ja oke dat is ook weer zo, maar toch wel logisch bekeken ;p

                  ben van plan ze elke dag bij te houden, dus ik ga de super lemon haze toch zaaien, lijkt me slecht idee om ze weg te gooien voor dat geld

                  ik denk aangezien hier de reacties dat ik wat zaadjes bijhaal, en dan op 2 plekken ga planten, iemand een idee welke goed zijn
                  vorig jaar had ik stekjes, haze(zeiden ze) en die hoefde ik bijna niet bij te houden behalve wat inspuiten voor bladluis. Alleen gingen ze te laat in bloei, en daarom ging het schimmelen
                  Last edited by rakker; 2 April 2013, 17:35.
                  SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                  Comment


                    #10
                    Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                    maak je niet al te veel zorgen over opdroging denk ik. ik had namelijk vorige week mijn easy sativa's ontkiemd, en deze waren de maandag('s weekends niet thuis) ook uitgedroogd. maargoed, ook bijgewaterd de grond in en ze groeien! veel succes met je kweek
                    -m1k3yzz

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                        Eerste helft van juli aan het verduisteren gaan kan helpen.
                        Voorkiemen heb ik nooit begrepen overigens, kan alleen maar mis gaan.

                        Comment


                          #13
                          Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Je kunt prima ontkiemen op die padjes, die gebruik ik ook wel eens.
                          Ik doe dat dan in een bami-bak-van-de-chinees met de deksel erop tegen het verdampen
                          Meteen in de aarde kan ook, dan hoef je er niet meer aan te komen, 't is net wat je het beste ligt.
                          nice, heb je eigenlijk een mini klimaat doordat het weer naar beneden druppelt
                          SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                          Comment


                            #14
                            Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                            ben nu bezig alles te ontkiemen, direct in potje
                            SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

                            Comment


                              #15
                              Re: R. Tuinplantjes Kweekverslag, van zaad tot oogst.

                              ben benieuwd naar de foto's!

                              Comment

                              Bezig...
                              X